Voisko tässä olla syy miksi jenkit saa niin paljon kovemmat kiksit Wokken lastuista kuin me täällä Euroopassa? Eikö nuo moottorit kuitenkin pitäisi olla ihan samantehoisia siitä riippumatta minne valmistettu?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E31-M70B50, EML ja DME eprommeja (euroversio) kellään ?
Collapse
X
-
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
-
-
Originally posted by MouTine View PostVoisko tässä olla syy miksi jenkit saa niin paljon kovemmat kiksit Wokken lastuista kuin me täällä Euroopassa? Eikö nuo moottorit kuitenkin pitäisi olla ihan samantehoisia siitä riippumatta minne valmistettu?All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by jyrkipes View PostMoutinen chipit luettuÄkkikatsomalta yllättävän paljon on eroa USA/CAN ja EURO -version kanssa. Pääasiassa näyttivät olevan karttoja ja parametreja, sen mitä siitä hexamössöstä arvella voi.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Comment
-
-
Originally posted by MouTine View PostMisäs mun lastut nykyään menee?
Onko muuten kiinnostusta noihin imageihin muilla?
Multa saattaa saada privalla linkkejä ja mielellään keräisin samalla tietoa aiheesta sikäli kun sitä on itsekullekin jäänyt talteen.Jyrki
E31, 1991: M70B50, Showroom ja Project Cinderella
"...jos näät mut joskus pemarin ratissa niin tuu ampumaan..." -vuodelta 1987-
(ex: E30, E32, E34, E36)
Comment
-
-
Mulla on Eprom kooderi tälläinen vanha Micromaster LV48.
Softa toimii ainakin tämän autokäyttöön pyhitetyn läppärin win XP:ssä käyttäen kirjoitinporttia. Lisäksi multa löytyy UV lamppu piirien tyhjennykseen.
Mulla on autossa jotkin tuntemattomat chipit asennettuna ja ajattelin niistä ottaa kopiot koneelle ja vertailla vakio euro softaan.
Nyt se mikä minua kiinnostaa eniten on nuo kaikenlaiset EML imaget. Onko kellään mitään vakioista poikkeavia EML imageja tai chippejä missään?-10 e93 325i
-04 e46 320i
-92 e31 850i 6speed
-92 e30 325 cab
-93 e36 M3
-91 e36 325
Comment
-
-
Tuo EML-chippaus on kutakuinkin no-can-do.. Olen muutaman eri aftermarket EML-rommin kokeillut ja joko ne ei tuo mitään eroa tai ei toimi ollenkaan. Wokke ainoa poikkeus.
Alpinan EML-lastussa (joita myös jotkut ebayssä kauppaavat ominaan) ei ole kun muutama tavu eroa normaaliin, eli alpinassa ei voi olla parempi kaasunvastaavuus kuin vakiossa, mutta ilmeisesti siinä ei rajoitinta ole joten tarvittava ero pitäisi löytyä kokeilemalla. P.s EML on hyvin tarkka checksumista.
Itseltä loppui mahdollisuudet testailla kun kasini myin..
Comment
-
-
Mulla on nyt käsissäni juurikin Alpinaan tarkoitettu ei vakio EML image.
Itsellä kun on manuaali aski autossa niin ainakin wokke kertoi että hänen EML chipillä cruise ei lähde pois päältä kytkintä painettaessa kun on automaatille koodattu. Mielessä kävi että sama homma saattaa käydä tässäkin, koska kyseinen Alpinan image on ilmeisesti tästä "melkein M70" automaatti Alpinasta.
Rajoittimesta mun autossa ole kyllä tietoakaan ja en tiedä vielä onko omaan EML:ään koskaan kajottu. Voiko olla että manuaali askilla rajoitinta ei ole? Ainakin mun DME chipit eivät ole vakio kamaa ja cruise toimii nykyisellä EML:llä niinkuin pitää.
Jostain syystä tämä EML mysteeri kuitenkin kiinnostaa. Itse toimintaperjaate kaasun ja kaasuläppien asentojen välillä ei vaikuta vaikealta, mutta pitäisi saada kaivettua enemmän tietoa EML ohjauksen logiikasta.
Ohjaako EML kaasuläppämoottoreiden virran määrää vai onko niiden toiminta vain puhtaasti koodattavissa nopeammaksi :think
Ulkomaisilta foorumeilta luettuna esim Hobifucsin EML lastu tekee vastaavan tyyppistä efektiä kuin wokken, mutta siltikin käyttäjät tykkäävät enemmän tuosta Woken tekeleestä.-10 e93 325i
-04 e46 320i
-92 e31 850i 6speed
-92 e30 325 cab
-93 e36 M3
-91 e36 325
Comment
-
-
8x9, 9x9, ja 11x11 mappeja olis kaasuläppien kartat, muistelisin. Noissa boschin yksiköissä sattuu olemaan kartan arvoille kertoimia ja offsettejä joka tekee tarkan säädön vittumaiseksi. Läppähän aukeaa muistaakseni ainoastaan 30% kunnes kierroksia on 4500 jonka jälkeen vasta seuraa suht lineaarisesti kaasupolkimen asentoa. Se aiheuttaa lahnamaiset alakierrokset.
Automaatin kickdownkytkin kaasupolkimen alle ja hyppypiuhat sieltä kaasuläpälle, eli kun kytkin vetää niin ohittuu eml boksi ja "kaikki kurkut auki" kuten sanotaan.. Vois olla halvin ja toimivin ratkaisu.
Comment
-
-
Alpinan ja vakio euro EML:n välillä ei ollut paljoa eroa kun vertailee.
Minkälaista softaa oot käyttänyt noiden tulkitsemiseen? Tuo 8x9 merkintä ei avaudu minulle yhtään. Kaikki mun ohjelmat käyttävät samaa kaavaa, eli Osoite heksana ja sille sitten Arvo.-10 e93 325i
-04 e46 320i
-92 e31 850i 6speed
-92 e30 325 cab
-93 e36 M3
-91 e36 325
Comment
-
-
Originally posted by Perlenbacher View Post8x9, 9x9, ja 11x11 mappeja olis kaasuläppien kartat, muistelisin. Noissa boschin yksiköissä sattuu olemaan kartan arvoille kertoimia ja offsettejä joka tekee tarkan säädön vittumaiseksi. Läppähän aukeaa muistaakseni ainoastaan 30% kunnes kierroksia on 4500 jonka jälkeen vasta seuraa suht lineaarisesti kaasupolkimen asentoa. Se aiheuttaa lahnamaiset alakierrokset.
Automaatin kickdownkytkin kaasupolkimen alle ja hyppypiuhat sieltä kaasuläpälle, eli kun kytkin vetää niin ohittuu eml boksi ja "kaikki kurkut auki" kuten sanotaan.. Vois olla halvin ja toimivin ratkaisu.Originally posted by JTMD View PostAlpinan ja vakio euro EML:n välillä ei ollut paljoa eroa kun vertailee.
Minkälaista softaa oot käyttänyt noiden tulkitsemiseen? Tuo 8x9 merkintä ei avaudu minulle yhtään. Kaikki mun ohjelmat käyttävät samaa kaavaa, eli Osoite heksana ja sille sitten Arvo.-10 e93 325i
-04 e46 320i
-92 e31 850i 6speed
-92 e30 325 cab
-93 e36 M3
-91 e36 325
Comment
-
-
Oho, anteeksi en huomannut aikaisempaa viestiäsi. Kannattaa kokeilla winolsia, helppokäyttöinen muttei löydä kaikkia karttoja..
Kokeile muuttaa sitä 9x9 karttaa ja pistä tuloksia tähän? Mitkä ovat akseleinen tunnistuskoodit? Ns. Axis descriptor. Copypastea kartta ja 20sitä edeltävää merkkiä tähän heksana.
Comment
-
-
Koodia
Tosiaan yhden "järkevän" kartan koko mössöstä saa kaivettua. Mulla ei siis ole vielä tietoa, vaikuttaako tämä juuri niihin kaasuläppiin
Manuskassa siis kartta pikkasen eri mestassa kuin automaatilla ja mitä tuosta näkee niin automaatin käyrä on identtinen
Semmosta... Pitää vielä kyllä tutkia hommaa ennenkuin alan autolla kokeilemaan.
Jokatapauksessa meinasin laittaa Csi tyylisesti 2 ohjelmaa EML:n ja vaihtaa ohjelmaa kytkimellä, jotta saan testattua kahta eri setuppia kerralla
Veikkaan kyllä vähän että väärillä jäljillä silti olen
EDIT:
Muokattu hieman kun tuo ohjelma piirsti vähän päin helvettiäLast edited by JTMD; 22-01-2013, 21:20.-10 e93 325i
-04 e46 320i
-92 e31 850i 6speed
-92 e30 325 cab
-93 e36 M3
-91 e36 325
Comment
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostOnko noissa nyt 20 karttaa edeltävää merkkiä mukana noissa copypasteissa? Vois selvitellä että onko toinen akseli kierrosluku mahdollisesti.
XXXX
Siinä edeltävät 20 tuohon 6v karttaan. Arvot on samat automaatissa, mutta alkavat osoitteesta XXXX
PS: Muokkasin muuten edellistä viestiäni...Last edited by JTMD; 03-01-2013, 14:12.-10 e93 325i
-04 e46 320i
-92 e31 850i 6speed
-92 e30 325 cab
-93 e36 M3
-91 e36 325
Comment
-
Comment