Announcement

Collapse
No announcement yet.

540:sen -94:sen kone 840:seen -93:seen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mertzi60
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 19
    • Stadi

    540:sen -94:sen kone 840:seen -93:seen?

    Terve, kävi tossa viime tiistaina-iltana töistä lähtiessä(etelän-myrsky) pahin mahdollinen, ajoin jumalattoman syvään ja isoon lätäkköön sillä seurauksella että, auto sammui keskelle lätäkköä ja eikä ole sen jälkeen lähtenyt käyntiin.(voipi olla että saan satamalaitoksen maksumieheksi koska kyseisessä paikassa on monta kertaa ollut "tulva" ongelmia eikä satamalaitoksen kunnossapito-osasto ole tehnyt asialle mitään) Eilen pääsin tutkimaan asiaa ja kas kummaa öljynpinta oli noussut n. 5cm tikussa, avasin öljyropun ja ensin tuli 2-3L glykoolia ja sit vasta öljyt. Ilmeisesti imaissut ilmanputsarin kautta vettä koneeseen jonka seurauksena jotain rikkoutunut(kansi/veivit?) että varokaa niitä syviä/isoja lätäköitä. Eli vihdoin päästään itse asiaan, käykö -94 mallin 540:nen kone ) -93 mallin 840:seen? Kummatkin ovat 4L , Laakkosesta ei ollut paljon apua, täytyy soittaa varmaan BMW Finlandiaan. Entä ottaako joku ketä homman todella osaa koneen vaihto projektin tai osaako joku suositella pätevää ammattimiestä pk-seudulta. Saisiko jostain räjäytys/korjaamo-kuvia 840 moottorin irroitus/kiinnitys proggiksesta?
  • Ändi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1292
    • Pori

    #2
    Mun mielipide vaiks ei tää nyt sua paljoon autakkaan, Mut korjauta se vanha kone sen sataman laskuun.
    vois olla fiksumpaa pitää toi kasisatanen "alkuperäsenä" tulevaisuudessa mahdollista keräilyarvoa ajatellen.
    sigpic
    E46 2d 330 -02
    EX.
    E36 2d 328 -97
    e92 335d -07
    330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
    Audi S4 -99 (324hp/497nm)
    Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
    Bmw 325 iA 2D -93
    Bmw 325 4d -92

    Comment

    • mertzi60
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 19
      • Stadi

      #3
      Sataman laskuun tietenkin, mutta jos....

      Niin kaikki on vielä auki, satamalaitoksen lakimies lupasi ottaa yhteyttä alkuviikosta. Olen onneksi itse duunissa satamassa et pieni etu ehkä tossa kädenväännössä, ilman muuta jos satamalaitos suostuu maksumieheksi niin bilika lähtee laakkoselle. Mutta jos itse jää maksumieheksi, niin koneen vaihto on varmaan ikävä kyllä, ehkä edullisin ratkaisu. Kyllä mä itsekkin haluaisin sen pitää orggiksena.

      Comment

      • Janza182
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4987
        • 013

        #4
        Mun mielestä koneet on samat noissa

        Comment

        • Luntti
          2Wheel Driver
          • Jul 2003
          • 5021
          • Yka

          #5
          Samaa mieltä kannattaa korjauttaa vanha kone. Siten saat rempatun koneen kuin vaihtoehtoisesti kilometreistä sun muista tietämättä vaihtokoneen.

          Comment

          • Masinol
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 988
            • "Turku"

            #6
            Offtopic!

            Mitäköhän kautta se vesi on muuten mennyt sinne??? Pääsikö se imupuolelta öljytilaan? Vai oliko siellä siis jäähdytysnesteet vai pelkkää vettä??? Vai menikö sinne imupuolelle niin paljon vettä että pytty meni täyteen ja rikkoi veivit/männät.
            Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

            Comment

            • KFZ-Koenig
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2900

              #7
              Tossa yks sälli ajoi just olikohan toissapäivänä oman E38:n lätäkköön ja kone veti ittensä niin solmuun, ettei siitä saa edes verkonpainoa. Vakuutusyhtiö lupas kuitenkin korvata vaurion, eli jos sulla on kasko, niin maksata se remppa ihmeessä vakuutusyhtiöllä
              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                En usko että noissa -93/-94 M60B40 moottoreissa olisi suurempia eroavaisuuksia keskenään.

                @bmwclub.fi: M60B40 V8 3952 286@5800 400@4500 Bosch DME M3.3 Es.1992 E34/540i, E32/740i, E38/740i, E31/840Ci

                Originally posted by mertzi60
                Saisiko jostain räjäytys/korjaamo-kuvia 840 moottorin irroitus/kiinnitys proggiksesta?
                Laitas privaa niin katsellaan
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • mertzi60
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2004
                  • 19
                  • Stadi

                  #9
                  Vakuutus

                  No eihän siinä tietenkään ollut kuin osakasko, ja se "vesi" oli todella GLYKOOLIA.
                  Jätettiin öljyroppu auki kun sieltä oli tullut kaikki ulos ja sen jälkeen tehtiin pieni koe: kaadettiin vettä paisuntasäiliöön ja hetken päästä sitä alkoi tulemaan öljyropun reiästä ulos.
                  Niin jos jollakin on jotain manuaalia tohon koneen irroitukseen niin mielellään otetaan vastaan

                  Comment

                  • mertzi60
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2004
                    • 19
                    • Stadi

                    #10
                    Koneen irroitus

                    En tiedä tuleeko tää privana mutta , jos sulla on manuaali tohon koneen irroitukseen niin kaikki se olis jeesiä?
                    [email protected] 045-6386326 Artsi
                    Originally posted by Leka
                    En usko että noissa -93/-94 M60B40 moottoreissa olisi suurempia eroavaisuuksia keskenään.

                    @bmwclub.fi: M60B40 V8 3952 286@5800 400@4500 Bosch DME M3.3 Es.1992 E34/540i, E32/740i, E38/740i, E31/840Ci



                    Laitas privaa niin katsellaan

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Originally posted by mertzi60
                      En tiedä tuleeko tää privana mutta , jos sulla on manuaali tohon koneen irroitukseen niin kaikki se olis jeesiä?
                      [email protected] 045-6386326 Artsi
                      Ei tullut privana näköjään, mutta vastailtu maililla...
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • mertzi60
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2004
                        • 19
                        • Stadi

                        #12
                        Ehkä.......?

                        No niin, nyt näyttäis siltä että ainoastaan kuskinpuolen kannentiiviste olisi pettänyt. Ilmeisesti kannen pultit ovat antaneet sen verran periksi että, vedet on päässeet sitä kautta öljyn sekaan. Kaikki muut tulpat olivat täysin puhtaat ja kuivat paitsi kuskin puolen kaksi viimeistä olivat mustia ja märkiä

                        Comment

                        • Masinol
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 988
                          • "Turku"

                          #13
                          No sulla tais käydä melkonen mäihä jos vaan kansipahvin vaihdolla selviää.... kannattaa laittaa lotto vetämään lauantaina...
                          Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                          Comment

                          • *Kaide
                            Moderator
                            • Nov 2002
                            • 3227
                            • HELLsinki

                            #14
                            Jos koneen vaihto tulee eteen, Rännäri varmasti osaa homman. Viimeksi kun kävin pajalla, työnalla oli 850i moottorin vaihto.
                            E9, E21, E46/5, G01

                            Comment

                            • mertzi60
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2004
                              • 19
                              • Stadi

                              #15
                              koneen vaihdosta

                              Joo, Rännäri tuli itsellekin mieleen, varmaan homma hoituu siellä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎