Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw 850 turbotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rami
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2002
    • 707
    • Raahe

    bmw 850 turbotus

    Eli suunnitelmissa olisi tuon v12 bmw;n ahtaminen kahdella turbolla uusille voimaluvuille.
    Moottoripyöriä ahtaneena kyllä tiedän jotain asioista, mutta autopuolelta on ´suurin kysymysmerkki tuo lisärikastuspuoli. Moottoripyörässä(ruisku) malleissa se nyt on aika simppeliä. Painekotelossa jokaiseen sylinteriin kohdistettu lisäruiskusuutin pukkaa ahtojen mukaan lisää soppaa sitä mukaan kun ahtoja tulee.Lisäruiskuohjainboxi kyllä toimii niissä oikein hyvin.
    Mitenkäs autossa? Voimien/ahtojen noustessa uusiin säfääreihin kuulemma sytytys virta ei riitä joten sytkälaitteet laitettava uusiksi? ja kaikki moottorinohjauslaitteet yleensäkin.
    Kuka näistä nyt osaisi kertoa kuka niitä tekisi. Kaikki muu onnistunee kyllä ,sähköhommista nyt en mitään tiedä(kaikki sähkömiehet ovat juoppoja). Muuten kyllä ei ole ongelmaa rakentamisessa. Jos nyt jotain vinkkiä olisi nakata.
    Last edited by rami; 25-06-2009, 20:46.
    bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...
  • Jochen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 1229
    • Valkeakoski & Trondheim

    #2
    Meinaatko ihan katuliikenteeseen rakentaa?

    No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
    Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
    Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
    Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
    Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
    Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

    Comment

    • ongelmalapsi
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1063
      • Hämeenlinna

      #3
      Eiköhän siinä jää ainoaksi vaihto ehdoksi megaruutan rakentelu siihen, suorasytkä taitaa jäädä ainoaksi vaihtoehdoksi tuohon pakettiin.
      -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
      -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
      -Voimaa.com Ohjelmoinnit
      -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
      -Ilmastointi huolto alkaen 69€
      Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
      GMC Topkick C6500 rollback -95
      Ford F-350 4X4 Wrecker -97
      E46 330xiA -02
      Chrysler neon -99

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #4
        Jos tää on tielle tulossa niin silloin pitää olla rahaaaaa ja rahamiehet ei kysele et paljonko maksaa
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • Mumtsi
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 282
          • Kotka

          #5
          Jos auto on vähäpäästöinen, joka -91 vuotinen todennäköisesti on niin varaudu noin 1000e hintaiseen VTT päästötestiin.
          - Isi mikä toi on?
          - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

          Comment

          • TemeL
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 424
            • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

            #6
            ....

            Raaheen taitaa olla tulollaan enempikin näitä, en tiedä sitten onko tielle vai metsään.. siis radalle:think
            ja tuskinpa on kovin halpaa laittaa toimiva turbo kone tuosta, helposti palaa ainakin tuplasti kaikkea ja rallukkaa mitä kuutoskoneeseen. kertokoot ne jotka paremmin tietää..

            maukas pelihän siitä tielle tulis, kun on niin komia lähtökohtakin :jep

            eimuutako juutuubista opiskelemaan.. http://www.youtube.com/watch?v=K_YxX_M-tro
            Last edited by TemeL; 25-06-2009, 16:33.
            ----------------


            M20B20 ahdistusta

            Comment

            • jsr85
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 1375
              • Oulainen

              #7
              Eikohän Rami tuon tonnin saa säästettyä, vaikka viikkorahoista
              ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

              Comment

              • Jochen
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 1229
                • Valkeakoski & Trondheim

                #8
                7 kg/kw teho/painosuhdesäännön mukaan noin 370 konia saisi olla koneessa maksimissaan, vakiona ilmeisesti joku 300 tai hiukan yli riippuen vuosimallista.

                Voisi ehkä olla katsastettavissa turbojen kanssa, nykyäänhän ne taitaa konttorilla katsoa myös ahtopainetta eli millään ihan naurettavilla 0,1 barin ylipaineilla ei välttämättä leimaa tule koska on selvää että paineita lisätään heti kun konttorilta selvitään. En tiedä kuinka yleisesti noita oikeasti vahditaan, jollain oikeaa faktatietoa?

                Jännä projekti olisi kyllä tekniikan puolesta

                No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                Comment

                • P-J
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 491
                  • Hervanta

                  #9
                  Jossain vaiheessa kyselin säätöjen perään ja yhden löysin, joka tuon olisi pystynyt tekemään. Ilman turboja siis ihan vaan ohjausboksien säätö. Päivän homma ja hinta olisi jossain 500 huiteilla ollut. Voisi kuvitella, että osaisi tuostakin asiasta jotain. Tuosta kun vaan aikaa senverran, etten kirveelläkään muista... Jos muistan/löydän kontaktin, niin laitan tänne. Tai osaiko joku muu heittää ehdotuksia, että mikä voisi olla?
                  sigpic

                  xenonled.com

                  Comment

                  • rami
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2002
                    • 707
                    • Raahe

                    #10
                    Originally posted by Mumtsi View Post
                    Jos auto on vähäpäästöinen, joka -91 vuotinen todennäköisesti on niin varaudu noin 1000e hintaiseen VTT päästötestiin.
                    tuon 1000e maksun saa kertoa kolmella.2000e mittaus +muut paperi hässäkät vajaa 1000. ei paha.
                    bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...

                    Comment

                    • turboix
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 581
                      • p-laidun

                      #11
                      Originally posted by Jochen View Post
                      7 kg/kw teho/painosuhdesäännön mukaan noin 370 konia saisi olla koneessa maksimissaan, vakiona ilmeisesti joku 300 tai hiukan yli riippuen vuosimallista.

                      Voisi ehkä olla katsastettavissa turbojen kanssa, nykyäänhän ne taitaa konttorilla katsoa myös ahtopainetta eli millään ihan naurettavilla 0,1 barin ylipaineilla ei välttämättä leimaa tule koska on selvää että paineita lisätään heti kun konttorilta selvitään. En tiedä kuinka yleisesti noita oikeasti vahditaan, jollain oikeaa faktatietoa?

                      Jännä projekti olisi kyllä tekniikan puolesta
                      Ahtopaineelle ei ole määrätty mitään ala rajaa.
                      BMW E46 330dA touring -00
                      BMW e30 325tbo -86
                      BMW e30 323ia cabriolet -83
                      BMW e30 318i touring -89

                      Comment

                      • repsa
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1367
                        • Lempäälä

                        #12
                        Originally posted by ongelmalapsi View Post
                        Eiköhän siinä jää ainoaksi vaihto ehdoksi megaruutan rakentelu siihen, suorasytkä taitaa jäädä ainoaksi vaihtoehdoksi tuohon pakettiin.
                        mahtaspa iskeä harrastelussa sormensa paskaan, kts aloittajan topikki sähkömiehistä.

                        en minä kyl moiseen herrasmiespeliin megakötköä laittas, säästäsin hermojani ja ostaisin valmiin ekun mikä tukee v12 ohjauksia hukkakipinällä.

                        kipinässä varmaankin std-hukkakipunapuolat passais ihan OK, mutta orkkiseku jää tällöin pois pelistä.

                        epäilys on että kunnon piuhoilla ja paremmilla puolilla orkkisromut on toimivat ~500hp asti, mutta vaatii kyllä alkuperäisen ohjainlaitteen x2 ohjelmoinnin asian osaavassa puljussa.
                        5c jetta 1.2TSI 140/220
                        530e m-sport alpinweiss3 vakio
                        a4 cabi 220/300
                        vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                        Comment

                        • Ravermeister
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 1508
                          • Melkeen Turkkuses

                          #13
                          Originally posted by turboix View Post
                          Ahtopaineelle ei ole määrätty mitään ala rajaa.
                          Eipä ole ei, mutta katsurit voivat mielivaltaisesti hylätä auton jos niin haluavat. Esim tosta postauksesta kun lukee eteenpäin on aiheesta juttua...
                          -Turku Connection-
                          HDJ80 4.2TD
                          ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                          Comment

                          • Salakka
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 359
                            • Lappeenranta, PARAS OLLA !

                            #14
                            -x-

                            Lakikirja käteen ja käymään paikanpäällä !
                            SoftRoader

                            EX:iä USEITA niin bemareita kuin naisiakin...

                            Comment

                            • Jochen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 1229
                              • Valkeakoski & Trondheim

                              #15
                              Originally posted by Ravermeister View Post
                              Eipä ole ei, mutta katsurit voivat mielivaltaisesti hylätä auton jos niin haluavat. Esim tosta postauksesta kun lukee eteenpäin on aiheesta juttua...
                              Juuri näin...

                              Ei kukaan oikeasti rakenna hankalaa (tupla)turbo hässäkkää autoon sen takia että ajaa sillä 0,1 barin ahdoilla ja jopa katsastusmiehet sen tajuaa. Ja koska asiasta ei ole tarkkoja pykäliä niin mielivaltaahan sitä sitten voidaan käyttää asiakkaan kyykyttämiseksi.

                              Nyt kun BMW on valitettavasti tulevaisuudessa sortumassa ahtamiseen about kaikissa moottoreissaan mitä autoihin asennetaan niin kai se on itsekkin asia hyväksyttävä ja pari ahtoprojektia on jo käynyt mielessä kunhan nykyinen extremevapari joskus valmistuisi.

                              Soivia M70/M73 koneita saa parilla huntilla saksasta, pari tai neljä ahdinta kylkeen ja mega ohjaamaan... Ongelma on vaan se että pitäisi rakentaa joku autokin mihin tuon saisi kiinni eikä sillä saisi sitten ajaa tiellä.

                              No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                              Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                              Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                              Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                              Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                              Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎