Announcement

Collapse
No announcement yet.

E31 ja INPA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jackson
    Newbiemmer
    • Oct 2014
    • 8
    • Espoo

    E31 ja INPA

    Olen vuosia työstänyt poikani kanssa vanhaa 850:stä. Auto on välillä ollut pojalla aktiivisessa ajossa, talviautonakin, mutta kuitenkin enemmät ajat tallissa, joku kulma purettuna. Kone on aina tähän asti käynyt nätisti, mutta päästöt ovat aina olleet korkeat. Viime syksynä lähdetiin hakemaan pysyvää ratkaisua päästöongelmiin. Koneeseen vaihdettiin laajasti tiivisteitä ja letkuja, sekä kaikki sytytysvirran osat. Kone hörähti rempan jälkeen nätisti käymään, mutta ei tahdo ottaa kierroksia. Joko sytytys tai syöttö katkoo, ja pitäisi saada selville missä vika. Olen jo kauan sitten hankkinut sopivan vanhan läppärin (natiivi-Com jne), tilannut jenkeistä tinyADS-kaapelin, asennellut Win10:n päälle VM-waret, ja sen päälle vielä XP:n. INPA-asennukseen olen ryhtynyt viimeisen vuoden aikana muutamaan kertaan, mutta se ei ota onnistuakseen. Vaikka koko harjoituksen taustalla oli hoitaa kaikki kasiin liittyvä itse, joudun nyt pyytämään apua. Olisiko foorumilla joku ystävällinen sielu, joka saisi asennettua M70:lle sopivan INPA:n (+ muut mahdollisesti tarvittavat softat) läppäriini, ja auttaa alkuun vianhaussa? Asustelen Espoossa. Korvaan toki vaivannäön!
  • Scitso
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 2816
    • Kuusankoski

    #2
    Itse E34 kanssa päädyin ratkaisuun HP probook käytettynä (laptos.fi), siinä on viel COM portti. ADS kaapeli jenkeistä windows 10 ja WMware jossa pyörii Windows xp. silloin voi pyörittää vanhempaa inpaa joka viel pitäs toimia. Vielä ongelmana Inpan kaatuminen kun menee moottoriohjainyksikköön, eli toimivan Inpan etsintä viel meneillään itsellänikin.

    Toinen mitä käytän on Autocom (Delphi) yleispulikka, sillä pääsee ainakin tossa vanhassa e34.ssa lukemaan myös livedataa ja vikakoodeja moottoriohjaimeltakin.
    E34 525i Touring -96 "Iris"
    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
    E61 530d Touring -04

    ex. E39 520ia Touring -98
    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
    ex. E28 520i -82

    Comment

    • sl350
      Newbiemmer
      • Jun 2017
      • 29
      • Oulu

      #3
      Originally posted by Jackson View Post
      Olen vuosia työstänyt poikani kanssa vanhaa 850:stä. Auto on välillä ollut pojalla aktiivisessa ajossa, talviautonakin, mutta kuitenkin enemmät ajat tallissa, joku kulma purettuna. Kone on aina tähän asti käynyt nätisti, mutta päästöt ovat aina olleet korkeat. Viime syksynä lähdetiin hakemaan pysyvää ratkaisua päästöongelmiin. Koneeseen vaihdettiin laajasti tiivisteitä ja letkuja, sekä kaikki sytytysvirran osat. Kone hörähti rempan jälkeen nätisti käymään, mutta ei tahdo ottaa kierroksia. Joko sytytys tai syöttö katkoo, ja pitäisi saada selville missä vika. Olen jo kauan sitten hankkinut sopivan vanhan läppärin (natiivi-Com jne), tilannut jenkeistä tinyADS-kaapelin, asennellut Win10:n päälle VM-waret, ja sen päälle vielä XP:n. INPA-asennukseen olen ryhtynyt viimeisen vuoden aikana muutamaan kertaan, mutta se ei ota onnistuakseen. Vaikka koko harjoituksen taustalla oli hoitaa kaikki kasiin liittyvä itse, joudun nyt pyytämään apua. Olisiko foorumilla joku ystävällinen sielu, joka saisi asennettua M70:lle sopivan INPA:n (+ muut mahdollisesti tarvittavat softat) läppäriini, ja auttaa alkuun vianhaussa? Asustelen Espoossa. Korvaan toki vaivannäön!
      Hei, ota yhteyttä nimimerkkiin HTK, sain juuri omaan laitteeseen inpan ja dissin E 31 kanssa toimimaan. Tietää mitkä scriptit tarvii koneeseen laittaa.

      Comment

      • jaskap
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 482
        • Finland Rovaniemi

        #4
        Vaihda puolat MSD 8207 mallisiin, jos ei ole tarkoitus museoida ja haluaa päästöt alas.

        Tuolta tietoa lisää https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324593

        Jos ennen remppaa kävi hyvin, veikkaan että jommalla kummalla puolella sytytysjohdot väärin nimim. Kokemusta on.
        e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
        e32 750 iA -88 DoubleSex.
        Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

        Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
        e32 735 1/18
        e34 M5 1/18
        e24 635 Csi 1/18
        e9 3.0 CSi 1/18
        e31 850 Csi

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎