Announcement

Collapse
No announcement yet.

G11 740e, ongelmia heti kättelyssä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joni88
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 308

    G11 740e, ongelmia heti kättelyssä

    Tervehdys!

    Ei oikein ollut sopivaa ketjua valmiina, niin tehdääs uusi.

    Tulipa taas vuoden tauon jälkeen siirryttyä baijerilaisen insinöörityön hyttiin. Tällä kertaa vuoden tauon aiheutti Tesla Model S 85d, mutta nopeasti kyllästyvänä sitä sitten lähti etsimään "järki"laitetta. No koska kilometreja tulee kohtuu vähän ja diesel oli rajattu jo lähtökohtaisesti pois, tuntui kohtuu luontevalta siirtyä plug-in hybridiin. Laitetaas ensitunnelmia seuraavaan viestiin.

    Kuten bemarien kanssa yleensä ollut itsellä tapana, nytkin ongelmia tuli heti kotimatkalla. Hätäpuhelu häiriö -varoitus on ja pysyy ruudussa, joten bc(ajotietokone) nappi on kohtuu turha kun ei muuta suostu näyttämään. Tämä oli jo tiedossa ostaessa ja kauppakirjassa lukeekin, että myyjän piikkiin menee marmorilla käynti. Ei siinä.

    No toinen ongelma tulikin noin 20min ajon jälkeen; vakionopeudensäädin lopetti toimintansa. Ilmeisesti viittaa peräänajovaroittimeen, kun ilmoitti, että voi vaihtaa vakionopeudensäätimen toimimaan ilman etäisyydenvalvotaa. No en millään keksinyt miten tämä tehdään?

    Kolmantena huomasin kotiin päästyäni, että display key on mykkä. Ei tule näyttöön mitään eikä mistään napista mitään tapahtu. Akku loppu? millainen akku tai patteri tuossa on, ja onko vaihdettavissa tai ladattavissa miten?
    G11 740e

    Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d
  • ptikkala
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1566

    #2
    Display key ladataan micro usbllä tai sitten kyynärnojassa olevassa langattomassa latauspaikassa.

    Hätäpuhelu häiriö johtunee atm modulin akusta tai kastuneesta modulista, kattoverhoilu jumppaa...

    Keulassa alhaalla on tuo tutka, onko siinä edessä ledbaria tms roskaa? Kallis remontti jos tutka menee uusiksi. Mahdollisesti vettä liittimessä.

    Comment

    • joni88
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 308

      #3
      Pitää tutkia onko roskaa tms edessä. Puhdas oli kyllä auto. Pitänee huomenna tutkailla tarkemmin. Eiköhän tuo liikkeen piikkiin mene kuin 30 oston jälkeen lakkasi toimimasta.

      Saako vakkarin toimimaan jotenkin ilman etäisyyden valvotaa, ns ei adaptiivisesti?
      G11 740e

      Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

      Comment

      • ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1566

        #4
        Olikohan että etäisyysnappia pohjassa pitkään tms

        Comment

        • joni88
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 308

          #5
          Originally posted by ptikkala View Post
          Olikohan että etäisyysnappia pohjassa pitkään tms
          kiitos, pitääpä huomenna testailla.

          Sain display keyn päälle, kiitokset vinkistä.

          Kuinka kaukaa tuo avain pitäisi toimia?
          G11 740e

          Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17414
            • Turku

            #6
            Mikä tuo display key on? Jokin ladattava akku ja näyttö avaimessa?
            Näillä mennään:
            - BMW E81 118i since 2017
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • joni88
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 308

              #7
              Originally posted by Laku View Post
              Mikä tuo display key on? Jokin ladattava akku ja näyttö avaimessa?
              Tuollainen lisävarusteavain, jossa pieni näyttö. Siitä näkee ajoneuvon tilan,yms. Luulin että voisi enemmän tehdä kuin vain katsoa, esim lukita ovet, mutta kohtuu turhake omasta mielestä.
              G11 740e

              Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

              Comment

              • joni88
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 308

                #8
                Auton mukana tuli vain shucko - type 2 latauskaapeli/laturi. Toimiiko lataus type2-type2 kaapelilla vai tarvitseeko väliin erillisen laturin?
                G11 740e

                Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

                Comment

                • Lördagskorv
                  Aluevastaava
                  • Nov 2016
                  • 2094
                  • Lohja city

                  #9
                  Originally posted by joni88 View Post
                  Auton mukana tuli vain shucko - type 2 latauskaapeli/laturi. Toimiiko lataus type2-type2 kaapelilla vai tarvitseeko väliin erillisen laturin?
                  Ainakin G-sarjalaisen muut autot (5er ja 3er) toimii ihan piuhalla type2-type2

                  Mallia tämä, jossa on jopa listattuna 740e

                  E92 M3 -10 Jerezschwarz
                  E28 528i -84 Diamantschwarz
                  G20 320e -22 Sunset Orange
                  Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

                  E92 M3 -08 Silverstone 2
                  E38 740i -00 Imolarot 2
                  E46 320d -02 Orientblau

                  Comment

                  • ptikkala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 1566

                    #10
                    Jos on remote parking varuste niin tuolla avaimella voit ajaa autoa edes takaisin.

                    Comment

                    • icecold
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2009
                      • 2339
                      • 🌍

                      #11
                      Originally posted by ptikkala View Post
                      Jos on remote parking varuste niin tuolla avaimella voit ajaa autoa edes takaisin.
                      Tätä ominaisuutta ei tainnut näissä olla hybridiin saatavana. Voin toki muistaa väärin.

                      Comment

                      • joni88
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 308

                        #12
                        ei ainakaan mitään nappia tms löydy kaukkarista. Muutenkin kyllä kohtuu suppea kun saa kännykän kiinni, kiva ja hienohan toi on olla, mutta aika turhake omasta mielestä.

                        Saako ohjausta säädettyä? on niin pirun löysä tuo ratti, Ja saako autopilottiin/mikä onkaan ilmoituksia päälle kun menee itsestään pois. Meinasi käydä hassusti kun radiota säädin ja autopilotti olikin hypännyt pois eikä mitään merkkiä tästä tullut.
                        G11 740e

                        Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

                        Comment

                        • joni88
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 308

                          #13
                          Miten surround viewin saa pois käytöstä? Pelkkä takakamera olisi yes kun näyttö sen verran pieni.
                          G11 740e

                          Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

                          Comment

                          • Samu81
                            Bimmer Rookie
                            • May 2009
                            • 132
                            • Espoo

                            #14
                            Kaikki kysymäsi asiat saa säädettyä auton valikoista. En tiedä miten iso ero tällä ja sigussasikin olevalla F01 -sarjan seiskalla ID:n puolella on, mutta ...

                            -"Ohjausavustin" soittelee ainakin omassani merkkiääntä jos mittariston punaisen "laita kädet ratille" -varoituksen ignooraa. Ehkä sulla on jotkin varoitusäänet poistettu käytöstä, en tiedä?

                            -Ohjaustakin saa säädettyä valikoista, pitää vain jollain Bimmercode (tms.) softalla koodata auto säilyttämään / käyttämään heti startista esimerkiksi "Eco Pro Individual" -asetusta, johon olet säätänyt jotain, että muut ominaisuudet confort pl. ohjaus sport.

                            Omassani on 19" tehdasvanteet alla ja normaalikokoiset, tällä forumilla varmaan "pappa / pullamallin" 245/45/19 -rengastus ja tolla kombolla ohjaus on aivan riittävän tarkka / nopea tämmöiseen möhköön. Mitään tuntoahan siinä ei ole, kiitos sähköisen ohjaustehostimen ja ylipäätään ajoneuvon luonteen.

                            -Display Key -avaimen "Remote Parking"-ominaisuus oli lisävaruste, jota ei saanut hybridiin. Eli vaikka G -sarjalaisessa olisi em. älyavain niin se ei ole tae siitä, että 1. omistaja olisi ruksinut Youtubessa hassunhauskan ajoneuvon "ees-taas siirtelyn".

                            Tuo älyavaimen akku kestää ainakin omassa, päivittäisessä käytössä helposti 3 viikkoa. Se on kätevintä ladata kumisuojan alla olevan mini-USB -portin kautta jollain vanhalla kännykän tai vastaavan älykellon laturilla, ottaa ehkä tunnin. Vaikka se "akku" loppuu niin avaimet toiminnallisuudet säilyy, eli auton saa lukkoon ym.

                            -Surround view ainakin itsellä on defaulttina pois päältä eli pakin kytkeytyessä keskinäyttöön ilmestyy vain ajoneuvon takakameran näkymä ja sen jälkeen kun kytket D:n niin etukameran näkymä tulee ruutuun siksi aikaa kun ajoneuvon nopeus pysyy suurinpiirtein kävelyvauhdissa. "Surround view" pompsahtaa ruudulle vain, jos ajat todella lähelle jotain estettä tai jos sen valikosta erikseen valitset.

                            Mulla on ollut tämmöinen vuosimallin 2018 740Le -kikotin nyt reilut 18tkm / 8kk ja toistaiseksi yhteinen matkanteko on ollut täysin ongelmatonta My BMW -appi on pari kertaa sekoillut, noin kerran-pari kuukaudessa se ei saa yhteyttä autoon kun käytän ohjaamon etäjäähdytystä tai -lämmitystä. Ja menin perkele ruksimaan autoon erillisen, 2v/40tkm jatkotakuun useammalla tuhannella eurolla, koska en uskonut että on olemassa sähkötingeleitä ja muuta hybriditekniikkaa täynnä olevaa, ongelmatonta bemaria

                            Niin ja se sähkökantama / polttoaineen kulutus: Vähänkään dynaamisemmin ajaessa näiden pre-LCI -mallien akku ei "täyssähkötilassa" edes kesällä riitä edes 15km. Jahka se loppuu niin bensaa palaa dynaamisesti tai kaupungissa ajaessa helposti 10L/100km. Rauhallisesti ajellen akku riittää jopa 30km ja polttoaineen kulutus kaupungissa (omat kokemukset Helsingin poikittaisliikenteestä sekä pk-seudulla suhailusta) pysyy naurettavan pienenä, keväästä lähtien liki jokainen tankillinen mennyt 2-3L/100km -keskikulutuksella. Näin siis jos siis autoa pystyy latailemaan kotona & töissä eikä työmatka ole mitään 40-50 kilometriä.
                            Last edited by Samu81; 29-08-2022, 14:59.
                            i8 '14

                            Comment

                            • joni88
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2008
                              • 308

                              #15
                              Originally posted by Samu81 View Post
                              Kaikki kysymäsi asiat saa säädettyä auton valikoista. En tiedä miten iso ero tällä ja sigussasikin olevalla F01 -sarjan seiskalla ID:n puolella on, mutta ...

                              -"Ohjausavustin" soittelee ainakin omassani merkkiääntä jos mittariston punaisen "laita kädet ratille" -varoituksen ignooraa. Ehkä sulla on jotkin varoitusäänet poistettu käytöstä, en tiedä?

                              -Ohjaustakin saa säädettyä valikoista, pitää vain jollain Bimmercode (tms.) softalla koodata auto säilyttämään / käyttämään heti startista esimerkiksi "Eco Pro Individual" -asetusta, johon olet säätänyt jotain, että muut ominaisuudet confort pl. ohjaus sport.

                              Omassani on 19" tehdasvanteet alla ja normaalikokoiset, tällä forumilla varmaan "pappa / pullamallin" 245/45/19 -rengastus ja tolla kombolla ohjaus on aivan riittävän tarkka / nopea tämmöiseen möhköön. Mitään tuntoahan siinä ei ole, kiitos sähköisen ohjaustehostimen ja ylipäätään ajoneuvon luonteen.

                              -Display Key -avaimen "Remote Parking"-ominaisuus oli lisävaruste, jota ei saanut hybridiin. Eli vaikka G -sarjalaisessa olisi em. älyavain niin se ei ole tae siitä, että 1. omistaja olisi ruksinut Youtubessa hassunhauskan ajoneuvon "ees-taas siirtelyn".

                              Tuo älyavaimen akku kestää ainakin omassa, päivittäisessä käytössä helposti 3 viikkoa. Se on kätevintä ladata kumisuojan alla olevan mini-USB -portin kautta jollain vanhalla kännykän tai vastaavan älykellon laturilla, ottaa ehkä tunnin. Vaikka se "akku" loppuu niin avaimet toiminnallisuudet säilyy, eli auton saa lukkoon ym.

                              -Surround view ainakin itsellä on defaulttina pois päältä eli pakin kytkeytyessä keskinäyttöön ilmestyy vain ajoneuvon takakameran näkymä ja sen jälkeen kun kytket D:n niin etukameran näkymä tulee ruutuun siksi aikaa kun ajoneuvon nopeus pysyy suurinpiirtein kävelyvauhdissa. "Surround view" pompsahtaa ruudulle vain, jos ajat todella lähelle jotain estettä tai jos sen valikosta erikseen valitset.

                              Mulla on ollut tämmöinen vuosimallin 2018 740Le -kikotin nyt reilut 18tkm / 8kk ja toistaiseksi yhteinen matkanteko on ollut täysin ongelmatonta My BMW -appi on pari kertaa sekoillut, noin kerran-pari kuukaudessa se ei saa yhteyttä autoon kun käytän ohjaamon etäjäähdytystä tai -lämmitystä. Ja menin perkele ruksimaan autoon erillisen, 2v/40tkm jatkotakuun useammalla tuhannella eurolla, koska en uskonut että on olemassa sähkötingeleitä ja muuta hybriditekniikkaa täynnä olevaa, ongelmatonta bemaria

                              Niin ja se sähkökantama / polttoaineen kulutus: Vähänkään dynaamisemmin ajaessa näiden pre-LCI -mallien akku ei "täyssähkötilassa" edes kesällä riitä edes 15km. Jahka se loppuu niin bensaa palaa dynaamisesti tai kaupungissa ajaessa helposti 10L/100km. Rauhallisesti ajellen akku riittää jopa 30km ja polttoaineen kulutus kaupungissa (omat kokemukset Helsingin poikittaisliikenteestä sekä pk-seudulla suhailusta) pysyy naurettavan pienenä, keväästä lähtien liki jokainen tankillinen mennyt 2-3L/100km -keskikulutuksella. Näin siis jos siis autoa pystyy latailemaan kotona & töissä eikä työmatka ole mitään 40-50 kilometriä.
                              Kiitos hyvistä vastauksista. Ohjauksen sainkin noilla ohjeilla asetettua mieluisammaksi. En vain mistään löydä tuota surround viewn poistoa. Itsellä se defaulttina ja mielellään olisi pelkkä takakamera. Tuntuu että kaikki valikot yms käynyt läpi, mutta mistään ei löydy. Ei sulla olis ohjeistaa oikeaa polkua?

                              Itsellä työmatka noin 15km 50/50 kaupunki/maantie. Nätisti ajaessa juuri ja juuri pääsee edestakaisin sähköllä. ja reilussa parissa tunnissa lataa täyteen kotona, joten todella kivuttomasti menee myös kauppareissut yms siihen päälle lyhkäsellä latauksella.
                              G11 740e

                              Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎