Announcement

Collapse
No announcement yet.

G11 rengasmelun vaimennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makebm5
    Bimmer Enthusiast
    • May 2009
    • 1252
    • Kainuu

    #16
    Originally posted by ptikkala View Post
    Kuinka paksua tuo matto oli mitä laitoit? itseä alkoi myös mietityttämään tuo ovien läpi käynti... Täytyy jokatapauksessa nuo saranat käydä läpi takaovista kun pakkasilla narisee (se sisään liukuva osa).
    STP 1,8mm mattoa näyttää olleen. Tuntuu itseasiassa että takaovesta ei niinkään tule äänet läpi ja se kuskinovin on pahin kun niitä kuuntelin.
    Nyt kun rengaspaineita nostin kuuli selvästi että rengasmelu ei tule enää suoraan kuskin ovesta läpi.
    BMW i4 M50, BMW E89 35is
    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

    Comment

    • makebm5
      Bimmer Enthusiast
      • May 2009
      • 1252
      • Kainuu

      #17
      Originally posted by M_Power View Post
      Hyvä idea. Täytyy varmaan omaan G12 kanssa hoitaa pyöräkoteloiden lisävaimennus, jos saisi myös nastoilla täysin hiljaiseksi.
      Laitahan kuvia ja kokemuksia kun ennätät asian hoitaa.
      BMW i4 M50, BMW E89 35is
      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

      Comment

      • makebm5
        Bimmer Enthusiast
        • May 2009
        • 1252
        • Kainuu

        #18
        Nyt vasen takaovi vaimennettu ja nyt alkaisi olla omaan makuun mukavan hiljainen auto.
        Jos joku suunnittelee vaimennusta niin aloittaa kannattaa ovista.
        Jos oiken helpolla haluaa päästä niin sen oven keskellä olevan ikkunamekanismi paketin vamentaa.
        BMW i4 M50, BMW E89 35is
        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

        Comment

        • Peksu
          Bimmer Fanatic
          • May 2014
          • 272
          • Lähellä Tre

          #19
          Originally posted by makebm5 View Post
          Nyt vasen takaovi vaimennettu ja nyt alkaisi olla omaan makuun mukavan hiljainen auto.
          Jos joku suunnittelee vaimennusta niin aloittaa kannattaa ovista.
          Jos oiken helpolla haluaa päästä niin sen oven keskellä olevan ikkunamekanismi paketin vamentaa.
          Joo erikoista että ovista tulee eniten äänet läpi kun taas itestä tuntuu että kuskin puolelle tulee se rengasääni jostain edestä läpi. Ovet tuntuu olevan kaikista hiljasimmat vai luulenko vaan :think
          G08 LCI iX3 M Sport

          Comment

          • Jarppa63
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 759
            • Kerava

            #20
            Oon vaimentanut kolme autoa: e60, e93 ja F33:
            Kannattaa vaimentaa laajat pinnat, eli aloittaa etuovista, sitten takaovet, lattia takapenkin alta ja takakontti.
            Noista avoista vaimensin vielä lokasuojat edestä ja takaa sekä konepellin alapuolen (matto tulee sen äänieristeen alle ja ei vaikuttanut konepellin avautumiseen/sulkeutumiseen)
            Tarinaa löytyy haulla täältä foorumilta.
            Matskuna käytin Dynamattia ja päälle Dynalineria. Lienee parasta, muttei halvinta.

            Auttoiko? Auttoi selvästi.
            Mutta: suurin äänenlähde on renkaat. Varsinkin runflatit. Ne kannattaa ekana vaihtaa toisiin.

            Nykyinen 545e on niiiin hiljainen, että tuskin enää hiljaisemmaksi saa

            Jarppa
            BMW i4M50 individual -23
            exiä: BMW 545e -21
            BMW F33 435xd -15
            M550xd-12
            e93 330da -08
            Dodge Stealth RT/TT -91
            Ford Thunderbird SC -91
            Olds Supreme avo -71
            Chevy Chevelle 2d HT -72

            Comment

            • makebm5
              Bimmer Enthusiast
              • May 2009
              • 1252
              • Kainuu

              #21
              Originally posted by Peksu View Post
              Joo erikoista että ovista tulee eniten äänet läpi kun taas itestä tuntuu että kuskin puolelle tulee se rengasääni jostain edestä läpi. Ovet tuntuu olevan kaikista hiljasimmat vai luulenko vaan :think
              Vaimentamattomassa autossa hankala sanoa mistä se melu loppusessaan tulee. Kun tein noita askel kerrallaan niin tähän tulokseen päädyin. Tosin voi se juuri tämän takia huijatakkin kun yhden kohdan vaimentaa alkaa tulemaan toisesta kohdasta melu sisään.
              BMW i4 M50, BMW E89 35is
              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

              Comment

              • makebm5
                Bimmer Enthusiast
                • May 2009
                • 1252
                • Kainuu

                #22
                Originally posted by Jarppa63 View Post
                Oon vaimentanut kolme autoa: e60, e93 ja F33:
                Kannattaa vaimentaa laajat pinnat, eli aloittaa etuovista, sitten takaovet, lattia takapenkin alta ja takakontti.
                Noista avoista vaimensin vielä lokasuojat edestä ja takaa sekä konepellin alapuolen (matto tulee sen äänieristeen alle ja ei vaikuttanut konepellin avautumiseen/sulkeutumiseen)
                Tarinaa löytyy haulla täältä foorumilta.
                Matskuna käytin Dynamattia ja päälle Dynalineria. Lienee parasta, muttei halvinta.

                Auttoiko? Auttoi selvästi.
                Mutta: suurin äänenlähde on renkaat. Varsinkin runflatit. Ne kannattaa ekana vaihtaa toisiin.

                Nykyinen 545e on niiiin hiljainen, että tuskin enää hiljaisemmaksi saa

                Jarppa
                545e vaimennettu vai tehtaan jäljiltä?
                BMW i4 M50, BMW E89 35is
                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                Comment

                • Jarppa63
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 759
                  • Kerava

                  #23
                  Originally posted by makebm5 View Post
                  545e vaimennettu vai tehtaan jäljiltä?
                  Tehtaan jäljiltä. Varmasti hiljaisin auto mitä mulla on ollut.

                  M550xd oli hiljainen, mutta tää 545e on selkeästi hiljaisempi. (Ja on huikea laite!)

                  Jarppa
                  BMW i4M50 individual -23
                  exiä: BMW 545e -21
                  BMW F33 435xd -15
                  M550xd-12
                  e93 330da -08
                  Dodge Stealth RT/TT -91
                  Ford Thunderbird SC -91
                  Olds Supreme avo -71
                  Chevy Chevelle 2d HT -72

                  Comment

                  • makebm5
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2009
                    • 1252
                    • Kainuu

                    #24
                    Originally posted by Jarppa63 View Post
                    Tehtaan jäljiltä. Varmasti hiljaisin auto mitä mulla on ollut.

                    M550xd oli hiljainen, mutta tää 545e on selkeästi hiljaisempi. (Ja on huikea laite!)

                    Jarppa
                    Itselläkin oli tuollainen F10 M550d -12. Ei se äänekäs ollut mutta ei hiiren hiljainenkaan. Saman ikäinen F01 oli hiljaisempi. Taitaa olla niin että G sarjalaiset ovat hiljaisia mutta rengasvalinnalle herkempiä kuin F sarjalaiset.
                    BMW i4 M50, BMW E89 35is
                    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                    Comment

                    • hrymn
                      Newbiemmer
                      • Dec 2014
                      • 29
                      • Helsinki/Porvoo

                      #25
                      Kiitos tästä ketjusta! Olen jo pidempään seurannut käytettyjen markkinaa G11/G12-koristen osalta ja se onkin varmasti seuraava BMW, jonka ostan. Näistä äänenvaimennuksen puutteista olin lukenut aiemminkin ja se asia on hieman ostopäätöstä jarruttanut. Hienoa, että ratkaisuja on olemassa ja tässä ketjussa oikein kuvien kera näytetty. Kiinnostaisi muuten tietää, että kun facelift-malliin tehtiin nimenomaan äänenvaimennuksen osalta parannuksia, niin mitähän ne käytännön erot ovat pre-LCI-malliin?
                      E39 530d 2003 M-Sport Saphirschwarz & Lightgelb
                      ex:
                      E39 525i 2001 M-Sport Cosmosschwarz
                      F10 525d 2010 Imperialblau & Venetobeige

                      Comment

                      • Peksu
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2014
                        • 272
                        • Lähellä Tre

                        #26
                        Originally posted by makebm5 View Post
                        Nyt olisi kuskin ovenvaimennus tehtynä. Tuota lasinnostin hässäkkä en viitsinyt irrottaa kun ei tietoa miten tuo irtoaisi. Toisaalta kun lasin välistä näkyi että vaimennusmattoa oli ovipellin sisäpinnalla jo valmiiksi niin kokeeksi nyt vaimennusta vain oviverhoilun taakse.
                        Verhoilun irroitus on aika suoraviivainen juttu.


                        Tosin kannattaa varata suosiolla muutama näitä 07147265039 vastin kappaleita.
                        Koputtelemalla taasen löytyi selkeitä paikkoja jotka resonoi.
                        -Ikkunan tiivisteen alapuoli koko matkalta (kahvan yläpuolella).
                        -Peilin kohdalla
                        -Lukkomekanismin kohdalla.
                        -Erinäisiin kohtiin ikkunamoottorin kehykseen.
                        Vaimennukseen käytin pelkästään liimautuavaa bitumimattoa mitä aiemminkin kun sen sai hyvin muotoitua ikkunamekanismiin.

                        Tulos oli parempi mitä ajattelin kun nyt kuski ovi vaikuttaa "massiivisemman" oloiselta ja ei ole enää selkeää eroa istuuko kuskin vai pelkääjän paikalla.
                        Onkos siellä välissä jotain huopaa? Eli sen varman otit pois ja liimasit bitumilevyä tilalle, vai :think
                        G08 LCI iX3 M Sport

                        Comment

                        • makebm5
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2009
                          • 1252
                          • Kainuu

                          #27
                          Originally posted by Peksu View Post
                          Onkos siellä välissä jotain huopaa? Eli sen varman otit pois ja liimasit bitumilevyä tilalle, vai :think
                          Irtopalat vaimennusmattoa ovissa ja ne käytin pois osittain ja bitumia sitten alle.
                          BMW i4 M50, BMW E89 35is
                          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                          Comment

                          • makebm5
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2009
                            • 1252
                            • Kainuu

                            #28
                            Tässä edistystä sen verran että vuorasin paksulla solumuovi matolla vielä sisälokarit edestä takaosasta ja takaa edestä päälle asti. Tämä ei kuitenkaan vielä tuonut toivottua lopputulosta vaikka rengasäänet vaimeni entisestään.

                            Sitten purin tuon C pilarin verhoilun pois. Lähtee purkautumaan siitä missä yläosan(mihin tylee turvavyö läpivienti) ja alaosan sauma on vetämällä yläosan alaosaa. Verhoilua voi raottaa niin näkee ne kiinnitys nastat.
                            Sittenpä avautuu selkeästi mitä tarvitsee tehdä. C pilarissa on melkoisen isoja aukkoja ja sitä kautta kantautuu rengasääniä onttoa pilaria pitkin ylös suoraan kuskin korvaan.

                            Bitumimatolla reiät umpeen ja turvavyön taakse laitoin mattoa myös. Matto puukolla villot sinne ylös että menee yläpanelin kiinnikkeet nätistä paikoilleen.
                            Sitten kynnyskotelon luokse missä on tehtaan jäljiltä näkyvissä váimennusta laitoin solumuovimattoa lisää. Alemman ja ylemmän panelin saumaan tein katkoksen solumuovista että alhaalta ei pääse ääntä nousemaan niin helposti.

                            Nyt vaikuttaa hyvältä ja taidan omalta osalta tyytyä nyt tähän tasoon.
                            Jälkiviisaana melkein ensimmäisenä nyt tekisin tämän C pilari hommaan ja sitten laajentaisin pyöräkoteloihin sekä oviin.
                            BMW i4 M50, BMW E89 35is
                            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎