Toteutin tuon linkkini tyypisen ratkaisun. Metsästin pienen värilämpötilan ledejä koska en halunnut liian sinisiä valoja halogeenien rinnalle. Kaikkialla Suomessa ja muuallakin tuntuu olevan ainoastaan 5000k-6000k ledejä ja omaan makuun ne ovat aivan liian kylmiä ja sinisiä. Halusin kuitenkin hieman freshimmän lookin kuin hehkulampuilla. Lisäksi olen lukenut liiaksi noista lämpöongelmista noiden 21w hehkulamppu polttimoiden kanssa. Onnistuin löytämään jenkeistä firmasta nimeltä super bright leds kirkkaita bay15d ledejä jotka sopivat suoraan alkuperäiselle parkkipolttimon paikalle ja ovat luonnollisen valkoisia eli 4000k. En halua katsoa vikailmoitusta joka kerta kun käynnistän autoni joten tilasin elektrolinnan kautta farnellilta littelfusen valmistamia ptc vastuksia. Vastukset ovat tyypiltään 1210L020WR eli hyvin pieniä ja spekseiltään sellaisia että ajotietokone luulee kyseessä olevan hehkulamppu. Tinaus on varsin haastavaa komponentin pienen koon vuoksi.
Tilasin näitä ledejä ja vastuksia useampia jos joku muu haluaa samanlaiset mutta halvalla näitä ei saa koska polttimot maksoivat rahteineen aika paljon ja lisäksi oma vaiva on ollut hankkia noita vastuksia. Lisäksi jos minä teen sen tinauksen niin sekin on oma vaivansa. Kuitenkin jos haluaa panostaa tyylikkyyteen niin privalla voi ottaa yhteyttä.
Tilasin näitä ledejä ja vastuksia useampia jos joku muu haluaa samanlaiset mutta halvalla näitä ei saa koska polttimot maksoivat rahteineen aika paljon ja lisäksi oma vaiva on ollut hankkia noita vastuksia. Lisäksi jos minä teen sen tinauksen niin sekin on oma vaivansa. Kuitenkin jos haluaa panostaa tyylikkyyteen niin privalla voi ottaa yhteyttä.
Comment