Announcement

Collapse
No announcement yet.

740i N54 drivetrain error?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikkoko
    Newbiemmer
    • Apr 2022
    • 6
    • Oulu

    740i N54 drivetrain error?

    Onkos kokemuksia tai valistuneita arvauksia mikä vialla, kun matalilla kierroksilla noin 40-50% kaasulla tasaisesti kiihdytettäessä moottori alkaa nykimään ja heittää drivetrain errorin sekä keltainen pumpun kuva mittaristoon.

    Pintakaasulla ajaessa ja täyskaasukiihdytyksessä toimii normaalisti. Vikatila lähtee pois kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen, mutta toistuu joka kerta tuossa tietyssä tilanteessa.

    Koodit luettu ja 5 sylinterin sytytyshäiriötä ilmoittaa. Tulpat vaihdettu ja uusi puola, mutta jatkuu edelleen. Myös kaikki ruiskut on uusittu pari tuhatta kilsaa sitten...

    Jenkkifoorumeilla ehdoteltiin vanos:ien putsausta tai matalapaine bensapumppua...
  • Zetz
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 3226
    • Joensuu

    #2
    etippä ekana imuvuodot. sen jälkeen lähtisin tarkistamaan turbiinin toiminnan.
    puh/txt/whatsapp: 0452673541
    näillä mennään talvella:
    e39 523ia arctic silver
    e87 116i Japanrot
    ja näillä kesällä:
    e30 328i *Rot m50b28

    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

    Comment

    • Mikkoko
      Newbiemmer
      • Apr 2022
      • 6
      • Oulu

      #3
      Ok, kiitos neuvosta.
      Last edited by Mikkoko; 25-11-2022, 12:55.

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7483
        • Jyväshyvä

        #4
        Onkohan suuttimet aidot ja oikeat vaiko jotku kiinalaisten tekeleet? Nimimerkillä RS3:een halvat ja huonot hankkinut, korjaantui OEM suuttimilla...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Mikkoko
          Newbiemmer
          • Apr 2022
          • 6
          • Oulu

          #5
          Kuitissa lukee, että: 13538616079 Ruiskusuutin 12-sarja.
          Listahinta ollut a' 288,71 € ja annetun alennuksen jälkeen jäänyt 1016 € kuudelle kappaleelle osien hinnaksi.
          Taitaa viitata kiinanmaalle...:think

          Comment

          • ekkoo1
            BTCF Member
            • Jun 2019
            • 1289
            • Pohjanmaa

            #6
            Originally posted by Mikkoko View Post
            Kuitissa lukee, että: 13538616079 Ruiskusuutin 12-sarja.
            Listahinta ollut a' 288,71 € ja annetun alennuksen jälkeen jäänyt 1016 € kuudelle kappaleelle osien hinnaksi.
            Taitaa viitata kiinanmaalle...:think
            Kyllä ne voi olla aidotkin jos on pari vuotta sitten tehty, ennenkuin hinnat heittäytyi hulluksi Koronan yms takia. Koita logittaa bensapaineita yms kiihdytyksessä, kyykkääkö?
            E39 540i -96 Ajamisen iloa
            E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
            E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
            Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

            Comment

            • Mikkoko
              Newbiemmer
              • Apr 2022
              • 6
              • Oulu

              #7
              Uskomatonta, mutta totta... Tämä saatiin ratkaistua.

              Yritettiin hakea vahvistusta vialliselle ruiskusuuttimelle siirtämällä se sylisteristä toiseen, josko vika seuraisi perässä. Siirtäessä huomattiin, että suuttimien ohjelmointinumerot eivät täsmänneet alkuunkaan ja endoskoopilla kurkkimalla muiltakin pytyiltä vahvistus asialle, niin kaikkien arvot olivat pielessä

              Yksinkertainen johtopäätös siis, että suuttimien uusimisen yhteydessä ei kaiketi oltu muistettu ohjelmoida niitä. On sitä kaikenlaisia seppiä...

              Comment

              • E39-530A
                BTCF Member
                • Feb 2007
                • 910
                • Espoo

                #8
                Originally posted by Mikkoko View Post
                Uskomatonta, mutta totta... Tämä saatiin ratkaistua.

                Yritettiin hakea vahvistusta vialliselle ruiskusuuttimelle siirtämällä se sylisteristä toiseen, josko vika seuraisi perässä. Siirtäessä huomattiin, että suuttimien ohjelmointinumerot eivät täsmänneet alkuunkaan ja endoskoopilla kurkkimalla muiltakin pytyiltä vahvistus asialle, niin kaikkien arvot olivat pielessä

                Yksinkertainen johtopäätös siis, että suuttimien uusimisen yhteydessä ei kaiketi oltu muistettu ohjelmoida niitä. On sitä kaikenlaisia seppiä...
                Se on ihan sama, että ostaako jonkun käytetyn auton tai asunnon, niin aina joka paikka täynnä kyläseppien virityksiä.

                Oliko paljon kilometrejä alla? Vähän ajettuihin ainakin oli vielä joku 3-4 vuotta sitten tehtaan takuukampanja. Itselleni maksoi vain vikadiagnostiikan verran. Tosin sinulla nyt ei taida suuttimet ollakaan edes rikki.
                E92 335iA -08

                ---
                ex E34 540iA -93
                ex E90 325iA -05
                ex E39 530iA -00
                ex Toyota Avensis
                ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5128
                  • Pirkkala

                  #9
                  Originally posted by Mikkoko View Post
                  Uskomatonta, mutta totta... Tämä saatiin ratkaistua.

                  Yritettiin hakea vahvistusta vialliselle ruiskusuuttimelle siirtämällä se sylisteristä toiseen, josko vika seuraisi perässä. Siirtäessä huomattiin, että suuttimien ohjelmointinumerot eivät täsmänneet alkuunkaan ja endoskoopilla kurkkimalla muiltakin pytyiltä vahvistus asialle, niin kaikkien arvot olivat pielessä

                  Yksinkertainen johtopäätös siis, että suuttimien uusimisen yhteydessä ei kaiketi oltu muistettu ohjelmoida niitä. On sitä kaikenlaisia seppiä...
                  Tuskin tuo vikavaloa aiheuttaa. Kyseessä on suuttimen kalibrointiarvon syöttäminen eculle. Vaikuttaa ehkä alle 2000rpm ja siihen että korjausarvot näyttää oikein diagnostiikassa
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • rikuh1
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2009
                    • 503
                    • Hämeenlinna

                    #10
                    Originally posted by Mikkoko View Post
                    Uskomatonta, mutta totta... Tämä saatiin ratkaistua.

                    Yritettiin hakea vahvistusta vialliselle ruiskusuuttimelle siirtämällä se sylisteristä toiseen, josko vika seuraisi perässä. Siirtäessä huomattiin, että suuttimien ohjelmointinumerot eivät täsmänneet alkuunkaan ja endoskoopilla kurkkimalla muiltakin pytyiltä vahvistus asialle, niin kaikkien arvot olivat pielessä

                    Yksinkertainen johtopäätös siis, että suuttimien uusimisen yhteydessä ei kaiketi oltu muistettu ohjelmoida niitä. On sitä kaikenlaisia seppiä...
                    Nämä arvot muuttuu aina testerin/moottoriohjaimen toimesta kun ne on testerillä syötetty. Se että ne eivät olleet kohdallaan on tavallaan aivan normaalia. Se että miksi testeri haluaa tietyt numerot ja itse ne muuttaa heti kalibroinnin jälkeen ”sopiviksi” onkin sitten erikoista ja tätä pitää kysyä bemarin inssiltä
                    E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
                    Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
                    RikunAutofix.fi

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎