Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ohjauksessa hieman väljää. Kustannusarvio 1850e !!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cojootti
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 155

    #16
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Ei kai noilla kilometreillä pitäisi vielä itse hammastangon mennä väljäksi (jos ei ole kaikki ajo pelkkää kaupunkipyöritystä),jos suojakumit on olleet ehjiä.Saksantuonti?
    Tuontiauto joo. Saksastahan ne kaikki tulee.

    Comment

    • Jake79
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 510
      • Kokkola

      #17
      Originally posted by Cojootti View Post
      Tossa kun surffailin niin jotain vähän päälle 600 dollaria tuntuis olevan uusia saatavilla. Eli ei varmaan kannata vanhaa laittaa, jos vaan suomeen lähettävät.
      Tuosta edullisesti
      Wir sind miteinander, nicht gegeneinander

      Comment

      • Dani
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 3847
        • Espoo

        #18
        @ Cojootti: koliseeko sulla ohjaus kun ajat hitaasti teräviin kuoppiin ikään kuin olis koiranluut loppu? Ääni tulee suoraan ratista?
        sigpic
        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4630
          • Tampere

          #19
          ääni raidetangonsisäpäille.. tosta raidetangon sisä- ja ulkopäät 35€lla

          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • Dani
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 3847
            • Espoo

            #20
            Esim. mun tapauksessa raidetangonpäät (sisä+ulko) ovat vaihdettu.
            ..silti ohjauspyörästä kuuluu "kalkatusta" kun ajaa terväviin kuoppiin hiljasella vauhdilla. Kovissa nopeuksissa ei mitään ääntä.
            sigpic
            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16486
              • Asikkala

              #21
              Originally posted by Dani View Post
              Esim. mun tapauksessa raidetangonpäät (sisä+ulko) ovat vaihdettu.
              ..silti ohjauspyörästä kuuluu "kalkatusta" kun ajaa terväviin kuoppiin hiljasella vauhdilla. Kovissa nopeuksissa ei mitään ääntä.
              Tämä ääni voi tulla ohjausakselin rättinivelen sisältä, eikös siellä ole akselin ylä- ja ala-osan välissä keskitystappi mikä vanhemmiten väljenee. Ei liene vaarallista mutta ex-e21:stä kuului sama ääni ja mielestäni tuo tappi oli syynä, nyk. e30 kuuluu myös joskus samankaltainen ratin kolina...:think

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4630
                • Tampere

                #22
                Originally posted by Dani View Post
                Esim. mun tapauksessa raidetangonpäät (sisä+ulko) ovat vaihdettu.
                ..silti ohjauspyörästä kuuluu "kalkatusta" kun ajaa terväviin kuoppiin hiljasella vauhdilla. Kovissa nopeuksissa ei mitään ääntä.
                iskarin yläpäät?
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16486
                  • Asikkala

                  #23
                  Originally posted by Cojootti View Post
                  Tossa kun surffailin niin jotain vähän päälle 600 dollaria tuntuis olevan uusia saatavilla. Eli ei varmaan kannata vanhaa laittaa, jos vaan suomeen lähettävät.
                  Onko ihan varmasti vika siinä hammastangossa ??

                  Comment

                  • Dani
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 3847
                    • Espoo

                    #24
                    Originally posted by fraatti View Post
                    iskarin yläpäät?
                    Hmm, ei kuulu eikä näytä siltä kun konehuoneessa pomppii, vai onkohan ne vasta menossa rikkipoks ettei tommonen pieni keinuttelu vielä näy missään.. :think
                    sigpic
                    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                    Comment

                    • Dani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 3847
                      • Espoo

                      #25
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Tämä ääni voi tulla ohjausakselin rättinivelen sisältä, eikös siellä ole akselin ylä- ja ala-osan välissä keskitystappi mikä vanhemmiten väljenee. Ei liene vaarallista mutta ex-e21:stä kuului sama ääni ja mielestäni tuo tappi oli syynä, nyk. e30 kuuluu myös joskus samankaltainen ratin kolina...:think
                      Show me -> CLICK

                      ..niin ja sorry Cojootti että vähän varasta topiccia sulta
                      sigpic
                      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16486
                        • Asikkala

                        #26
                        Originally posted by Dani View Post
                        Show me -> CLICK

                        ..niin ja sorry Cojootti että vähän varasta topiccia sulta
                        Osan 2 sisällä http://bmwfans.info/original/E46/Lim...2/ill-32_0942/ Kumpikohan sulla on noista ?
                        E21 vastaava, näkyy myös se tappi mikä menee holkin #7 läpi http://bmwfans.info/original/E21/Lim...2/ill-32_0343/

                        E: Jos e46-kuva on sinun auton tiedoilla etsitty niin siinä on tuo 2 koska #4 ei ole osaluettelossa.
                        Last edited by jr66; 12-02-2009, 23:36.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Originally posted by Cojootti View Post
                          Tossa kun surffailin niin jotain vähän päälle 600 dollaria tuntuis olevan uusia saatavilla. Eli ei varmaan kannata vanhaa laittaa, jos vaan suomeen lähettävät.
                          Tuota....tämä ei missään tapauksessa ole e46:n tyyppivika, vaan noin perinteisesti kestää sen mitä e46 yleensäkkin ennen paalia, joten siinä suhteessa voi aivan huoletta ostaa 250€:n takuukäytetyn.
                          Eli jos nyt todellakin hammastanko olisi kaputt, johtuu se jostain aivan poikkeuksellisesta, kuten tunkilla sähläilystä tai kunnon maakosketuksesta.
                          Kulumalla näitä ei kyllä saa loppumaan.
                          Raidetangon sisäpäitä menee toki 2-3:et +500tkm:ssa ennenkuin e46:n hammastanko edes "norjistuu".
                          Eli uuden ostamalla saadaan vain hyväkuntoinen hammastanko paalikoneen leukoihin 10-vuoden kuluttua....mikäli se hammastanko han oikeasti on finaalissa, eikä raidetangon tai raidetankojen sisäpäät?

                          Comment

                          • Ha2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1786
                            • Oulu

                            #28
                            Saahan sen yksinkertaisilla testeillä itekkin selville, onko se hammastanko oikeesti väljä vai ei. En silti usko, että on.
                            E61 525d LCI

                            Comment

                            • Kentsu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 1397
                              • Tuusula

                              #29
                              Originally posted by Ha2 View Post
                              Saahan sen yksinkertaisilla testeillä itekkin selville, onko se hammastanko oikeesti väljä vai ei. En silti usko, että on.
                              Hammastanko, usko ja toivo... Aina se vika ei myöskään ole se "tyyppivika".
                              Vasemman puolen raidetangon suojakumi irti ja sitten katsomaan mistä klappi löytyy.
                              Ex: 523iA '97, 520iA '89
                              /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                              Comment

                              • Cojootti
                                Bimmer Rookie
                                • May 2007
                                • 155

                                #30
                                Vaihdan nyt nuo raidetangon sisäpäät kunhan tallissa on tilaa. Kaikki muut nivelet, varret, iskarit yläpäineen, koiranluut yms on vaihdettu vuoden sisällä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎