Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kiinnostus heräsi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tohevono
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 46
    • All around world

    Kiinnostus heräsi

    Tajusin tuossa tilastoja katsellessa, että BMW-rintamalla on uusi kiinnostava kohde, jota verottaja kerrankin kohtelee suht asiallisesti. Auto on siis, 2017- 740e (xdrive, L, M, ++). Nämä maksavat uutena Saksassakin kohtuuttomat 130-140k€ ennen veroja, mutta mobilessa on jo aika hyvä valikoima 15-40 tkm sisäänajettuja autoja alle puoleen tuosta hinnasta. Parasta on, että vero-estimaatit ovat +-5000€ luokkaa alhaisten CO2 päästöjen myötä. Alkoi siis ihan oikeasti "ilmastoaktivismi" kiinnostaa.

    Selväähän on, että tuo auto kuluttaa käytännössä miltei sen saman kuin pelkkä bensakonekin, mutta se ei ole ongelma. Suorituskykykin on paperilla ainakin riittävä meikäläisiin olosuhteisiin, mutta onko 4-sylinteriä liian vähän tähän laivaan?

    Autohan on täynnä uusinta elektroniikkaa + uusi hybriditeknologia käytössä. Pelkona on, että sotkeeko tässä pidemmmällä aikajänteellä kätensä sontaan ja tuleeko lisäetuna nimikkokuppi marmoritiskille?

    Onko jollain omakohtaisia kokemuksia ko. autolla ajosta ja/tai jopa omistamisen arjesta?

    Näkemyksiä puolesta ja vastaan otetaan....
  • Masander
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2010
    • 1396
    • Dingolfing

    #2
    Faceliftin yhteydessä moottori vaihtui turboahdettuun suoraan kutoseen (b58) ja mallinimeksi tuli 745e/745Le, ei kyllä tulis mieleenkään ostaa seiskaa nelipyttyisenä vaikka ois kuinka sähkömoottoria apuna mut onneks ei tarvi persaukisena tosissaan pohdiskella tota valintaa
    sigpic

    Comment

    • zakspeed
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 1996
      • Tampere/kainuu

      #3
      Kyllä se nelimukinen jaksaa viedä ihan kohtuudella, ainoa asia mikä häiritsee on seiskaan sopimaton pärisevä käyntiääni polttomoottorin ollessa käynnissä.

      Näissä ja kaikissa hybrideissä joissa ahdettu polttomoottori kaverina on tietyt polttomoottoria haittaavat vaivat aina olemassa. Jokainen voi kuvitella mitä se kombinaatio tykkää pidemmän päälle nopeista herätyksistä täyteen tehontuottoon ja taas pelit seis.
      Last edited by zakspeed; 08-09-2019, 14:13.
      -M5- '00
      -i3 94 rex '19
      -Ascona B 4.0 '80
      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        #4
        Originally posted by tohevono View Post

        Selväähän on, että tuo auto kuluttaa käytännössä miltei sen saman kuin pelkkä bensakonekin, mutta se ei ole ongelma.
        Riippuu ajosta, sopivalla ajoprofiililla kuluttaa vain murto-osan bensa-auton kulutuksesta.
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7520
          • Jyväshyvä

          #5
          nii-iin... Just kävin Saksasta hakemassa X5 hybridin 2016 ja x5 50i 20014,
          Hybridissä oli akku tyhjänä, Saksan ajolla keskikulutu 15.3 ja 50i:llä 14.6.
          Ja 50i:ssä oli 22" kummit (takana 335/25) ja Hybridissä 19" (takana 285/ jotain)...

          Ts. tommonen 740e on vehkeestä jos yhtään enempää ajaa pitempää matkaa (akku on tyhjä käytännössä 20 km ajolla).

          745e on jo järkevä konstruktio...

          Edit: Ja Saksassa tehtiin tuohon Hybridin N20 koneeseen jakoketjun vaihto GW:nä 147 tkm ajettuna...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎