Announcement

Collapse
No announcement yet.

IBS ja ylijännite

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toddpacker
    Bimmer Rookie
    • Aug 2015
    • 47
    • Tampere

    IBS ja ylijännite

    F01 antaa tällaisia vikakooodeja.

    -Ovenkahvat on ihan perus CA-temppuilua, ei toimi takana, edessä kyllä.

    Ongelmat nyt:
    1. ACC ei toimi, ilmeisesti tutka vinossa
    2. Lane change warning lakkasi toimimasta, ei hajuakaan mikä vikana
    3. Ikkunat vetää välillä helposti huuruun, autossa on ollut päällä se automaattinen sisäilman kierrätys jos AUC havaitsee ulkoilmassa "saasteita". Eli nappulan päällä palaa led vasemalla.

    Epäilyttää, että voisiko nuo IBS herjat ja ISTAN valittama ylijännite(katso kuva) aiheuttaa näitä ongelmia vai onko nuo ihan omia juttujaan?

    Jos IBS ei tomi niin ilmeisesti tuo ylijännite on mahdollista ja sehän voi rikkoa moduuleja. ISTA käskee vaan tarkistaa JBE:ltä hanskalokeron takaa jonkun liittimen pinnin.

    Code:
    ISTA system version: 4.31.20.24265 Data version: R4.31.20 Programming data:-
    VIN: WBAKM21010CY71539 Vehicle: 7'/F01/SEDAN/ - /N57,-/
    AUTO/ECE/LL/2008/09
    
    Int.lev.works: F001-08-09-528 Int.lev.(cur.): F001-19-11-510 Int.lev.(tar.): F001-21-07-510
    Mileage: 276516 km
    
    Code Description Mileage Existent Class
    
    [B]005D14[/B] LRR: Sensor maladjusted 276512 yes
    
    [B]9307A8[/B] Outside door handle electronics, passenger's door: non-permissible
    current value on unlock line
    276515 yes
    
    [B]9307AF[/B] Outside door-handle electronic module, driver's side, rear: non-
    permissible current value on unlock line
    276515 yes
    
    [B]48003B ICM[/B], ACC: Sensor reports a fault 276515 yes
    
    [B]D0195B[/B] No message (warning, lane change, 37.3.8), receiver ICM, transmitter
    SWW
    276515 yes Information
    
    [B]S 0253[/B] No communication possible with: Lane Change Warning 276516 yes
    
    [B]8020DB[/B] Wake-up line to intelligent battery sensor IBS: short circuit to ground
    or open circuit
    276515 yes Information
    
    [B]C90D60[/B] AUC sensor: internal sensor fault 276515 No
    
    [B]243300[/B] Preheating control unit: preheating control unit, output stage, cylinder
    6, faulty
    276515 yes
    
    [B]28CF00[/B] LIN, message; intelligent battery sensor (IBS): Missing 276515 yes
    
    [B]8026F0[/B] GWS: no current coding data stored 276515 yes
    
    [B]8026F3[/B] GWS: control unit is not coded for the vehicle 276515 yes
    
    [B]S 011[/B]2 No communication possible with: ULF-SBX-H 276516 yes
    Attached Files
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10923
    • Joensuu

    #2
    En usko, että korkea jännite & IBS herjat liittyy muihin. Ensimmäisenä mittaisin kunnon yleismittarilla paljonko se latausjännite on. Toki ylijännite on pahasta, mutta eipä tuolla ohjainlaitteilla ole koodia liian korkeasta jännitteestä.

    Eiköhän tuo kaistavahti ongelma johdu siitä ettei se SWW siellä juttele ICM:n kanssa. Keppi ei ole koodattu autoon. AUC sensori lienee rikki kuten taitaa vähän kaikissa olla. IBS kanssa ongelmaa. Mulf ei juttele eli rikki/irti.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • toddpacker
      Bimmer Rookie
      • Aug 2015
      • 47
      • Tampere

      #3
      Nyt valittaa ylijännitteestä. Mitailin jännitettä konehuoneen maadoituspisteistä ja 14.5 V se oli tollaisessa +12 asteen kelissä.

      ISTAn avulla tehty diagnoosia ja tarkistettu, että akunkengä ja maadoituspiste on kunnossa ja IBS:lle menevien väyläkaapelien liitin tarkistettu.

      Onhan se mahdollista, että tuo IBS:n herätekaapeli on jostain kohtaa poikki, mutta melko vaikea tarkistaa, kun toinen pää on haskalokeron takana JBE:llä
      ISTAn mukaan IBS on viallinen mikäli johdot kunnossa. Ilmeisesti yksi liitos on vielä jossain matkustamossa hanskalokeron alla/takana IBS:n ja DDE:n välillä, joka voisi olla löysällä

      Alkoi myös herjaamaan kameroista. Sinänsä outoa, että kamerat kyllä toimii. Yritin tehdä ISTAlla sen opetus/kalibrointi-jutun, mutta ei onnistunut. Aina pakille laittaessa tulee "Rear view camera failure", mutta kamera kuitenkin toimii normaalisti apuviivoineen kaikkineen

      Myös aiemmin väärästä asennosta valittanut ACC tutka alkoi toimia itsekseen, saatoin sitä vähän vääntää kun räpläsin.

      Näköjään aikalailla 3000 km tullut kuukaudessa ajoa

      Code:
      Mileage: 279500 km
      
      Code Description Mileage Existent Class
      
      9307A8 Outside door handle electronics, passenger's door: non-permissible
      current value on unlock line, 279424, yes
      
      9307AF Outside door-handle electronic module, driver's side, rear: non-
      permissible current value on unlock line, 279500, yes
      
      803282 Rear View unavailable, 279500, No Information
      
      8020DB Wake-up line to intelligent battery sensor IBS: short circuit to ground
      or open circuit, 279500, yes Information
      
      288D00 Power management: overvoltage, 279424, No
      
      243300 Preheating control unit: preheating control unit, output stage, cylinder
      6, faulty, 279424, yes
      
      28CF00 LIN, message; intelligent battery sensor (IBS): Missing 279424 yes
      
      CA8C03 LIN bus: Side View camera, left, not responding 279424 unknown
      
      CA8C02 LIN bus: Side View camera, right, not responding 279424 unknown
      
      CA8C04 LIN bus: Rear View camera not responding 279424 unknown
      
      800BDF Side view camera, left, not learned 279424 unknown
      
      800BE0 Side view camera, right, not learned 279424 unknown
      
      800BE1 Rear view camera, not learned 279424 unknown
      
      8026F0 GWS: no current coding data stored 0 yes
      
      8026F3 GWS: control unit is not coded for the vehicle 0 yes
      
      S 0112 No communication possible with: ULF-SBX-H 279500 yes

      Comment

      • toddpacker
        Bimmer Rookie
        • Aug 2015
        • 47
        • Tampere

        #4
        Tähän voi sen verran päivittää, että IBS oli rikki(alkuperäinen). Diagnostiikka meni näin:

        -LIN-kaapelin testaus akun ollessa kytkettynä: masterin(DDE) pitäisi lähettää tasaista 12 V signaalia nodelle(IBS)->OK
        -ISTAlla kun DDE:ltä luki IBS tiedot, niin näytti sarjanumeroksi 000000000000 ja jännite oli 16.38V, ulkolämpötila -40.8 C

        IBS vaihtamalla tuli oikeat lukemat ja samalla hävisi ylijänniteherjat. Jos IBS olisi mennyt rikki toiseen suuntaa, eli olisi näyttänyt pysyvästi alhaista jänitettä, niin olisi varmaan ollut käynnistysongelmia. Nyt ei ollut oikeastaan mitän näkyvää ongelmaa autossa, ehkä valot välkkyi joskus.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎