Pohdintaa:
Tekniikkavikainen E31 850 ilman konetta. Tilalle M30B34 manuaali askilla. M70 korvaus fyysisesti pienemmällä M30-tekniikalla jättäisi tilaa esim. ahtimelle, josko muutenkaan on ongelma. Käsittääkseni ainoa malli mikä kuvioon sopisi, olisi 850i/Ci 5.0L V12 - M70B50 05/1989 - 00/1990
- Onko E31 alustassa mitään yhteneväistä E34 alustan kanssa? Vai onko tuo itse asiassa lähempänä E32? EDC alustan käyttökelpoisuutta ratakäytössä uskallan epäillä. Kallista sen huolto/uusiminen ainakin on.
Pitäisi tutkia etukäteen onko hyvän alustan rakentaminen tuohon kuinka mahdoton yhtälö. Mahdottomaksi luen sen, että kaikki joutuu teettämään ts. mikään valmis palikka ei käy. Hyväksi tapaukseksi luetaan se, että valmispalikka käy suoraan.
S38B38 tai B36 tekniikka vaatisi pykäläviidakossa käyntiä. M30:sta pidän varaosien saannin kannalta kuitenkin helpompana ja halvempana. Ahtimen kanssa lopputulos voisi olla joka tapauksessa kovin järjetön, eikä merkitystä olisi alkuperäisellä tekniikalla. Tiedä häntä.
Kaiken tämän lopputuloksena voisi olla E31 ahdetulla vakio, tai M-tekniikalla, Megasquirtin moottorinohjauksella, alustaltaan päivitettynä sekä muuten ratahenkeen karsittuna ja rakennettuna. Järjetöntä, varmasti.
Tekniikkavikainen E31 850 ilman konetta. Tilalle M30B34 manuaali askilla. M70 korvaus fyysisesti pienemmällä M30-tekniikalla jättäisi tilaa esim. ahtimelle, josko muutenkaan on ongelma. Käsittääkseni ainoa malli mikä kuvioon sopisi, olisi 850i/Ci 5.0L V12 - M70B50 05/1989 - 00/1990
- Onko E31 alustassa mitään yhteneväistä E34 alustan kanssa? Vai onko tuo itse asiassa lähempänä E32? EDC alustan käyttökelpoisuutta ratakäytössä uskallan epäillä. Kallista sen huolto/uusiminen ainakin on.
Pitäisi tutkia etukäteen onko hyvän alustan rakentaminen tuohon kuinka mahdoton yhtälö. Mahdottomaksi luen sen, että kaikki joutuu teettämään ts. mikään valmis palikka ei käy. Hyväksi tapaukseksi luetaan se, että valmispalikka käy suoraan.
S38B38 tai B36 tekniikka vaatisi pykäläviidakossa käyntiä. M30:sta pidän varaosien saannin kannalta kuitenkin helpompana ja halvempana. Ahtimen kanssa lopputulos voisi olla joka tapauksessa kovin järjetön, eikä merkitystä olisi alkuperäisellä tekniikalla. Tiedä häntä.
Kaiken tämän lopputuloksena voisi olla E31 ahdetulla vakio, tai M-tekniikalla, Megasquirtin moottorinohjauksella, alustaltaan päivitettynä sekä muuten ratahenkeen karsittuna ja rakennettuna. Järjetöntä, varmasti.
Comment