Announcement

Collapse
No announcement yet.

E31 850iA pätkii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aspoi
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 222
    • Ylöjärvi

    E31 850iA pätkii

    Elikkä siis, autoon on vaihdettu alakerta, yhden sulaneen männän takia kokonaan, ja kasauksen jälkeen ilmeni hieman erikoisempi pätkiminen. Elikkäs tyhjäkäynnillä pätkii, ja koko kori täristää oikeen huolella, ja välillä, tosin harvakseen, ampuu imusarjaan. Ja kun kaasua painaa hieman, niin tärinä voimistuu, mutta jos vähän reilummin, niin tärinä loppuu. kaasua joutuu antamaan aika reilusti, ennenkuin suostuu ottamaan kunnolla kierroksia. korkeammilla kierroksilla käy hienosti, <3000 rpm

    Tähän mennessä on katsottu/tarkastettu mm. Sytkäosat eli jakajien osat hyväkuntoiset, ja tulpanjohdot mitattu/ ok. Tulpat vaihdettu. Suuttimet vaihdettu kertaalleen, vähensi hieman imusarjaan ampumista, mutta ei poistanut kokonaan. Lambdat mitattu/seurattu livedataa ja ok. Vikakoodina antaa: Oikea moottorin ohjainlaite viallinen/jatkuva. ei vaikuta vaikka vaihtais bokseja keskenään, vaan vika tulee aina uusiksi juurikin oikealle puolelle.

    Pakokaasu mittarilla mitattuna:

    Vasen lohko Hc alle 90
    ja lambda 1.07 - 1.09

    Oikea lohko Hc yli 700
    ja lambdaksi -----
    Nyt: E36 323i M-Sport
    Ex: 1x E30,E31,E61 2xE46 3xE32 6xE34 6xE36 8xE39
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #2
    Ensimmäisenä tulee mieleen imusarjan tiivisteet, MAF-anturi ja viallinen kaasuläppä. Tuleppa käymään tässä hervannassa visiitillä, niin vaihdellaan vähän osia ja katsotaan joko vian aiheuttaja löytyisi. Imusarjan irroittaminen ja tiivistäminenkin onnistuu muutamassa tunnissa tuossa parkkiksella, kun asiaa on tullut viimepäivinä muutamia kertoja treenattua
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • Aspoi
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 222
      • Ylöjärvi

      #3
      Originally posted by Morkai View Post
      Ensimmäisenä tulee mieleen imusarjan tiivisteet, MAF-anturi ja viallinen kaasuläppä. Tuleppa käymään tässä hervannassa visiitillä, niin vaihdellaan vähän osia ja katsotaan joko vian aiheuttaja löytyisi. Imusarjan irroittaminen ja tiivistäminenkin onnistuu muutamassa tunnissa tuossa parkkiksella, kun asiaa on tullut viimepäivinä muutamia kertoja treenattua
      Millä tuota imusarjaa oot tiivistelly, kun otin nyt imusarjan pois, ja niiden bakeliitti tiivisteiden sisäreunoissa olevat kumitiivisteet on ihan kivikovat, ja imuvuodot sen mukaiset.
      Nyt: E36 323i M-Sport
      Ex: 1x E30,E31,E61 2xE46 3xE32 6xE34 6xE36 8xE39

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        #4
        Kyllähän sen joutu tämän mukaan tekemään. Itellä ei ainakaan riittäny pokka ostaa tiskiltä uusia tiivisteitä, hintaa on sen 600 euroa.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • Aspoi
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 222
          • Ylöjärvi

          #5
          Originally posted by Morkai View Post
          Kyllähän sen joutu tämän mukaan tekemään. Itellä ei ainakaan riittäny pokka ostaa tiskiltä uusia tiivisteitä, hintaa on sen 600 euroa.
          Jep. Näin vähän arvelinkin. Täytyy siis kehittää jotain tiivisteliimaa, joka kestää bensan, ja laittaa ne sillä nippuun. Niistä imusarjan tiivisteistä mahtaa ainakin suurin osa käyntiongelmista johtua, mutta katsotaan kuinka käy.
          Nyt: E36 323i M-Sport
          Ex: 1x E30,E31,E61 2xE46 3xE32 6xE34 6xE36 8xE39

          Comment

          • Aspoi
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 222
            • Ylöjärvi

            #6
            Nyt pelaa. Imusarjan tiivisteistä se oli kiinni, ja yksi suutin tukossa. Enää ei tule ylimääräisiä vikakoodejakaan. Kiitos morkai.
            Nyt: E36 323i M-Sport
            Ex: 1x E30,E31,E61 2xE46 3xE32 6xE34 6xE36 8xE39

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17529
              • Turku

              #7
              Hyvä, että tuli kuntoon. Antaa toivetta minunkin osaltani tästä koneesta. Morkai taitaa olla aika epeli ko. koneen kanssa ! Täytyy ottaa yhteyksiä häneen, jos ei omani tule kuntoon muilla keinoin/taidoin.
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • Morkai
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 3197
                • Saarijärvi

                #8
                Hyvä kun alkoi toimimaan
                sigpic
                E23 728iA V8-projekti
                E38 730D -projekti
                E39 540iA -projekti
                I01 i3 -projekti

                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎