BMW 840i tekniikkakysymys

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tenox
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1732

    #1

    BMW 840i tekniikkakysymys

    Onko ko. automallia tehty manuaalina? Olisi aika herkkupeli... Eipä ole näkynyt myynnissä ainakaan nettiautossa.
    Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
  • Zoui
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 6350
    • Tampere

    #2
    Noita 840Ci malleja on ainakin 6-speed manuaalina... ei kyllä montaa tarjokasta taida saksastakaan löytyä. (suomesta nyt puhumattakaan)
    Elämä on pihakivestä.

    Comment

    • Tenox
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 1732

      #3
      Kiitos, periaatteessa tuollainen on siis mahdollista löytää joskus.

      EDIT: Olen muuten kiinnostuneena katsellut nettiautossa tuota teidän valkoista 1995 T-Birdiä. Kiinnostaisiko E34 540ia vaihdossa?
      Last edited by Tenox; 02-04-2007, 23:32.
      Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

      Comment

      • eeki
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 1966
        • HKI

        #4
        Tuollainen todellakin olisi varsin herkku laitos jos sellaisen sattuu löytämään.. Valinnanvaraa ei tuolla germaaniassakaan näytä kauheasti olevan:
        http://www.mobile.de/SIDLpbUX8-SrEND...1111249362564&
        http://www.mobile.de/SIDLpbUX8-SrEND...1111248310892&
        http://www.mobile.de/SIDlKtG6W3UQvP2...1111250581675&
        Ducati 998 -02 //

        Comment

        • 928 GTS
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1561
          • Helsinki

          #5
          Onhan noita tehty mutta ikävä harvinaisia ovat kun katsoo mitä on myynnissä käytettynä. Käyttivät samaa 6v laatikkoa kun 850:ssä. Tämä taas on aivan eri asia kun E36 M3, E39 M5 ja E46 M3 laatikko.

          BMW, Alpina, 840, 850, CSi, M8, E31, B12

          The 840Ci was available with a 5-speed automatic or a 6-speed manual gearbox in Europe. In the United States there was only the 5-speed automatic transmission.

          M60 koneisen perävälitys näyttää olevan tiheämpi kun uudemmissa ja 12 sylinterisissä.
          -92 928 GTS
          -98 550 Maranello

          Comment

          • Tenox
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 1732

            #6
            Originally posted by 928 GTS View Post
            Onhan noita tehty mutta ikävä harvinaisia ovat kun katsoo mitä on myynnissä käytettynä. Käyttivät samaa 6v laatikkoa kun 850:ssä. Tämä taas on aivan eri asia kun E36 M3, E39 M5 ja E46 M3 laatikko.

            BMW, Alpina, 840, 850, CSi, M8, E31, B12

            The 840Ci was available with a 5-speed automatic or a 6-speed manual gearbox in Europe. In the United States there was only the 5-speed automatic transmission.

            M60 koneisen perävälitys näyttää olevan tiheämpi kun uudemmissa ja 12 sylinterisissä.
            Onko tuo muuten (on kai) sama 6v vaihteisto kuin 540i manuaalissa? Niin ja onko muuten 750 / 850 5v automaatit samoja kuin 540ia:ssa?
            Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

            Comment

            • Jaska PKP
              Bimmer Rookie
              • Nov 2005
              • 123

              #7
              Etk:n mukaan tuo 5v automaatti on sama E32 740:ssa, E31 840:ssa ja E34 540:ssa.
              BMW 740IL

              Comment

              • 928 GTS
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 1561
                • Helsinki

                #8
                E39 540i manuaali on sama kun nuo E36 M3 jne laatikot. Ulospäin noissa voi olla eroja mutta sisuskalujen pitäisi olla 1:1 samat. Eli 800-sarja käyttää "vanhemman sukupolven" Getragia kun -96 paikkeilla ja myöhemmin kauppoihin tulleet mallit. Tuo kasisarjassa oleva on mun käsittääkseni samaa sukujuurta kun Toyota Suprassa ja Nissan Skylinessa käytetyt lootat. Tämä myöhempi on taasen ollut käytössä myös tietyissä Maserateissa. Nämä kaksi eri lootaperhettä on täysin erilaisia sisuskaluiltaan vaikka ne kaikki on Getragin tekeleitä. 8-sarjassa käytetty on todennäköisesti yksi vahvimpia 6v laatikoita mitä sarjatuotantoautoihin on asennettu. Ne taitaa vaan olla aika kranttuja käytetyn öljyn laadulle. M3 jne lootan heikkoutena on valitsijamekanismin "lötköys" eli haarukat antavat periksi. Muuten sekin on aika pommin kestävä tekele ainakin vakiotehoilla.
                -92 928 GTS
                -98 550 Maranello

                Comment

                Working...
                X