Tajusin tuossa tilastoja katsellessa, että BMW-rintamalla on uusi kiinnostava kohde, jota verottaja kerrankin kohtelee suht asiallisesti. Auto on siis, 2017- 740e (xdrive, L, M, ++). Nämä maksavat uutena Saksassakin kohtuuttomat 130-140k€ ennen veroja, mutta mobilessa on jo aika hyvä valikoima 15-40 tkm sisäänajettuja autoja alle puoleen tuosta hinnasta. Parasta on, että vero-estimaatit ovat +-5000€ luokkaa alhaisten CO2 päästöjen myötä. Alkoi siis ihan oikeasti "ilmastoaktivismi" kiinnostaa.
Selväähän on, että tuo auto kuluttaa käytännössä miltei sen saman kuin pelkkä bensakonekin, mutta se ei ole ongelma. Suorituskykykin on paperilla ainakin riittävä meikäläisiin olosuhteisiin, mutta onko 4-sylinteriä liian vähän tähän laivaan?
Autohan on täynnä uusinta elektroniikkaa + uusi hybriditeknologia käytössä. Pelkona on, että sotkeeko tässä pidemmmällä aikajänteellä kätensä sontaan ja tuleeko lisäetuna nimikkokuppi marmoritiskille?
Onko jollain omakohtaisia kokemuksia ko. autolla ajosta ja/tai jopa omistamisen arjesta?
Näkemyksiä puolesta ja vastaan otetaan....
Selväähän on, että tuo auto kuluttaa käytännössä miltei sen saman kuin pelkkä bensakonekin, mutta se ei ole ongelma. Suorituskykykin on paperilla ainakin riittävä meikäläisiin olosuhteisiin, mutta onko 4-sylinteriä liian vähän tähän laivaan?
Autohan on täynnä uusinta elektroniikkaa + uusi hybriditeknologia käytössä. Pelkona on, että sotkeeko tässä pidemmmällä aikajänteellä kätensä sontaan ja tuleeko lisäetuna nimikkokuppi marmoritiskille?
Onko jollain omakohtaisia kokemuksia ko. autolla ajosta ja/tai jopa omistamisen arjesta?
Näkemyksiä puolesta ja vastaan otetaan....
Comment