Announcement

Collapse
No announcement yet.

e31 ohjaussimpukan kiristys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TIRAX
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 102

    #16
    Sattuu olemaan tollanen nopea E31 simpukka, joka on kulunut reunoista. Ei saa enää säädettyä ylä ruuvilla, alkaa jumittaa keskeltä. Avasin yhden tollasen ja huomasin että e34 v8 simpukassa on paksummat rattaat eli pitempi elin ikä. Harmi että pystyakseli on lyhyempi ja neste linjat menee eri kohdista kun tossa E31 850Csi mallissa.

    Sain kuitenkin parempi kuntoisen pystyakselin tavallisen E34 simpukasta. Tämä ei kuitenkaan korjannut välystä. Nyt pitäisi vaihtaa vaaka-akseli. :think :think

    Onko kukaan vaihtanut vaaka-akselin sisällä olevaa ruuvilaakeria? Voiko sen vaihtaa?

    Comment

    • Morkai
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 3197
      • Saarijärvi

      #17
      Originally posted by TIRAX View Post
      Sattuu olemaan tollanen nopea E31 simpukka, joka on kulunut reunoista. Ei saa enää säädettyä ylä ruuvilla, alkaa jumittaa keskeltä. Avasin yhden tollasen ja huomasin että e34 v8 simpukassa on paksummat rattaat eli pitempi elin ikä. Harmi että pystyakseli on lyhyempi ja neste linjat menee eri kohdista kun tossa E31 850Csi mallissa.

      Sain kuitenkin parempi kuntoisen pystyakselin tavallisen E34 simpukasta. Tämä ei kuitenkaan korjannut välystä. Nyt pitäisi vaihtaa vaaka-akseli. :think :think

      Onko kukaan vaihtanut vaaka-akselin sisällä olevaa ruuvilaakeria? Voiko sen vaihtaa?
      Käsittääkseni reunoilla kuuluu olla välys, tiukka kohta on keskellä. Näin on ollut kaikissa simpukoissa mitä olen käpistellyt. Voi toki olla väärinkin, mutta jotenkin kuvittelisin, että kohdalle olisi osunut edes yksi reunoilta välyksetön jos niitä on.
      sigpic
      E23 728iA V8-projekti
      E38 730D -projekti
      E39 540iA -projekti
      I01 i3 -projekti

      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17529
        • Turku

        #18
        Originally posted by TIRAX View Post
        tossa E31 850Csi mallissa.
        :think
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • TIRAX
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 102

          #19
          Niin 850Csi on nopein ohjaus, nopeampi kun muut E31 tai E34 M5.

          Otin simpun auki ja hioin keskimmäistä hammasta siitä pystyakselista. Nyt ei ole välystä reunoilla, eikä jumita keskeltä.

          Comment

          • Sakkeri
            BTCF Member
            • May 2013
            • 307
            • Oulu

            #20
            Originally posted by aapok View Post
            On muuten ahtaassa välissä avata tuo lukitusmutteri, avaimen kyllä saa paikalleen mutta kun ei saa avaimeen tarpeeksi voimaa kun on niin ahdas tuo väli.

            pitänee lähteä jokin erikoisen muotoinen avain ostamaan...

            Itsekkin taistelin oman e32 750 ohjaussimpukan kanssa sen lukkomutterin avaamisesta, ylhäältä, alhaalta ja päälläseisten yritin sitä räpeltää auki, mutta ei sitä tavallisella lenkkiavaimella saanut auki, eikä ainakaan meikäläisen räikän vermeet mahtunut mitenkään sinne pakosarjan alle.

            Tälläisen hain sitten wurthilta ja aukes ihan kohtuudella:



            En toki tiedä, kuinka paljon ahtaampi kasi vielä on.
            1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17529
              • Turku

              #21
              TIRAX: Onko sinulla 850Csi?
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎