Announcement

Collapse
No announcement yet.

Korkeat päästöt, ei leimaa. M70

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PappaST
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2013
    • 265
    • Oulu

    Korkeat päästöt, ei leimaa. M70

    Elikä hieman yllätyksenä tuli että ei herunut kasiin leimaa
    Katsuri pomppautti auton päästöistä.

    CO tyhjäkäynnillä 0.48 (saa olla 0.50). Kierroksilla mitattiin 0.78 (saa olla 0.30).

    HC tyhjäkäynnillä 228 (Saa olla 100) Kierroksilla 67 (saa olla 100).

    CO2 pitoisuus tyhjäkäynnillä ja kierroksilla 14.10

    Happi tyhjäkäynnillä 0.90 (saa olla 5) ja kierroksilla 0.88 (saa olla 5).

    Lähdin hieman soitellen sotaan kun en käynyt ajamassa kunnolla edes lämmityslenkkiä, vaan ehkä noin 5km motaria. Asemalla auto jäähtyi yli puolituntia, eikä katsuri kyllä oikein edes yrittänyt huudattaa vehjettä lämpimäksi.

    Olisikohan ensimmäiseksi syytä käydä luukuttamaan autoa kunnolla lämpimäksi ja kokeilla ottaa kaasut vain uusiksi?

    Mikäli vika ei tuolla parane niin millaista vikaa on syytä olettaa?

    Katit rikki, imuvuoto vaiko muu?

    Autostahan on viime talvena tiivistetty imusatsit, vaihdettu tulpat, jakajat, pyörijät, putsarit yms.

    any suggestions?
    thanks!
    Last edited by PappaST; 13-08-2015, 18:37. Reason: more details
    BMW E31 850 Ci
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #2
    Katit kylmänä tai finaalissa. Kierroksilla paremmat arvot hc:n osalta
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17529
      • Turku

      #3
      Originally posted by Kissvesala View Post
      Katit kylmänä tai finaalissa. Kierroksilla paremmat arvot hc:n osalta
      Samaa veikkaan. Käy ottamassa jossain pajalla päästöt uusiksi, aja kunnolla katit kuumaksi ja kaasuttelua pajalla anturit kiinni. Näin oma Csi on mennyt 2 vuotta läpi nippa nappa.
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • Hantte
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2011
        • 350
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Laku View Post
        Samaa veikkaan. Käy ottamassa jossain pajalla päästöt uusiksi, aja kunnolla katit kuumaksi ja kaasuttelua pajalla anturit kiinni. Näin oma Csi on mennyt 2 vuotta läpi nippa nappa.
        Mä sain aikoinaan E34:een päästöleiman, kun kirjaimellisesti ajoin Kehä I:ltä kolmosella Korsoon (täältä foorumilta opittu niksi) ja takaisin ennen uusintaleimalle menoa. Oulussa automaattilaatikolla lienee sitten: kakkosella Kiiminkiin tai ykkösellä Yli-Iihin ja takaisin?
        Oli ainakin katti kuumana.
        Hantte
        Z4 sDRIVE 35i, -09
        ex: E31, 850i, -91

        Comment

        • PappaST
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2013
          • 265
          • Oulu

          #5
          Manuskahan se tuo mun auto on.
          Pitää käydä luukuttamassa sitä ja ajaa suoraan testeriin.
          BMW E31 850 Ci

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎