Näköjään VEE-12 sekä VE-12 ovat molemmat e31 850i kilpiä
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E31 850/840 Myydään/ostetaan/netistä bongattu
Collapse
X
-
Originally posted by Laku View PostOnko tuo se, jota käytiin yhdessä katsomassa Hyrylässä, joka oli myyty Joensuuhun vanhemmalle herralle? Sehän oli loistavassa kunnossa.Originally posted by Urpo_rotta View PostNäköjään VEE-12 sekä VE-12 ovat molemmat e31 850i kilpiä
VEE-12 ollut reilu 10 vuotta sitten lounais-Suomessa autoliikkeessä pitkään myynnissä. Muistaakseni yksi alkuperäisistä Suomi-autoista ja musta automaatti. Oli 90-luvulla itä-Suomessa yhdellä sahan omistajalla. Kerran olen sillä ajanut joskus 2008-09…Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
Comment
-
-
Originally posted by jori View PostVE-12 taisi olla se Hyrylän auto joskus 2013 tms.
VEE-12 ollut reilu 10 vuotta sitten lounais-Suomessa autoliikkeessä pitkään myynnissä. Muistaakseni yksi alkuperäisistä Suomi-autoista ja musta automaatti. Oli 90-luvulla itä-Suomessa yhdellä sahan omistajalla. Kerran olen sillä ajanut joskus 2008-09…Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by peltone View Post
https://www.tori.fi/etela-pohjanmaa/...20504.htm?sa=1
https://www.tori.fi/kymenlaakso/Bmw_...30877.htm?sa=1
Mietin jo että alkaako olemaan oikea aika ostaa varastoon noita alkuperäsiä vanteita, jossain vaiheessahan ne loppuu :thinkRuosteeton Karmann
Comment
-
-
Originally posted by Flamen View PostSaman bongasin itekkin, samoihin aikoihin tuli pari alkuperäistä vannesettiä myyntiin renkaineen:
https://www.tori.fi/etela-pohjanmaa/...20504.htm?sa=1
https://www.tori.fi/kymenlaakso/Bmw_...30877.htm?sa=1
Mietin jo että alkaako olemaan oikea aika ostaa varastoon noita alkuperäsiä vanteita, jossain vaiheessahan ne loppuu :think
Ikävä nirhauma toisessa setissä ja toisessa keskikupit puuttuvat? Jälkimmäisten metsästäminen voi olla hankalaa.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Joo, Ketosen Mikon autolla tehdään nyt tiliä. Kävin katsomassa sitä syyskuussa, kun oli hiljaisessa myynnissä kuten kaikki TSn autot aina ovat. Auto myytiin turkulaiselle autoharrastajalle, jonka ensimmäinen BMW. Toivomus oli, että jäisi Suomeen ja ei jobattaisi eteenpäin. No, näin kävi sitten tietenkin, kun raha ratkaisi.
Jännä juttu, että kutsut sitä Suomen kuuluisimmaksi. Kuvittelin, että se tunnetaan vain Turussa .Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostJoo, Ketosen Mikon autolla tehdään nyt tiliä. Kävin katsomassa sitä syyskuussa, kun oli hiljaisessa myynnissä kuten kaikki TSn autot aina ovat. Auto myytiin turkulaiselle autoharrastajalle, jonka ensimmäinen BMW. Toivomus oli, että jäisi Suomeen ja ei jobattaisi eteenpäin. No, näin kävi sitten tietenkin, kun raha ratkaisi.
Jännä juttu, että kutsut sitä Suomen kuuluisimmaksi. Kuvittelin, että se tunnetaan vain Turussa .
Suomituonti E31 koriset tais olla aika vähissä alunpitäen, varsinkin punaiset sellaiset. Tässä vuosien aikana melko monesta suusta kuullu puhuttavan siitä " punasesta bmw koupesta turun suunnilla" joten oletan kyseessä olevan tämän auton
Ruosteeton Karmann
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostAika on kypsä tehdä ilmoitus projektin myyntihaluista.
Olen aloittanut rakentamaan vm-91 bmw 850i:tä noin kymmenen vuotta sitten muistaakseni. Auto on aikoinaan japanista tuotu Suomeen ja se on täysin ruosteeton yltä ja alta! Auto on verotettu Suomeen. Kilometrejä sillä on 108tkm. Projekti keskeytyi aikanaan eikä ole sen jälkeen jatkunut. Kiinnostus näihin asioihin on myös hävinnyt ja tällä hetkellä ollaan tilanteessa, että parempi jos projekti löytäisi uuden tekijän, jolla motivaatio olisi tehdä auto loppuun.
Hieman projektista.
Auto ehdittiin tehdä hyvinkin pitkälle ennen keskeytymistä. Auto ylimaalattiin todella laadukkaasti alkuperäisellä mauritiusblau värillä. Maalaus suoritettiin huolella ja autoa purettiin maalausta ajatellen paljon. Esimerkiksi ovet purettiin aivan hylsyiksi, jotta saatiin maalattua kunnolla reunoja myöten. Myös luukut ym purettiin täysin tyhjiksi ennen maalausta. Lokasuojat jne maalattiin irrallaan ja korista maalattiin myös näiden alle jääviä pintoja. Peilit purettiin pieniksi palasiksi, samoin oven kahvat jne jne. Ajatus oli, että teippiä ei käytetä vaan puretaan jotta saadaan maalattua kaikki laadukkaasti. Myös konehuoneen puolelta maalattiin niin paljon kuin mahdollista ilman moottorin irroitusta.
Sisustaan metsästin Csi:n sport penkit ja Saksasta kokonaisen huippukuntoisen mustan sisustuksen. Kaikki sisustan nahkaosat, penkit, ovipaneelien keskiosat, keskikonsolin trimmit jne verhoiltiin Ticabon toimesta vaalealla bentleyn nappanahalla timanttitikkauksin. Kattoverhoilu, pilarit ja kaikki sisäkaton muoviosat ostettiin uusina mustina marmorilta. Sisusta on upean näköinen musta/vaalealla kombinaatiolla!
Autoon on ostettu valtava määrä uusia osia tehtaalta, alla listattuina selkeimmät.
- täydellinen Csi korisarja. Sisältää etupuskurin, takahelman ja kaikki mahdolliset kiinnikkeet ym
- kokonaan uusi keula
- uudet ajovaloumpiot täydellisinä
- uusi musta sisäkattoverhoilu, pilarit sekä kaikki nippelit ja kappelit mustina, mm sisävalot jne.
- uusi konepellin äänieriste
- uudet eibach jouset sekä billstein iskarit
- useampi pahvilaatikollinen uusia pisteosia, kiinnikkeitä, tiivisteitä ym. paljon
Miinuspuolena alkuperäisyyttä vaalivalle. Olin aikoinaan kovasti hurahtanut autohifiin ja kasista oli tarkoitus tehdä äänenlaadullisesti kompromissiton auto. Autoon siis tehtiin muutama muokkaus tätä asiaa ajatellen. Kick paneelien seudulta leikattiin peltiä jonkin verran pois ja puhkaistiin reikä ulos lokasuojan taakse tähän reikään hitsattiin vahvat teräslaipat ja sisäpuolelle rakennettiin lasikuidusta tulevat asennuspaikat midbasso/keskiäänille. Hattuhyllystä leikattiin iso pala keskeltä pois ja siihen rakennettiin vanerista tukeva levy neljälle 8” bassolle. Uudeksi hattuhyllyksi rakennettiin vanhaa hyödyntäen hieman muotoillumpi, joka verhoilee bassot todella hienosti. Se verhoiltiin mätsäämään tehdasuusien sisäkaton sekä pilarien kanssa. A-pilareihin rakennettiin paikat diskanteille. Nämä ovat vielä verhoilematta. On kuitenkin myös uudet alkuperäiset mustat a-pilarit, jos noita ei halua käyttää. Hattuhyllystä pois leikattu iso pala on tallessa ja sen voi siihen hitsata takaisin jos näin haluaa. Alkuperäistä hattuhyllyä ei kuitenkaan enää ole, ainoastaan tuo itse rakennettu. Kick paneelien kaiuttimien asennuspaikat ovat valmiit mutta pinta verhouspaneeli on tekemättä. Alkuperäisiä kickpaneelien verhoiluja ei oikein enää pysty kiinnittämään koska peltiä on leikattu takaa pois. Mikäli siis auton haluaisi palauttaa täysin alkuperäiseksi näiltä osin vaatisi se jonkin verran työtä. Mahdotonta se kuitenkaan ei ole. Sitten vain pitäisi etsiä muutama alkuperäinen verhoiluosa. Tehdyt muutokset ovat kuitenkin tehty suurella pieteetillä ja tyylillisesti sekä laadullisesti ne eivät häpeä yhtään autoa, pikemminkin päinvastoin. Tätä autoa rakensin aikoinaan hieromalla kaikki pienetkin asiat niin täydellisiksi kuin mahdollista. Takakonttiin aloitin rakentamaan vahvistinasennuksia mutta se jäi kesken. Se siis pitäisi tehdä jos tällä linjalla haluaa jatkaa. Jos haluaa alkuperäiseksi niin pari takakontin verhoilua pitäisi etsiä.
Auto on tällä hetkellä maalauksen jäljiltä purettuna. Sisusta on poissa autosta. Auto on sisältä vaimennettu todella kattavasti. Kaikki osat ovat valmiina mutta kasaus puuttuu. Lisäksi autohifi suunnitelmiani ajatellen jokunen asia olisi tekemättä. Ihanteellinen tilanne olisi kannaltani, jos autosta kiinnostuisi joku, joka tekisi sen loppuun aloittamallani linjalla. Mutta jos autohifi ei kiinnosta niin alkuperäiseksikin pääsee vielä, se vain vaatii muutaman osahankinnan ja työtä. Mikäli oikein muistan niin tarvittaisiin kick paneelien verhoilut, hattuhylly sekä pari takakontin verhouspaneelia. Näitä löytyy kyllä maailmalta ja saattaa vielä uutenakin saada.
Teknillisesti autossa ei ollut ennen projektin aloitusta mitään vikaa. Ylemmän öljypohjan tiiviste pitäisi vaihtaa, se on näiden m70:ien tyyppivika vanhemmiten. Auto ei ole käynyt ainakaan kahdeksaan vuoteen. Se on kaiken ajan ollut säilössä noin 16 asteisessa kuivassa hallissa joten säilytys on ollut hyvä ja auto ei ole mennyt miksikään.
Tässä on todella upea projekti, jossa on valtava määrä uutta, ainutlaatuista ja sellaista jota ei enää oikeastaan edes taida saada mistään. Tämä on siis melko harvinaislaatuinen mahdollisuus jollekin joka kasin haluaa ja on valmis pieneen projektiin sen kanssa. Tässä on kaikki kallis tehtynä, ja hienosti. Auton maalaus, verhoilut ja uudet osat itsessään ovat reilusti yli 10k€ arvoisia.
Hintapyyntö olisi alustavasti 15000€ ja vaikka se saattaa tuntua kovalta pitää muistaa, että tässä on paljon uutta ja sellaista, mitä ei varmaankaan enää uutena edes saa. Olen kuitenkin avoin tarjouksille.
Kuvia saa whatsupilla
- Mika
040-8423779Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by Flamen View Post
Eiköhän se ole nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus, että harrasteautoja jobataan eteenpäin jos on isot voitot tiedossa. Tingitään paikan päällä tonnikaupalla, koska "menee harrastajalle ". Kauppaa tehdessä ollaan muutenkin niin harrastajaa että voi veljet. Auto menee niin hyvään kotiin että ihan itkettää. Seuraavana päivänä kauppojen jälkeen auto on jo nettiautossa tuplapyynnillä. Röyhkeimmät käyttää vielä vanhan omistajan antamaa varmennetta myydessään kamppeen eteenpäin, eli eivät ota autoa missään vaiheessa omiin nimiin. Tämän voi fiksusti välttää siten, että myyjä tekee luovutusilmoituksen. Parhaiten tämän jobbaushomman välttää kyllä siten, että laittaa nää arvokkaammat kamppeet suoraan tuonne ulkomaan huutokauppaan.
Suomituonti E31 koriset tais olla aika vähissä alunpitäen, varsinkin punaiset sellaiset. Tässä vuosien aikana melko monesta suusta kuullu puhuttavan siitä " punasesta bmw koupesta turun suunnilla" joten oletan kyseessä olevan tämän auton
Reiluksi voitoksi voisi sanoa yli 10 000 euron tili? Tässä voi tulla 20k.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View Post
On Turun seudulla 2 muutakin punaista Kasia. Toinen on Immun auto, joka lienee ajossa lähes joka kesä ja toinen Vehmaalla seissyt tallissa yli 10 vuotta....
Reiluksi voitoksi voisi sanoa yli 10 000 euron tili? Tässä voi tulla 20k.
Punasen kasin innoittamana samasta tallista Alpina B12 kanssa on tullut tämmönen kasi myyntiin:
Ruosteeton Karmann
Comment
-
Comment