Vika oli loppujen lopuksi hammastangossa. Nyt kaikki kunnossa. Metroautossa sanoivat ettei ole ollenkaan ihmeellistä kyseiselle mallille. On kuulemma vaihdettu vähemmänkin ajettuihin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ohjauksessa hieman väljää. Kustannusarvio 1850e !!
Collapse
X
-
Mullaki on e46 bemarissa hammastangossa väljää aika paljon. Kolisee, kun kääntelee rattia pienellä liikkeellä ja huomaa ajossa, kun ratissa on noin 1cm väljää...
Ja pienten monttujen kolinat tuntuu ratissa asti. Kuulostaa just siltä, kun kallistuksenvakaajan yhdystangot tai raidetangot ois väljät.Ajossa:
328 E46 -99
316 E30 -89
Ex 328 E36 -96
Ex 316 E30 -86
Ex 325 E36 -91
Ex 320 E30 -88
Ex 318 E30 -84
Ex 316 E21 -80
Comment
-
-
Originally posted by Cojootti View PostVika oli loppujen lopuksi hammastangossa. Nyt kaikki kunnossa. Metroautossa sanoivat ettei ole ollenkaan ihmeellistä kyseiselle mallille. On kuulemma vaihdettu vähemmänkin ajettuihin.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostTuota....tämä ei missään tapauksessa ole e46:n tyyppivika, vaan noin perinteisesti kestää sen mitä e46 yleensäkkin ennen paalia, joten siinä suhteessa voi aivan huoletta ostaa 250€:n takuukäytetyn.
Eli jos nyt todellakin hammastanko olisi kaputt, johtuu se jostain aivan poikkeuksellisesta, kuten tunkilla sähläilystä tai kunnon maakosketuksesta.
Kulumalla näitä ei kyllä saa loppumaan.
Raidetangon sisäpäitä menee toki 2-3:et +500tkm:ssa ennenkuin e46:n hammastanko edes "norjistuu".
Eli uuden ostamalla saadaan vain hyväkuntoinen hammastanko paalikoneen leukoihin 10-vuoden kuluttua....mikäli se hammastanko han oikeasti on finaalissa, eikä raidetangon tai raidetankojen sisäpäät?Originally posted by rasanttu View PostMites tämä on mahdollista kun Hemin mukaan näitä ei mene ennen auton paalaamista? Metroautossa on tehty selvästi useita virhediagnooseja :think
Itse uskon vääriin öljyihin, jää usein huomaamatta se CHF 11S tarra siinä tehostajan säiliössä ja laitetaan ihan vaan ATF:ää. Toinen mahdollisuus tietysti on jatkuva parkkipaikkapyöritys jossa renkaita käännellään laidasta toiseen paikoillaan joka luonnollisesti rasittaa hammastankoa huomattavasti.
Originally posted by ilke View PostMullaki on e46 bemarissa hammastangossa väljää aika paljon. Kolisee, kun kääntelee rattia pienellä liikkeellä ja huomaa ajossa, kun ratissa on noin 1cm väljää...
Ja pienten monttujen kolinat tuntuu ratissa asti. Kuulostaa just siltä, kun kallistuksenvakaajan yhdystangot tai raidetangot ois väljät.BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
Originally posted by kaolOngelma: Kolmekutonen.
Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.
Comment
-
-
Originally posted by appelsiinipuutikku View PostEiköhän tässä nyt ole kyse siitä että normaalilla käytöllä ei mene p*skaksi ennen paalia, mutta jotain poikkeuksellista on nytkin tapahtunut (väärät öljyt, tunkkisähellys, maakosketus, kunnon osuma sivultapäin tms.)
Itse uskon vääriin öljyihin, jää usein huomaamatta se CHF 11S tarra siinä tehostajan säiliössä ja laitetaan ihan vaan ATF:ää.f22 220i
Comment
-
-
Originally posted by maukka86 View PostMeinasitko, että ATF-öljy rikkoo hammastangon, vaikka korkissa lukee "ATF-oil only"? Eikö tuota CHF-öljyä käytetä ainoastaan kylmissä maissa? Omassa katiskassa korkissa lukee ATF-öljyt ja sitä olen myös sinne laittanut, vanhakin öljy oli punaista ja oletan sen olleen ATF-öljyä. Sekaisin noita öljyjä ei kuitenkaan varmaan kannata laittaa.
Comment
-
-
Originally posted by Timbe] View PostEiköhän tuossa tarkoitettu sitä että ne öljyt on vahingossa sekoitettu keskenään. elikkäs korkissa lukee että vain CHF öljyä mutta sinne on kuitenkin sitä ATF öljyä lisätty sekaanBMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
Originally posted by kaolOngelma: Kolmekutonen.
Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.
Comment
-
-
Melkein ohi aiheen: Tutkailtiin tuossa porukalla muutama päivä sitten reilu 100 tkm ajettua E61:sta kun ei löydy pienen kolinan aiheuttajaa ihan helpolla. Lopulta väljä löytyi raidetangon kuskinpuoleisesta päästä (ei nivelestä vaan raidetangon sisältä). Aktiiviohjauksellinen raidetanko maksaa noin 3000 €. Ihanan halpaa ylläpitoa.---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostMelkein ohi aiheen: Tutkailtiin tuossa porukalla muutama päivä sitten reilu 100 tkm ajettua E61:sta kun ei löydy pienen kolinan aiheuttajaa ihan helpolla. Lopulta väljä löytyi raidetangon kuskinpuoleisesta päästä (ei nivelestä vaan raidetangon sisältä). Aktiiviohjauksellinen raidetanko maksaa noin 3000 €. Ihanan halpaa ylläpitoa.
Comment
-
-
Originally posted by appelsiinipuutikku View PostTätä juurikin hain, tosin en usko että ATF-öljy hammastankoa varsin hajottaisi, mutta jotain vauriota voi aiheuttaa jos korkissa lukee että CHF only....
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostNiin, siis sekaisin keskenään voi esiintyä vaahtoamista ja kärsijänä on lähinnä kyllä pumppu. pelkkä atf on ihan yhtä toimivaa kuin pelkkä chf, chf öljyä käytetään yleensä niissä joissa on perän tasonsäätö, mutta myös kylmemmän alueen vientimalleissa ettei ohjaus olisi jäykkä pakkasella. Itse hammastanko ei kyllä kärsi atfn käytöstä yhtään.
En muista miten tuo hammastanko oireili tässä tapauksessa, olisiko sitten mennyt metallischaissea sinne sitten? Eli tarkkana noiden kanssa...- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
-
Originally posted by appelsiinipuutikku View Post
tarkista nyt näin lähtöön alustan nivelten ja puslien kunto, luultavasti tuo väljä löytyy raidetangon jommasta kummasta päästä...
Jos jollain on ylimääränen ohjausvaihde ni voin ostaa! Mun auto on E46 328 -99..Ajossa:
328 E46 -99
316 E30 -89
Ex 328 E36 -96
Ex 316 E30 -86
Ex 325 E36 -91
Ex 320 E30 -88
Ex 318 E30 -84
Ex 316 E21 -80
Comment
-
-
Sain vihdoin aikaiseksi hankkia ja vaihtaa ohjausvaihteen. Kaikki kolinat ja välykset hävis sen vaihdolla.
Tosiaan pienissä montuissa kuului kolinaa ja ratissa oli n. sentin tyhjä liike. Kolinat tuntui ratissa asti..Ajossa:
328 E46 -99
316 E30 -89
Ex 328 E36 -96
Ex 316 E30 -86
Ex 325 E36 -91
Ex 320 E30 -88
Ex 318 E30 -84
Ex 316 E21 -80
Comment
-
-
Millä tuon voisi varmistaa onko vika ohjausvaihteessa?
Ratissa on väljää jokunen sentti, ja lujaa ei voi suhaa kun joutuu ohjailemaan kokoajan. (+140km/h)
Auto nostettiin ilmaan ja vatkattiin rattia, mutta välys tuntuisi olevan ennen ulompia akseleita, mutta rattia syvemmällä.
Ohjausvaihteessa hammaskosketus ehkä, ja sitähän ei voi kiristää?
Mutta millä saisi varmuutta? Ei kolise, mutta on väljää.
Autona 328 -98
Comment
-
Comment