Announcement

Collapse
No announcement yet.

F01 740 D xDrive

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makebm5
    Bimmer Enthusiast
    • May 2009
    • 1236
    • Kainuu

    F01 740 D xDrive

    Alkoi 2017 mallisen Volvon äänekkyys ja epämukavuus häiritä sen verran että paluu BMW pariin 4kk jälkeen alkoi houkuttaa liikaa. Ensin tuli katseltua 2013-2014 F10 530 d nelikkona mutta sitten käytännössä samaan hintaan oli tarjolla 2011 740 tosin muutaman kymmenen tuhatta enemmän ajettuna.
    Eikö tekniikkaa ole käytännössä sama kuin 535 xd? Tämä yksilö on suomi auto alkujaan niin eksoottiset varusteet puuttuu kokonaan mutta itselle tärkeimmät hyvät istuimet, iso navi ja hyvät hifit on. Huollot on tehty säännön mukaisesti mutta mitä nesteitä kannattaisi joka tapauksessa vaihtaa esim jakolaatikko, vaihteisto, ohjaustehostin?
    BMW i4 M50, BMW E89 35is
    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
  • makebm5
    Bimmer Enthusiast
    • May 2009
    • 1236
    • Kainuu

    #2
    Näköjään ohjaustehostimen öljy kannattaa vaihtaa ja samalla vaihtuu alusta kallistuksen öljyt samalla. Veikkaan että vaihtamalla välttyy kalliin venttiilipöydän ostamiselta. Itse imuvaihtajalla otin ensin säiliön tyhjäksi ja sitten muutama sekunti käynnissä ja loput pois. Vanha öljy oli jo vihreän sijasta ruskeaa. pari kertaa tein näin nyt on vihreät säiliössä. Öljyksi tarvike liikkeestä febin vihreästä pullosta S6161.
    BMW i4 M50, BMW E89 35is
    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

    Comment

    • makebm5
      Bimmer Enthusiast
      • May 2009
      • 1236
      • Kainuu

      #3
      Vaihteisto vähän nikotteli ja öljyn vaihtohuuhtelu auttoi näköjään tähän vaivaan. Loota pelaa nyt paljon paremmin muutenkin. Samalla vaihtui myös jakolaatikon öljyt.
      Last edited by makebm5; 20-03-2018, 14:52.
      BMW i4 M50, BMW E89 35is
      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

      Comment

      • makebm5
        Bimmer Enthusiast
        • May 2009
        • 1236
        • Kainuu

        #4
        Kohta vuosi täynnä ja noin 30 000km ajettu. Korjauksina pienempi turbo uusittu 1100e (puolet maksoi autoliike) ja nyt vasen etuvetari. Alku vuodesta merkkiliike oli vailla akselin vaihdosta pitkästi toista tuhatta kun nyt sai homman monimerkki korjaamolta Löbrön akselilla 500e nurkille sisältäen peräöljyn vaihdon.
        BMW i4 M50, BMW E89 35is
        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

        Comment

        • makebm5
          Bimmer Enthusiast
          • May 2009
          • 1236
          • Kainuu

          #5
          Päivitystä nyt n 50 000 menty ja toinenkin vetoakseli meni vaihtoon eteen. Molemmat reaktiotangot edessä aivan loppu ja toinen oli jo vuotanut öljytkin pihalla. Tosin ei katsastuksessa huomauttanut. Noiden vaihdolla loppui satunnainen tutina jarrutuksessa. Kardaanissa oli mennyt takimmainen rättinivel ja edestä irronnut yksi pultti joka aiheutti tärinää kiihdytyksessä. Noin värinätön ei auto ole koko aikana ollutkaan.
          Pitemmän ajan keskikulutus ollut 7,2. Tiedä sitten onko iso lukema muttei pienikään.
          BMW i4 M50, BMW E89 35is
          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

          Comment

          • mige95
            BTCF Member
            • Mar 2014
            • 1170
            • lahti

            #6
            Originally posted by makebm5 View Post
            Päivitystä nyt n 50 000 menty ja toinenkin vetoakseli meni vaihtoon eteen. Molemmat reaktiotangot edessä aivan loppu ja toinen oli jo vuotanut öljytkin pihalla. Tosin ei katsastuksessa huomauttanut. Noiden vaihdolla loppui satunnainen tutina jarrutuksessa. Kardaanissa oli mennyt takimmainen rättinivel ja edestä irronnut yksi pultti joka aiheutti tärinää kiihdytyksessä. Noin värinätön ei auto ole koko aikana ollutkaan.
            Pitemmän ajan keskikulutus ollut 7,2. Tiedä sitten onko iso lukema muttei pienikään.
            Paljonko autolla ajettu ?
            -g20 330e
            -e31 840ci sc
            -e46 316i (m52tub25)

            EX- f11 530d lci
            Ex- f01 730d
            Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
            Ex: -06 e61 535d m-sport
            Ex:-02 e39 530d manual
            Ex -93 e34 520i

            Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

            M62tu ajoitustyökalut.
            N47/n57 ajoitustyökalut.

            Comment

            • makebm5
              Bimmer Enthusiast
              • May 2009
              • 1236
              • Kainuu

              #7
              Originally posted by mige95 View Post
              Paljonko autolla ajettu ?
              Kohta 160 000 km mittarissa.
              BMW i4 M50, BMW E89 35is
              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

              Comment

              • mige95
                BTCF Member
                • Mar 2014
                • 1170
                • lahti

                #8
                Originally posted by makebm5 View Post
                Kohta 160 000 km mittarissa.
                Tuntuu suht aikaseltavaiheelta puslien menemiseen :think
                -g20 330e
                -e31 840ci sc
                -e46 316i (m52tub25)

                EX- f11 530d lci
                Ex- f01 730d
                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                Ex: -06 e61 535d m-sport
                Ex:-02 e39 530d manual
                Ex -93 e34 520i

                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                M62tu ajoitustyökalut.
                N47/n57 ajoitustyökalut.

                Comment

                • makebm5
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2009
                  • 1236
                  • Kainuu

                  #9
                  Originally posted by mige95 View Post
                  Tuntuu suht aikaseltavaiheelta puslien menemiseen :think
                  Rikkine kuitenkin oli ja onhan noita mennyt muillakin.
                  BMW i4 M50, BMW E89 35is
                  Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                  Comment

                  • E39Fin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2013
                    • 1761
                    • HKI/Orimattila

                    #10
                    Meneehän noita. Paras oli kun etupään puslia kaveri alkoi vaihtelemaan uutena ostamaansa F30 jo 90tkm rullattuna
                    Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                    E39 523iA Oxfordgreen

                    Comment

                    • mige95
                      BTCF Member
                      • Mar 2014
                      • 1170
                      • lahti

                      #11
                      Originally posted by makebm5 View Post
                      Rikkine kuitenkin oli ja onhan noita mennyt muillakin.
                      Okei, täytyypä katsella omastakin puslat :think
                      -g20 330e
                      -e31 840ci sc
                      -e46 316i (m52tub25)

                      EX- f11 530d lci
                      Ex- f01 730d
                      Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                      Ex: -06 e61 535d m-sport
                      Ex:-02 e39 530d manual
                      Ex -93 e34 520i

                      Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                      M62tu ajoitustyökalut.
                      N47/n57 ajoitustyökalut.

                      Comment

                      • TON-III
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2018
                        • 480
                        • Turku

                        #12
                        Mitä raskaampi auto sitä herkemmällä nuo alustan osat ovat etenkin jos alla pyörii kovat renkaat, omassa F13 lasissa nyt 74 tkm. ja sanoisin että etupäästä löytyy jo jotain löysää
                        F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                        Comment

                        • mige95
                          BTCF Member
                          • Mar 2014
                          • 1170
                          • lahti

                          #13
                          Originally posted by TON-III View Post
                          Mitä raskaampi auto sitä herkemmällä nuo alustan osat ovat etenkin jos alla pyörii kovat renkaat, omassa F13 lasissa nyt 74 tkm. ja sanoisin että etupäästä löytyy jo jotain löysää
                          Joo ainakin ennen näin ollut, luulis mitä raskaampi akselipaino ni sen vahvemmat osatki olis.
                          -g20 330e
                          -e31 840ci sc
                          -e46 316i (m52tub25)

                          EX- f11 530d lci
                          Ex- f01 730d
                          Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                          Ex: -06 e61 535d m-sport
                          Ex:-02 e39 530d manual
                          Ex -93 e34 520i

                          Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                          M62tu ajoitustyökalut.
                          N47/n57 ajoitustyökalut.

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9143
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by mige95 View Post
                            Joo ainakin ennen näin ollut, luulis mitä raskaampi akselipaino ni sen vahvemmat osatki olis.
                            Jousittamatonta massaa ei kuitenkaan haluta "turhaan" lisätä.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • mige95
                              BTCF Member
                              • Mar 2014
                              • 1170
                              • lahti

                              #15
                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Jousittamatonta massaa ei kuitenkaan haluta "turhaan" lisätä.
                              Hassua että esim e38:sissa akselit raudasta ja e39:sissä alumiinia + näitä värinänvaimennus painoja löytyy seiskan akseleista, eiköhän muutamat nivelet ja puslat kärsis vahvemmaks tehdä.
                              -g20 330e
                              -e31 840ci sc
                              -e46 316i (m52tub25)

                              EX- f11 530d lci
                              Ex- f01 730d
                              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                              Ex: -06 e61 535d m-sport
                              Ex:-02 e39 530d manual
                              Ex -93 e34 520i

                              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                              M62tu ajoitustyökalut.
                              N47/n57 ajoitustyökalut.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎