Announcement

Collapse
No announcement yet.

G11 integroitu boosteri?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7524
    • Jyväshyvä

    G11 integroitu boosteri?

    Meinattiin pistää käyntiin tuossa pitempään seissyttä G11:sta niin auto ilmoitti että starttaus ei mahdollinen matalan jännitteen takia, odota 10 minuuttia...

    10 minuutin jälkeen (kun aikalaskuri juoksi nollille) auto starttasi ja lähti juuri ja juuri käyntiin...

    Onkohan näissä jokun integroitu startti boosteri joka lataa johonkin konkkaan akusta virtaa tuon 10 minuutin aikana ja sitten boostaa auton käyntiin?
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3452
    • Janakkala

    #2
    Eiköhän se ole turvatoimi. Uskoisin että ihan akkuun tai (10Ah Dual storage) lataa, ja tuolla varmistetaan se ettei jännitteet kyykkää startin aikana niin mitään ei mene tilttiin tai hajalle. Tämä siis mutuilua ja ulkomuistia, en tutkinut mitään mistään.. :think
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7524
      • Jyväshyvä

      #3
      Tutkailin vähän Realoem:ää,
      näissähän näkyy olevan enimmillään NELJÄ akkua:

      -Pääakku 90/105Ah AGM kontissa
      -Lisäakku 50/60AH AGM konehuoneessa
      -Dual Storage litium akku 10Ah konehuoneessa
      -Jos on nelipyöräohjaus niin kontissa 12Ah AGM akku...

      ilmeisesti "boostaa" tuohon litiumiakkuun sitä virtaa starttausta varten tuossa 10 minuutin aikana...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 1996
        • Tampere/kainuu

        #4
        G11 voi olla samanaikaisesti kolme akkua. Takana pää-akku (starttiakku) sen vieressä pienempi 12v akku riippuen moottori ja ohjausvariaatioista. Tämä akku on tarvittaessa kytkettynä sarjaan 24v ohjausvaihdetta(vaihteita) varten. Lisäksi moottoritilassa yksi akku joka PCU:n hallinnan alaisena. Tällä pidetään start stopin aikainen jännitteen balansointi. Ja tarvittaessa pääakun buustaaminen.

        Mielestäni e versiossakaan ei voi olla kolmea akkua enempää vaikka korkeajänniteakku löytyykin. Silloin konetilan apuakku puuttuu, koska sen tilalle EME-yksikkö....
        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

        Comment

        • makebm5
          Bimmer Enthusiast
          • May 2009
          • 1249
          • Kainuu

          #5
          Onko sitten F01:ssä useampi akkuja?
          BMW i4 M50, BMW E89 35is
          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 1996
            • Tampere/kainuu

            #6
            Originally posted by makebm5 View Post
            Onko sitten F01:ssä useampi akkuja?
            Voi olla kaksi tietyllä kokoonapanolla. Isossa seiskassa varusteen SA2VH kanssa voi olla lisä-akku.
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • makebm5
              Bimmer Enthusiast
              • May 2009
              • 1249
              • Kainuu

              #7
              Melko säännöllisesti pukkaa omassa autossani koodia 288E00. Virranohjaus alijännite. Katkonainen. Mistä voisi johtua kun akkukin on uusittu.
              BMW i4 M50, BMW E89 35is
              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎