Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 850iA Tehot hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17529
    • Turku

    #16
    Originally posted by Raputurkki View Post
    Noi IMM:t on muuten kans kalliita jos hankkii OEM Bosch mittarin. Muistaakseni noin 400€ kappale ja marmoritiskiltä vielä enemmän. Ikävä kyllä noista halvoista mm. Schmiedmannin tarvikemittareista on kuulunu pelkkää paskaa, eli ite en ainakaan menisi mistään kiina-IMM:stä maksamaan mitään. Jollain foorumilaisilla oli alkanu moottori käymään aikaisempaakin huonommin ku oli vaihtanu Schmiedmannin ilmamassamittarin m70 koneeseen.

    Ei M70 noin paljon Saksassa IMM maksa. Katsoitko linkkini, lienee rahteineet karvan yli 300 €...?
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • VeePee-
      Bimmer Rookie
      • Oct 2010
      • 39
      • Oulu

      #17
      Täytyy palata asiaan kasin suhteen, kun saan auton ylimaalautuksesta takaisin parinviikon kuluttua.

      Comment

      • hrajasso
        Bimmer Fanatic
        • May 2008
        • 213
        • Järvenpää

        #18
        Ainut vaan että noihin johtoihin sopii vaan pienipäinen tulppa
        Pienipäinen? Siis tulpan runko vai se johdinkärki? Sen nastanhan nimittäin voi suurimmassa osassa ruuvata siitä irti, jolloin jäljelle jää kapea kierre... Vai täh?

        Comment

        • MouTine
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2011
          • 803
          • Pori

          #19
          Just sitä kontaktipäätä tarkoitin. Mielestäni se on harvinaista että on irroitettava se muhvi. M70:sen tulppavalikoima on muutenkin hyvin suppea.
          Nykyiset...
          '14 E500 Coupe

          Ollut joskus...
          '07 MB CL63 AMG
          '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
          '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
          '94 Audi A8 4.2i V8
          '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
          '92 BMW 850i 5.0i V12
          '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
          '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
          '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
          '77 Ford Capri 2.8i V6

          ...Ja pienet sille!

          Comment

          • VeePee-
            Bimmer Rookie
            • Oct 2010
            • 39
            • Oulu

            #20
            Venähti tämän projektin suhteen tekeminen pitkäksi, mutta auto on nyt maalattu uusiksi ja aikalailla kasattukkin valmiiksi. Käyntivika tuli selvitettyä, se johtu toisesta bensapumpusta ja ilmamassamittarista. Ilmamassamittarille olis tarvetta, jos jollakin sellainen sattuis ylimääräisenä olemaan.

            Comment

            • VeePee-
              Bimmer Rookie
              • Oct 2010
              • 39
              • Oulu

              #21
              Nostellaanpa tätä keskustelua taas. Tullut ajeltua autolla jonkinverran ja vieläkin meinaa olla käyntiongelmia auton kanssa. Kun autolla ajaa tasakaasulla alkaa moottori röpöttään niinkuin toinenpuoli moottorista tippuis pois pelistä. Sitten kun painaa kaasua alkaa moottori toimia taas oikein ja taas tiputtaessa tasakaasulle alkaa välillä röpeltään. Autoon on vaihdettu: ilmamassamittari, bensapumppu, virranjakajan kannet, jakajan pyöriät ja tulpat. :think

              Comment

              • ihi
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2003
                • 243
                • Kota

                #22
                Adaptaatio arvot olisi hyvä tutkia. Vois löytyä viitteitä imuvuodoista ja näkee onko lambdoissa eloa. Imusarjojen tiivisteet ja/tai huohotuksen kalvot yms.

                Comment

                • VeePee-
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2010
                  • 39
                  • Oulu

                  #23
                  Mietin tuossa ite, että mitenhän tuo oireilee, jos toinen katalysaattori on rikki?

                  Comment

                  • JTMD
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2006
                    • 834
                    • Helsinki

                    #24
                    Täältä kanssa ääni imuvuodolle imasarjan tiivisteissä. Tiivisteliimaa väliin ja kasaus.
                    Toinen homma on tulpat... Orkkis puolilla kelpaa oikeastaan vain NKG:n BKR6EK ja BK6EQUP (+ jokin kolmas, en muista) Et kai vaihtanut mitään Boshilaisia nelikärkitulppia sinne?

                    Jos on katti tukossa niin pienellä kokemuksella yleensä meno hyytyy korkeimmilla kierroksilla ja putkesta kuuluu mielenkiitoisia ääniä.
                    -10 e93 325i
                    -04 e46 320i
                    -92 e31 850i 6speed
                    -92 e30 325 cab
                    -93 e36 M3
                    -91 e36 325

                    Comment

                    • VeePee-
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2010
                      • 39
                      • Oulu

                      #25
                      Joo ei ollu nelikärkiset tulpat mitkä tuli vaihdettua. Kyllä se taitaa niin olla,että pitää tuo imusarja käyttää irti ja vaihtaa samalla venttiilikopan tiivisteet, kun tuntuvat vuotavan.

                      Comment

                      • Morkai
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 3197
                        • Saarijärvi

                        #26
                        Rikkinäisen katin kuulee, kun irrotat ilmansuodattimen putken. Tukkeutunut katti kuulostaa imupuolelle pakoäänien tapaiselle.

                        Kannattaa imusarjahommassa vilkaista myös tankin huohotus. Omasta oli huohotuksen venttiilit jumittuneet jotenkin auki ja vuosi alipainetta reippaasti joka tilanteessa.
                        sigpic
                        E23 728iA V8-projekti
                        E38 730D -projekti
                        E39 540iA -projekti
                        I01 i3 -projekti

                        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎