Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw 850 turbotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • P-J
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 491
    • Hervanta

    #16
    Tuo paikka, mistä kyselin oli Motorbit Oy (www.motorbit.fi). Ei ole kokemuksia, mutta ihan asialliselta vaikutti spostien perusteella. Voisi varmaan mielipidettä kysellä?

    Toinen, jolta voisit kokemuksia udella, on nimim. tomippa. Ilmeisesti on seiskaan jotain vastaavaa väkästellyt, tosin taitaa kasilla olla tuo.
    sigpic

    xenonled.com

    Comment

    • Jussi78
      BTCF Member
      • Dec 2005
      • 916
      • Ruukki

      #17
      Ite lopetin turpo haaveet tuon automaattiloovan takia omaan 850iin. Autopowerilla on juttua näitten turbottamisesta jos Ruotsin kieli sujuu.
      Käyttis 530d


      Ex: e21 6kpl - e36 7kpl - e30 5kpl - e28 4kpl - e3 1kpl - e24-3kpl e34-3kpl -1kpl E31 e39-1kpl

      Comment

      • turboix
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 581
        • p-laidun

        #18
        Originally posted by Ravermeister View Post
        Eipä ole ei, mutta katsurit voivat mielivaltaisesti hylätä auton jos niin haluavat. Esim tosta postauksesta kun lukee eteenpäin on aiheesta juttua...
        Voivat juu. Niillä vaan ei ole mitään laillista oikeutta hylätä auto oli ahtopaine sitten 0,1bar tai 2bar.
        BMW E46 330dA touring -00
        BMW e30 325tbo -86
        BMW e30 323ia cabriolet -83
        BMW e30 318i touring -89

        Comment

        • r.w.
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2007
          • 2510
          • Länsirannikko

          #19
          Originally posted by Jussi78 View Post
          Ite lopetin turpo haaveet tuon automaattiloovan takia omaan 850iin. Autopowerilla on juttua näitten turbottamisesta jos Ruotsin kieli sujuu.
          Miksi? Ihan vaan IMO, mutta vaihdelaatikko on ihan niitä vähäisimpiä ongelma M70-turboa rakennettaessa. Lisäksi, jos joku sille päälle sattuu, niin itse ainakin harkitsisin hyvin vakavasti myös keskipakoremmiä, olisi kuin tehty M70:n rakenteelle ja luonteelle. Itse ainakin olen miettinyt, mutta katsotaan muut kortit loppuun ensin.
          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

          Comment

          • rami
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2002
            • 707
            • Raahe

            #20
            Tuossa nyt olisi mahdolista ostaa koko tuplaturbosatsi bmw;heni. Suorasytkät,haltech moottorinohjausjärjestelmä,holset 2kpl.suuttimet,vaihdelaatikko maunuaalinen.Kuparikytkimellä.painekotelot,koko kone ym.On penkitetty näillä osilla 660hp ja yli 800newtonia maltillisilla paineilla. Mutta noiden osien hinnalla kun vain sattuisi saamaan TODELLA hyvän toisenkin 850bmw;n.

            tuossa olisi sitä haavetta--------)
            Last edited by rami; 19-08-2009, 14:55.
            bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...

            Comment

            • Jussi78
              BTCF Member
              • Dec 2005
              • 916
              • Ruukki

              #21
              Originally posted by r.w. View Post
              Miksi? Ihan vaan IMO, mutta vaihdelaatikko on ihan niitä vähäisimpiä ongelma M70-turboa rakennettaessa. Lisäksi, jos joku sille päälle sattuu, niin itse ainakin harkitsisin hyvin vakavasti myös keskipakoremmiä, olisi kuin tehty M70:n rakenteelle ja luonteelle. Itse ainakin olen miettinyt, mutta katsotaan muut kortit loppuun ensin.
              No mielummin olisin ajanut manuaalilla.
              Käyttis 530d


              Ex: e21 6kpl - e36 7kpl - e30 5kpl - e28 4kpl - e3 1kpl - e24-3kpl e34-3kpl -1kpl E31 e39-1kpl

              Comment

              • Fuula
                Bimmer Fanatic
                • May 2005
                • 450

                #22
                Tuossa olisi ihan kotimainen projekti joka on toteutettu kyseisellä motilla, mutta e30 koppaan. Toivottavasti on hyötyä tästä..

                Comment

                • juustomummo
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2008
                  • 548
                  • suomi

                  #23
                  Originally posted by rami View Post
                  Tuossa nyt olisi mahdolista ostaa koko tuplaturbosatsi bmw;heni. Suorasytkät,haltec järjestelmä,holset 2kpl kirkkailla pesillä.suuttimet,vaihdelaatikko maunuaalinen.Kuparikytkimellä.painekotelot,koko kone ym.On penkitetty näillä osilla 660hp ja yli 800newtonia todella maltillisilla paineilla. Mutta noiden osien hinnalla kun vain sattuisi saamaan TODELLA hyvän toisenkin 850bmw;n.

                  tuossa olisi sitä haavetta--------)

                  Sullahan onjo 850? mitä sä toisella?

                  Comment

                  • jmp2002
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 5727
                    • Rovaniemi

                    #24
                    Originally posted by juustomummo View Post
                    Sullahan onjo 850? mitä sä toisella?
                    ja kun osaa lukea, niin ei se minun mielestäni ole ostamassa kuin turbo satsia...

                    Homma melkein kannattaisi aloittaa sillä, että alkaa selvittää mikä moottoriohjaus osaa ohjata 12 suorasyttypuolaa tai kahta 6reikästä hukkakipinä puolaa. taitaa olla vakio ruiskun säätämisellä tai kahdella virranjakajalla aika hankala saada vtt mittaus läpi...
                    E30 325i Touring -89
                    E30 325i touring -88 m50tbo
                    G20 330e M-Sport -20

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #25
                      Kyllä niitä v12 ecuja löytyy, eikä mitään suorasytkiä tarvita niin kauan kuin vakion alakerran säilyttää. Yhdellä eculla tulee vaan ongelmaksi kaasuläppien synkkaaminen. Kaks ecua tai yks plenumi, jompikumpi. Tai löytyyhän toki niitä ecuja jotka osaa synkata lennosta sähköläpät, mutta voi hintalapussa pilkku siirtyä.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        #26
                        Originally posted by Cell View Post
                        Kyllä niitä v12 ecuja löytyy, eikä mitään suorasytkiä tarvita niin kauan kuin vakion alakerran säilyttää. Yhdellä eculla tulee vaan ongelmaksi kaasuläppien synkkaaminen. Kaks ecua tai yks plenumi, jompikumpi. Tai löytyyhän toki niitä ecuja jotka osaa synkata lennosta sähköläpät, mutta voi hintalapussa pilkku siirtyä.
                        Eikös ne alkuperäiset sähköläpät kannata heittää vesilintuun ja tilalle mekaanista läppää vaijerilla (vaikka PO-metallista teettämällä). Pitäis saada "helposti" synkattua ja pääsee eroon yhdestä murheesta.
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #27
                          Originally posted by jannmann View Post
                          Eikös ne alkuperäiset sähköläpät kannata heittää vesilintuun ja tilalle mekaanista läppää vaijerilla (vaikka PO-metallista teettämällä). Pitäis saada "helposti" synkattua ja pääsee eroon yhdestä murheesta.
                          Tottakai, mutta epäilen kovasti että ne saisi synkattua niin hyvin, että molemmat puoliskot saisi käymään samalla seossuhteella kaikissa kaasun asennoissa. M20 koneesta saa mekaaniset läpät, sopikohan jopa kiinnityksiltään? :think Vaijeria ei kannata edes yrittää jakaa, mutta jos vaijerilla liikuttaa nivelöityjä linkkitankoja...

                          Molemmille lohkoille voi tehdä omat kartat, sillähän se onnistuu myös, ominaisuus löytyy monestakin ruiskusta. Jopa megasta, siitä tosin muistaakseni vain bensan osalta.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            #28
                            Originally posted by Cell View Post
                            Tottakai, mutta epäilen kovasti että ne saisi synkattua niin hyvin, että molemmat puoliskot saisi käymään samalla seossuhteella kaikissa kaasun asennoissa. M20 koneesta saa mekaaniset läpät, sopikohan jopa kiinnityksiltään? :think Vaijeria ei kannata edes yrittää jakaa, mutta jos vaijerilla liikuttaa nivelöityjä linkkitankoja...

                            Molemmille lohkoille voi tehdä omat kartat, sillähän se onnistuu myös, ominaisuus löytyy monestakin ruiskusta. Jopa megasta, siitä tosin muistaakseni vain bensan osalta.
                            Linkkitanko tai tupla vaijeri. Molempia käytössä V2 mopoissa, mutta silti useimmiten molemmille ryhmille omat kartat. (tosin yleensä lämpöeron takia)

                            Tai sitten yksi iso kaasuläppä ja sen jälkeen Y-kappale plenumeille.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎