Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ohjauksessa hieman väljää. Kustannusarvio 1850e !!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cojootti
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 155

    #31
    Vika oli loppujen lopuksi hammastangossa. Nyt kaikki kunnossa. Metroautossa sanoivat ettei ole ollenkaan ihmeellistä kyseiselle mallille. On kuulemma vaihdettu vähemmänkin ajettuihin.

    Comment

    • ilke
      BTCF Member
      • Sep 2007
      • 27
      • Joensuu

      #32
      Mullaki on e46 bemarissa hammastangossa väljää aika paljon. Kolisee, kun kääntelee rattia pienellä liikkeellä ja huomaa ajossa, kun ratissa on noin 1cm väljää...

      Ja pienten monttujen kolinat tuntuu ratissa asti. Kuulostaa just siltä, kun kallistuksenvakaajan yhdystangot tai raidetangot ois väljät.
      Ajossa:
      328 E46 -99
      316 E30 -89
      Ex 328 E36 -96
      Ex 316 E30 -86
      Ex 325 E36 -91
      Ex 320 E30 -88
      Ex 318 E30 -84
      Ex 316 E21 -80

      Comment

      • rasanttu
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2007
        • 530
        • Tuusula

        #33
        Originally posted by Cojootti View Post
        Vika oli loppujen lopuksi hammastangossa. Nyt kaikki kunnossa. Metroautossa sanoivat ettei ole ollenkaan ihmeellistä kyseiselle mallille. On kuulemma vaihdettu vähemmänkin ajettuihin.
        Mites tämä on mahdollista kun Hemin mukaan näitä ei mene ennen auton paalaamista? Metroautossa on tehty selvästi useita virhediagnooseja :think
        Freude am Fahren

        Comment

        • Mokoma
          BTCF Member
          • Jun 2009
          • 767
          • 013 - Koskenkorva

          #34
          Originally posted by Hemi View Post
          Tuota....tämä ei missään tapauksessa ole e46:n tyyppivika, vaan noin perinteisesti kestää sen mitä e46 yleensäkkin ennen paalia, joten siinä suhteessa voi aivan huoletta ostaa 250€:n takuukäytetyn.
          Eli jos nyt todellakin hammastanko olisi kaputt, johtuu se jostain aivan poikkeuksellisesta, kuten tunkilla sähläilystä tai kunnon maakosketuksesta.
          Kulumalla näitä ei kyllä saa loppumaan.
          Raidetangon sisäpäitä menee toki 2-3:et +500tkm:ssa ennenkuin e46:n hammastanko edes "norjistuu".
          Eli uuden ostamalla saadaan vain hyväkuntoinen hammastanko paalikoneen leukoihin 10-vuoden kuluttua....mikäli se hammastanko han oikeasti on finaalissa, eikä raidetangon tai raidetankojen sisäpäät?
          Originally posted by rasanttu View Post
          Mites tämä on mahdollista kun Hemin mukaan näitä ei mene ennen auton paalaamista? Metroautossa on tehty selvästi useita virhediagnooseja :think
          Eiköhän tässä nyt ole kyse siitä että normaalilla käytöllä ei mene p*skaksi ennen paalia, mutta jotain poikkeuksellista on nytkin tapahtunut (väärät öljyt, tunkkisähellys, maakosketus, kunnon osuma sivultapäin tms.)
          Itse uskon vääriin öljyihin, jää usein huomaamatta se CHF 11S tarra siinä tehostajan säiliössä ja laitetaan ihan vaan ATF:ää. Toinen mahdollisuus tietysti on jatkuva parkkipaikkapyöritys jossa renkaita käännellään laidasta toiseen paikoillaan joka luonnollisesti rasittaa hammastankoa huomattavasti.

          Originally posted by ilke View Post
          Mullaki on e46 bemarissa hammastangossa väljää aika paljon. Kolisee, kun kääntelee rattia pienellä liikkeellä ja huomaa ajossa, kun ratissa on noin 1cm väljää...

          Ja pienten monttujen kolinat tuntuu ratissa asti. Kuulostaa just siltä, kun kallistuksenvakaajan yhdystangot tai raidetangot ois väljät.
          tarkista nyt näin lähtöön alustan nivelten ja puslien kunto, luultavasti tuo väljä löytyy raidetangon jommasta kummasta päästä...
          BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

          Originally posted by kaol
          Ongelma: Kolmekutonen.

          Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

          Comment

          • maukka86
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 490
            • Pirkanmaa

            #35
            Originally posted by appelsiinipuutikku View Post
            Eiköhän tässä nyt ole kyse siitä että normaalilla käytöllä ei mene p*skaksi ennen paalia, mutta jotain poikkeuksellista on nytkin tapahtunut (väärät öljyt, tunkkisähellys, maakosketus, kunnon osuma sivultapäin tms.)
            Itse uskon vääriin öljyihin, jää usein huomaamatta se CHF 11S tarra siinä tehostajan säiliössä ja laitetaan ihan vaan ATF:ää.
            Meinasitko, että ATF-öljy rikkoo hammastangon, vaikka korkissa lukee "ATF-oil only"? Eikö tuota CHF-öljyä käytetä ainoastaan kylmissä maissa? Omassa katiskassa korkissa lukee ATF-öljyt ja sitä olen myös sinne laittanut, vanhakin öljy oli punaista ja oletan sen olleen ATF-öljyä. Sekaisin noita öljyjä ei kuitenkaan varmaan kannata laittaa.
            f22 220i

            Comment

            • Timbe]
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2007
              • 522
              • K-S

              #36
              Originally posted by maukka86 View Post
              Meinasitko, että ATF-öljy rikkoo hammastangon, vaikka korkissa lukee "ATF-oil only"? Eikö tuota CHF-öljyä käytetä ainoastaan kylmissä maissa? Omassa katiskassa korkissa lukee ATF-öljyt ja sitä olen myös sinne laittanut, vanhakin öljy oli punaista ja oletan sen olleen ATF-öljyä. Sekaisin noita öljyjä ei kuitenkaan varmaan kannata laittaa.
              Eiköhän tuossa tarkoitettu sitä että ne öljyt on vahingossa sekoitettu keskenään. elikkäs korkissa lukee että vain CHF öljyä mutta sinne on kuitenkin sitä ATF öljyä lisätty sekaan

              Comment

              • Mokoma
                BTCF Member
                • Jun 2009
                • 767
                • 013 - Koskenkorva

                #37
                Originally posted by Timbe] View Post
                Eiköhän tuossa tarkoitettu sitä että ne öljyt on vahingossa sekoitettu keskenään. elikkäs korkissa lukee että vain CHF öljyä mutta sinne on kuitenkin sitä ATF öljyä lisätty sekaan
                Tätä juurikin hain, tosin en usko että ATF-öljy hammastankoa varsin hajottaisi, mutta jotain vauriota voi aiheuttaa jos korkissa lukee että CHF only....
                BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

                Originally posted by kaol
                Ongelma: Kolmekutonen.

                Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #38
                  Originally posted by rasanttu View Post
                  Mites tämä on mahdollista kun Hemin mukaan näitä ei mene ennen auton paalaamista? Metroautossa on tehty selvästi useita virhediagnooseja :think
                  ...ja olet tosiaan sitä mieltä että Metroautossa EI tehdä virhediagnooseja?

                  Comment

                  • -Tapi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 3117
                    • Välisuomi

                    #39
                    Melkein ohi aiheen: Tutkailtiin tuossa porukalla muutama päivä sitten reilu 100 tkm ajettua E61:sta kun ei löydy pienen kolinan aiheuttajaa ihan helpolla. Lopulta väljä löytyi raidetangon kuskinpuoleisesta päästä (ei nivelestä vaan raidetangon sisältä). Aktiiviohjauksellinen raidetanko maksaa noin 3000 €. Ihanan halpaa ylläpitoa.
                    ---

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      #40
                      Originally posted by -Tapi View Post
                      Melkein ohi aiheen: Tutkailtiin tuossa porukalla muutama päivä sitten reilu 100 tkm ajettua E61:sta kun ei löydy pienen kolinan aiheuttajaa ihan helpolla. Lopulta väljä löytyi raidetangon kuskinpuoleisesta päästä (ei nivelestä vaan raidetangon sisältä). Aktiiviohjauksellinen raidetanko maksaa noin 3000 €. Ihanan halpaa ylläpitoa.
                      Vaikeasti paikannettavissa olevaa kolinaa voi kuusykkösessä aiheuttaa myös väljät / kovaksi menneet vakaajan puslat, Marttikk voisi varmaankin kommentoida mita kaikkea tehtiin ennenkuin oikea paikka löytyi, väljää oli toki muuallakin mutta kolina vaan ei poistunut muiden korjausten myötä ennen vakaajan kumien vaihtoa.

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #41
                        Originally posted by appelsiinipuutikku View Post
                        Tätä juurikin hain, tosin en usko että ATF-öljy hammastankoa varsin hajottaisi, mutta jotain vauriota voi aiheuttaa jos korkissa lukee että CHF only....
                        Niin, siis sekaisin keskenään voi esiintyä vaahtoamista ja kärsijänä on lähinnä kyllä pumppu. pelkkä atf on ihan yhtä toimivaa kuin pelkkä chf, chf öljyä käytetään yleensä niissä joissa on perän tasonsäätö, mutta myös kylmemmän alueen vientimalleissa ettei ohjaus olisi jäykkä pakkasella. Itse hammastanko ei kyllä kärsi atfn käytöstä yhtään.

                        Comment

                        • Calypsocoupe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 2932
                          • EFNU

                          #42
                          Originally posted by WSE1 View Post
                          Niin, siis sekaisin keskenään voi esiintyä vaahtoamista ja kärsijänä on lähinnä kyllä pumppu. pelkkä atf on ihan yhtä toimivaa kuin pelkkä chf, chf öljyä käytetään yleensä niissä joissa on perän tasonsäätö, mutta myös kylmemmän alueen vientimalleissa ettei ohjaus olisi jäykkä pakkasella. Itse hammastanko ei kyllä kärsi atfn käytöstä yhtään.
                          Joskus 2002 menin työnantajan Volvoon ostamaan CHF öljyä marmoritiskiltä (nykyään myös BMW edustus..) kun ohjekirja oli ehdottomasti sitä mieltä ettei muuta saa laittaa. Eivät olleet kuulleetkaan moisesta. Lisäsivät sitten ilmaiseksi ATF:ää kun sitä kuulemma voi laittaa. Voi elämä sitä showta joka siitä alkoi, tehostinpumppu vaihdettiin kolmesti ja hammastanko ainakin kerran liikkeen piikkin ja öljyt joka käänteessä. Viimeisenkin remontin jälkeen tehostin menetti tehoaan vielä, mutta kun oireet jäivät siihen niin jätin siihen kun ei ollut oma auto kyseessä.

                          En muista miten tuo hammastanko oireili tässä tapauksessa, olisiko sitten mennyt metallischaissea sinne sitten? Eli tarkkana noiden kanssa...
                          - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                          Comment

                          • ilke
                            BTCF Member
                            • Sep 2007
                            • 27
                            • Joensuu

                            #43
                            Originally posted by appelsiinipuutikku View Post

                            tarkista nyt näin lähtöön alustan nivelten ja puslien kunto, luultavasti tuo väljä löytyy raidetangon jommasta kummasta päästä...
                            Välys on ohjausvaihteessa. Oon sen kyllä tutkinut!

                            Jos jollain on ylimääränen ohjausvaihde ni voin ostaa! Mun auto on E46 328 -99..
                            Ajossa:
                            328 E46 -99
                            316 E30 -89
                            Ex 328 E36 -96
                            Ex 316 E30 -86
                            Ex 325 E36 -91
                            Ex 320 E30 -88
                            Ex 318 E30 -84
                            Ex 316 E21 -80

                            Comment

                            • ilke
                              BTCF Member
                              • Sep 2007
                              • 27
                              • Joensuu

                              #44
                              Sain vihdoin aikaiseksi hankkia ja vaihtaa ohjausvaihteen. Kaikki kolinat ja välykset hävis sen vaihdolla.
                              Tosiaan pienissä montuissa kuului kolinaa ja ratissa oli n. sentin tyhjä liike. Kolinat tuntui ratissa asti..
                              Ajossa:
                              328 E46 -99
                              316 E30 -89
                              Ex 328 E36 -96
                              Ex 316 E30 -86
                              Ex 325 E36 -91
                              Ex 320 E30 -88
                              Ex 318 E30 -84
                              Ex 316 E21 -80

                              Comment

                              • Kolmio
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2006
                                • 34
                                • Helsinki

                                #45
                                Millä tuon voisi varmistaa onko vika ohjausvaihteessa?
                                Ratissa on väljää jokunen sentti, ja lujaa ei voi suhaa kun joutuu ohjailemaan kokoajan. (+140km/h)
                                Auto nostettiin ilmaan ja vatkattiin rattia, mutta välys tuntuisi olevan ennen ulompia akseleita, mutta rattia syvemmällä.
                                Ohjausvaihteessa hammaskosketus ehkä, ja sitähän ei voi kiristää?
                                Mutta millä saisi varmuutta? Ei kolise, mutta on väljää.
                                Autona 328 -98

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎