Announcement

Collapse
No announcement yet.

Penkin korkeudensäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7520
    • Jyväshyvä

    Penkin korkeudensäätö

    Sähkösäätöiset sporttipenkit muistilla, korkeussäädöt ei toimi,
    moottorit pyörii,
    onko yleensä vika korjattavissa vai pitääkö koko pekin "alusta" uusia?
    Mistä kannattaisi kysellä osia?
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
  • mikae34
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 4987
    • Forssa

    #2
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Sähkösäätöiset sporttipenkit muistilla, korkeussäädöt ei toimi,
    moottorit pyörii,
    onko yleensä vika korjattavissa vai pitääkö koko pekin "alusta" uusia?
    Mistä kannattaisi kysellä osia?
    Yleensä noi alkaa oireilla niin, että nousee vain toinen reuna ja silloin ongelma korjaantuu yksinkertaisesti nostokaapelin kuorta lyhentämällä. Veikkaan, että ongelma on siellä tässäkin tapauksessa. Nostomoottori on penkin edessä alla ja sen näkee poistamalla penkin edestä verhouspaneelin. Sen molemmin puolin on nostokaapelit ja niiden kuoria lyhentämällä, jotta itse vaijeri sen sisällä pääsee jälleen yltämään moottorille, ongelmat yleensä ratkeavat. Siitä kannattaa aloittaa.

    Minulla on ylimääräiset etupenkit kasiin. Ne on lättänät mutta uskoisin olevan muuten aivan samat systeemit.
    Auto on liikkumaväline.

    Comment

    • Jaatu
      Newbiemmer
      • Dec 2015
      • 13
      • Ulvila

      #3
      Originally posted by MajorDrake View Post
      Sähkösäätöiset sporttipenkit muistilla, korkeussäädöt ei toimi,
      moottorit pyörii,
      onko yleensä vika korjattavissa vai pitääkö koko pekin "alusta" uusia?
      Mistä kannattaisi kysellä osia?
      Moi
      Saitko toimimaan?
      Minulla sama vika. Lyhensin toisen kaapelin kuorta noin sentillä, mutta ei auttanut. Moottori kylläkin surisee.

      Comment

      • mikae34
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 4987
        • Forssa

        #4
        Jos moottori pyörii ja kaapeli on varmasti kiinni moottorissa niin vaihtoehdoiksi ei juuri jää kuin kaapeli poikki tai toisessa päässä häikkä. Eli purkamaan kaapelin toinen pää näkyviin penkkien takaselkänojan alapäistä. Se muistaakseni näkyy kun irroittaa penkkien takaselkänojan taustaverhoilun. Nyt pitää sitten ottaa jo penkit irti autosta ja nämä penkit painavat sitten aika paljon.
        Auto on liikkumaväline.

        Comment

        • Jaatu
          Newbiemmer
          • Dec 2015
          • 13
          • Ulvila

          #5
          Originally posted by mikae34 View Post
          Jos moottori pyörii ja kaapeli on varmasti kiinni moottorissa niin vaihtoehdoiksi ei juuri jää kuin kaapeli poikki tai toisessa päässä häikkä. Eli purkamaan kaapelin toinen pää näkyviin penkkien takaselkänojan alapäistä. Se muistaakseni näkyy kun irroittaa penkkien takaselkänojan taustaverhoilun. Nyt pitää sitten ottaa jo penkit irti autosta ja nämä penkit painavat sitten aika paljon.
          Moi
          Ok. Kaapeli lähtee verämällä irti. Pitää koittaa pyörittää sitä poralla,niin selviää onko mekanismi kunnossa.
          Yritä nyt saada sen ensin kunnolla käymään.
          Odotelen Wokkelta kunnostettuja maffeja, kaasuläpät jo hankin Wokkelta.
          Kiitos vinkistä.

          Comment

          • mikae34
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 4987
            • Forssa

            #6
            Originally posted by Jaatu View Post
            Moi
            Ok. Kaapeli lähtee verämällä irti. Pitää koittaa pyörittää sitä poralla,niin selviää onko mekanismi kunnossa.
            Tämä on hyvä lähestymistapa asiaan
            Auto on liikkumaväline.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎