Announcement

Collapse
No announcement yet.

850 omistajia onko heitä?=)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rami
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2002
    • 707
    • Raahe

    850 omistajia onko heitä?=)

    Kaikki joilla on 850 bimmeri nostakoon käden ylös..itse ostin viime viikolla kyseisen laitteen ja nyt pitäisi hetimiten löytää alustasarjaa siihen.tai pelkät jousetkin ensi hätiin.Olen koetellut soitella muutamiin paikkoihin jousista mutta -35mm tuntuu olevan monessa paikkaa maximi pudotus?kai niitä nyt on 50mm madaltaviakin?Onko tietoa vai kuvittelenko turhia?
    Auton keula nyt vain ei ole korkeudeltaan minun mieleeni...alaspäin n.40-50mm olisi saatava.18"huulivanteetkaan ei pääse oikeuksiinsa korkeahkossa autossa.Mutta jos nyt joku viitsisi jelpata tiedolla mäikäläistä niin soitella voisi tai pistää viestillä 044-2849433
    bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19175
    • -

    #2
    K.A.W:ltä löytyy 55/30mm madaltava jousisarja! Saksassa maksaa 417 euroa eli ei mikään zippinetto ratkaisu mutta ainakin matala tulee. Jos tarvit tommosta niin mun kautta saa tilattua.
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • vgo
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 112
      • Kauhajoki

      #3
      No ei 850:aa ole, mutta 840 kyllä löytyy jossa on enemmän tehoa kuin vakiossa 850:ssa.

      Itse en ole alustasarjaa autoon kaivannut, koska alkuperäinen EDC alusta toimii täydellisesti.

      Alustoista sen verran että ainakin MK Motorsportin iskarit on kai aika suosittuja, jousista Eibach ja H&R. Näillä kai yleensä porukat alkaa korvaamaan alkuperäistä EDC alustaa kun siitä aika jättää...

      Kannattaa käydä vilkaisemassa http://forum.clube31.net joka on Kasin omistajien foorumi, sieltä löytyy kaikenlaista asiaan liittyvää...

      EDIT: Onneksi olkoon hyvän autovalinnan johdosta. Kun Kasin makuun kerran pääsee niin ei siitä enää hevillä luovu eivätkä muut autot enää tunnu miltään.
      Ex:
      E31 840CiA -93

      Comment

      • MakeH
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1170
        • Vantaa

        #4
        Eräs 850 omistaja laittoi 750:n bilsteinit, ei kuulemma paljoa tarvinnut modata.

        Comment

        • Xhawk
          OBTCF Member
          • Jul 2004
          • 2326
          • Kierrosalueella (hki)

          #5
          On

          No ei ne 850CSi:t yksinkään kulje.
          "Position One, Position One"
          Punainen miesten voimisteluauto

          BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

          Comment

          • jori
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 1011
            • Vantaa

            #6
            Täältä löytyy yks 850i omistaja, sattuu auto olee vielä ihan suomi peli jolla ajettu 160tkm. Luin jostakin et näitä autoja ois myyty suomeen 9 vuoden aikana kaikkiaan 8 kappaletta. Omani on mallia -91 ja seisonta ajoista näkee et yhtäkään talvea ei ole ajettu ja auto on ollut 4 omistajalla ennen mua. Kaikki sähköhärpättimet toimii ja maalipinta on kuin uudesta paria naarmua lukuunottamatta ja keulasta ei löydy yhtään kiveniskeämää mikä on aika harvinaista 15 vuotta vanhassa suomi-autossa. Madallusta se omanikin kaipaisi, kattelin et eibahilta löytyis ainakin jouset -35mm ja hintaa oli jotai 360e tietämissä. Ostin auton 16.6 ja en ole tänä kesänä nähnyt vielä toista kasisatasta vaikka on tullut pyörittyä vähän siellä täällä ja autookin tullut jo melkein 4000 kilometriä ja bensaan mennyt jokunen eugeni...mut on se sen arvoistakin!
            Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
            Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

            Comment

            • Epäuskollinen autoilija
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 365
              • Espoo

              #7
              Täälläki yks käsi pystyssä.

              Mulla on tommonen 850:n manuaali askilla. Auto on ollu mulla reilun vuoden. Seisotin autoa sydäntalven yli, mutta siitä huolimatta kilsoja on tullu jo 20 000. Eihän tuolla malta olla ajamatta, ku se on niin hauskaa. Sain tuossa viime viikolla tilaamani Eibach madallusjouset. Nuo madaltaa autoa hillitysti 15 mm takaa ja 25mm edestä. Tästä hilitystä madalluksesta johtuen näitä saa käyttää myös EDC iskareiden kanssa. (Eibcahin mukaan) Vielä pitäis saada nuo laitettua alle jossain välissä. Itse päädyin näihin jousiin tuon EDC:n vuoksi.

              Melko paljon tuntuvat ainakin tuolla jenkeissä vaihtavan Bilsteinin iskareita ja H&R:n jousia alle vakioiden tilalle. Bilsteiniltä löytyy 800:n omat iskarit, joten tuskin tarttee 750:n iskareita laittaa. Ku on noita H&R:n jousilla madallettuja autoja kattonu, niin ei tuota autoa kyllä tartte enempää madaltaa. Madaltamista parempi vaihtoehto ois laittaa CSI etupuskuri vakion tilalle. Tuo puskuri tulee lähemmäs maanpintaa ja auto näyttää huomattavasti matalammalta.
              Maserati 4200 Coupe GT
              Ford focus 1.6i
              ex:
              BMW 320d E90 -05
              Porsche boxster 986 2.5 -98
              VW Golf 1.6 -90
              BMW 850i -91
              Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
              BMW 316i E36 -91
              Nissan Sunny 1.3 -87
              Ford Scorpio 2.0i

              Comment

              • serttilä
                Newbiemmer
                • Feb 2005
                • 19
                • Turku

                #8
                Käsi ylhäällä

                Tuli kanssa hankittua tommonen 850 viimeviikolla. Verot tosin menee maksuun vasta ens vuonna ja auto jää siksi jo huomenna talvi unille. Pistetään sit piiitkän talven aikana kaiken laist pientä sähkövikaa kuntoon.

                Kanssa piti ruveta kattelemaan alusta sarjoja ja sit tota 5 lovista tomaattia ja ottaa selville millai sopii 4 lovisen tilalle. Sais vähä kiihtyvyyttä ku toi "1" vaihde näyttää puuttuvan 4 lovisista. Bilsteinin alusta oli mielessä tai sit kattoo löytyykö konilta

                Pienenä kysymyksenä et millai näitten on tapana hiukan syödä öljyä? Maan tiellä ei kulu nimeksikään mutta kaupungissa näyttäis hiuka kuluttavan. Meinasin et pitäskö hiuka aukasta myös konetta samalla kertaa. Ja vuosimalli -90.
                Hiuka ohi aiheen mutta menköön
                MINI COOPER -97 (kaupunkiautona)
                740iA -95 (käyttöautona) :think TALLESSA
                850i Coupe -90 TALLISSA
                VW Golf variant 1.8 -94 MYYTY
                520iA Touring -97 MYYTY
                540iA Sedan -93 MYYTY
                volvo 440 1.7turbo -89 MYYTY

                Comment

                • Erich
                  BTCF Member
                  • Apr 2005
                  • 783
                  • Hämeenkyrö

                  #9
                  Jos ihmeitä ei tapahdu, niin olen viikon päästä menossa hakemaan osia eräältä saksalaiselta sälliltä, jolla on käsittääkseni useampi 800-sarjalainen purussa. Eli jos jollain on kasipätkässä hankalampia osapuutteita niin laittakaa privaa. Mitään moottoreita en tosiaan ala roudaamaan, ymmärrätte varmaan. Mutta jotain pientä voisi kulkeutua samalla vaivalla.
                  6 - E24 635
                  7 - E38 740
                  8 - E31 850

                  Comment

                  • majorman
                    Newbiemmer
                    • Aug 2006
                    • 15

                    #10
                    Ei vielä!

                    Originally posted by rami View Post
                    Kaikki joilla on 850 bimmeri nostakoon käden ylös..itse ostin viime viikolla kyseisen laitteen ja nyt pitäisi hetimiten löytää alustasarjaa siihen.tai pelkät jousetkin ensi hätiin.Olen koetellut soitella muutamiin paikkoihin jousista mutta -35mm tuntuu olevan monessa paikkaa maximi pudotus?kai niitä nyt on 50mm madaltaviakin?Onko tietoa vai kuvittelenko turhia?
                    Auton keula nyt vain ei ole korkeudeltaan minun mieleeni...alaspäin n.40-50mm olisi saatava.18"huulivanteetkaan ei pääse oikeuksiinsa korkeahkossa autossa.Mutta jos nyt joku viitsisi jelpata tiedolla mäikäläistä niin soitella voisi tai pistää viestillä 044-2849433


                    Oon ajatellut hommata 850 tai 840sen.
                    Onko näihin kalliit osat ja muuten minkälainen tämä on omistaa?
                    Bongasin ramin auton raahessa ja kyllä näytti leuhkalta

                    Comment

                    • jam75
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 654
                      • Tornio

                      #11
                      Jos yhtään lontoo luistaa niin uusin BMW Car october 2006-lehti ostoon. 8 sarjan ultimate opas siinä .

                      Comment

                      • Jupe B
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2003
                        • 165
                        • Eastside

                        #12
                        Voi kun sais kirjottaa et täällä kans mut joensuusta löytyy 850 cia. Rekisteritunnus sama.
                        Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa.
                        -Hevonv*ttu connection-

                        Comment

                        • jori
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 1011
                          • Vantaa

                          #13
                          Originally posted by majorman View Post
                          Oon ajatellut hommata 850 tai 840sen.
                          Onko näihin kalliit osat ja muuten minkälainen tämä on omistaa?
                          Bongasin ramin auton raahessa ja kyllä näytti leuhkalta
                          Osien hinnoista on vaikee mennä sanomaan sillä ei tullu ku hommattuu ku ilamanputsarit (käy samat ku e30 325) ja öljynsuodatin et ne ei ollu ainakaan sen kallimpia ku esim.vanhaan nissaniin. Ja tietysti kannattaa huollattaa jossain ei merkkihuollossa niin säästää työn hinnassa. Ite oon aina käyttäny bemujani tääl Savonlinnassa autokorjaamo Hjelmannilla joka on erikoistunut bemareihin ja josta löytyy kaikki testerit ja jne. ja on hinnaltaan todella edullinen paikka ja sekä palvelultaan erinomainen. Tosin tällä hetkellä autoni on vantaalla autoliikkeen puolesta laitettavana koska rupesi toiminmaan vain kuudella mut toivottavasti saan pian takas, ei toi laina passatti oikein säväytä bemun jälkeen...jos 850 bemun hommaat ni voit varautuu siihen et ihmiset tulee paljon kyselee autosta koska se on niin harvinainen näky suomen teillä ja varsinkin tääl itä-suomessa, muuten olen autooni ollut tosi tyytyväinen ja ulkonäköön ei tartte panostaa ku sopivat vanteet alle ja vähän madallusta koska auton kori on niin ajattoman kaunis et siihen muuta tuunausta voi ees pistää, no ehkä csi:n puskurit...Mulla oli ennen e36 M3:nen joka oli niin erillainen auto kuin 850. Oon huomannu et 850 tulee ajeltuu paljon rauhallisemmin kuin mitä M3:lla, 850 on enemmän kruisailu auto jolla nautiskellee mukavasta kyydistä kun taas M3 oli semmonen joka kerjäs oikein et sitä polkee koko ajan täysillä. 850 on parhaimmillaan maantiellä jossa sen kulkukin on hyvin lähellä M3:sta. Itte en aatellut ajaa koko talvee autolla koska ei sillä oo ajettu aikasemminkaan ja saan tyttöystävän veljen vanhan corollan talveks jos haluun, et raiskataan se ennemmin tuol suolassa ku bemu.
                          Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                          Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                          Comment

                          • Zoui
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 6350
                            • Tampere

                            #14
                            Tollainen 850i ilmestyi pihalle tiistaina, ihan pirun hyvä ajettava tuokin, tietysti kun bemari on. Tämä tuttavuus vaan taitaa jäädä harmittavan lyhyeksi

                            Elämä on pihakivestä.

                            Comment

                            • Epäuskollinen autoilija
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2005
                              • 365
                              • Espoo

                              #15
                              Originally posted by majorman View Post
                              Oon ajatellut hommata 850 tai 840sen.
                              Onko näihin kalliit osat ja muuten minkälainen tämä on omistaa?
                              Bongasin ramin auton raahessa ja kyllä näytti leuhkalta
                              Itte oon tehny jonkin verran huoltoa tuohon bemariini ja ei nuo osien hinnat oo ainakaan minua kauhistuttaneet. Tulppien vaihto n. 60e, ilman&öljynsuotimet maksaa saman, kuin mihin tahansa autoon. Ainoa asia, mikä nostaa huoltokuluja on, että lähes kaikkea menee tuplasti enemmän, kuin normi autoon. Öljyjä menee 2x 4l pönttöä öljynvaihdossa ja virranjakajan kansia ja pyörijöitä on tuplamäärä.

                              Nuo huoltohinnat riippuu sitten paljon siitä, että käytätkö orkkis vai tarvike osia. Esimerkkinä virranjakajan kannet & pyörijät boschilta ~380e ja biltemasta ~170e. Itse olen käyttänyt merkkiosia, koska en aina luota noihin halpis osiin. Jos noita huoltokuluja vertaa uusiin nykyautoihin, niin voisin väittää, ettei ne ainakaan paljoa kalliimat ole.

                              Toinen juttu on sitten, jos joutuu korjaamaan jotakin isoja vikoja. Autoon löytyy yllättävän kalliita osia, jotka voivat helposti rikkoontua normaali käytössä. Ei ole mitenkään tavatonta, että autoon tulee vika, jonka korjaaminen maksaa yli 1000 euroa.

                              Työskenneltävänä tuo konehuone ei todellakaan ole mikään paratiisi, joten korjaukseen käytettyjen tuntien määrä voi olla suuri jopa ammattikorjaamoissakin. Hyvänä esimerkkinä vuotavan ylemmän öljypohjan tiivisteen vaihto. BMW:n ohjeaika tuolle työlle on 10 tuntia ja en usko, että monikaan korjaamo suostuu sitä tuota ohjeaikaa pienemmällä laskulla tekemään. Jos korjaamon tuntitaksa on esim 100e/h, niin noinkin yksinkertaisen vian korjaamiseen tuhraantuu 1000e + osat.

                              Tuo vuotavan öljypohjantiivisteen korjaus on sitten sellainen toimenpide, että se on luultavasti edessä joka ikisessä yksilössä, johon sitä ei ole tehty, koska nämä autot alkavat poikkeuksetta olla 15 vuotta vanhoja. Tiivisteillä on taipumus hapristua ja alkaa vuotamaan vanhuuttaan. Olen huomannu, että aika monet bemarit "kusee allensa" parkkipaikoilla. Oisko tämä eräänlainen merkkiominaisuus. Luultavasti johtuu just siitä, että tuo ylemmän öljypohjan tiivisteen vaihto on niin isotöinen.

                              Jos tommosta kasipätkää on hankkimassa, niin kannattaa tosiaanki muistaa, että kyseessä on jo kohtuullisen vanha auto, jolloin siihen yleensä joutuu tekemään jonkinlaista korjaustakin. Jos tuo fakta ei hirvitä, niin 8 sarjan bemu on kyllä todella mukava ja huoleton auto ajella.
                              Maserati 4200 Coupe GT
                              Ford focus 1.6i
                              ex:
                              BMW 320d E90 -05
                              Porsche boxster 986 2.5 -98
                              VW Golf 1.6 -90
                              BMW 850i -91
                              Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
                              BMW 316i E36 -91
                              Nissan Sunny 1.3 -87
                              Ford Scorpio 2.0i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎