Announcement

Collapse
No announcement yet.

e31 850 ja mystiset moottorinlämpöongelmat? Visko uusittu, vika ei korjaantunut?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ongelmalapsi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1063
    • Hämeenlinna

    #16
    Tai sitten teet itsellesi bmw:n ilmaustyökalun.

    Eli paisarin korkki siihen reikä josta saat paineella veden sisään. jokainen saa paineutuksen suunnitella itse.

    Omaan työkaluun tehtiin rosteri säiliö/rengas venttiili jolloin veden saa kätevästi painettua sisään.

    JA MAX PAINE SITTEN 1,6 BAR!
    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
    GMC Topkick C6500 rollback -95
    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
    E46 330xiA -02
    Chrysler neon -99

    Comment

    • Lassi E31
      Bimmer Rookie
      • Sep 2008
      • 30
      • Lapua

      #17
      Et tarvi ilmaamiseen mitään erikoistyökaluja: Aja auto pieneen ylämäkeen tai nosta keulaa tunkilla. ei tarvi olla paljoa kallistusta niin saat ilmattua. sisälämppäri täysin kuumalle ja käytä ilmaruuvia välillä auki syyläristä. Olethan vaihtanut paisuntasäiliön uudenpaan malliin(musta)? Vanhoissa (keltainen) on ollut tekovikoja ja kannattaa vaihtaa vaikka vielä toimisikin.
      -Lassi

      Comment

      • kehveli
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 276
        • Lappeenranta

        #18
        Ilmaamiseen ei tarvitse edes mitään muuta kuin tasaisen alustan ja avaa ilmausventiilin(lit), täyttää niin täyteen että ilmausreijästä ei tule muuta kuin nestettä. Puristelee letkuja ilmausreikä irti. ja korkit kiinni kierros autolla ja sitten uudestaan varmuudeksi vielä ilmausruuvi irti ja lisää nestettä.

        Tällä ohjeella on ilmattau ainakin m50 ja m52 ja m40 moottorit ilma ilmakupla ongelmia.

        Ei tarvitse hyviä limsapulloja pilata....
        Entiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
        Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i

        Comment

        • Esko
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 11700
          • Kouvola

          #19
          veikkaisimpa, että sulla on se varaviskokin rikki, kun oireet pahast viittaa rikkinäiseen viskoon. Maantiellä ajoviima riittää jäähdyttämään tarpeeksi, mutta taajamassa kun tuulettimen pitäisi olla apuna, niin pyörimisnopeus ei riitä jäähdyttämään kennoa tarpeeksi. Voithan kokeilla vääntää lämppäristä lämmöt täysille ja reipas puhallus kanssa, niin pysyykö tällöin taajamassakin lämmöt kurissa?

          Comment

          • aapok
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 807
            • Liperi

            #20
            kyllä se tosiaan viskovialta alkaa vaikuttaa kun moottorin lämmöt on punarajalla niin kärsii ottaa viskon siivistä kiinni..
            -Aapo-

            520da touring Lci M-sport -07
            1600-2 -68 (kaveriprojekti)
            Chevrolet Avalanche LTZ -09
            Sea Ray 230 sundancer -94

            Comment

            • aapok
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 807
              • Liperi

              #21
              Vaihdoin uuden viskon mutta ongelmat ei muuttunut miksikään! Epäilen ettei moottori ole oikeasti niin kuuma kuin mitä mittari väittää, koska vaikka lämmöt mittarissa punarajalla, visko ei ota vieläkään kiinni sen kummemmin. Voisikohan olla, että jokin noista lämpöantureista on sökö tuolla moottorin ja tulipellin välissä?

              Onko kokemuksia noiden antureiden vaihdosta? Mahtuuko vaihtamaan ilman imusarjojen irroitusta? Pitänee kokeilla huomenna inpalla, että näyttääkö mikä niistä on rikki...
              -Aapo-

              520da touring Lci M-sport -07
              1600-2 -68 (kaveriprojekti)
              Chevrolet Avalanche LTZ -09
              Sea Ray 230 sundancer -94

              Comment

              • aapok
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 807
                • Liperi

                #22
                otetaanpas tämä taas aktiiviseksi. Viskot ja lämöanturi vaihdettu mutta vika edelleen päällä?? Lämmöt pysyy muuten ok paitsi jos käyttää lämmintä moottoria tyhjäkäynnillä niin silloin alkaa taas lämmöt vaeltaa.. Kertokaahan lisää ideoita!
                -Aapo-

                520da touring Lci M-sport -07
                1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                Chevrolet Avalanche LTZ -09
                Sea Ray 230 sundancer -94

                Comment

                • marko84
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2008
                  • 1489
                  • Pori

                  #23
                  Syylärin alavesiletkun ja koneen väliin putki joho hitsaa mutterin ja siihe sit anturi joka käynnistää sähkötoimisen tuulettimen ja sähkönen tuuletin tietty ni luulis lämpöjen pysyvän kurissa. itel samat ongelmat oli m50b25:n kanssa ja sähkötuulettimen laiton jälkeen alko pysymään normaalina.

                  Edit: Nii ja jos sul niit viskoja on enemmänki ni ite lukitsisin ny ekaks jotenki sen viskon vipperän ettei pääse "pyörimään tyhjää" jos sillä pysyy lämmöt normaalina tyhjäkäynnillä ni tietää missä vika on... ei välttämät kannat kauheesti revitel sen lukitun viskon kans ettei se jostai syyst lennä siel mihinkään.
                  Last edited by marko84; 20-12-2009, 21:21.
                  E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                  Comment

                  • Wiking
                    BTCF Member
                    • Dec 2005
                    • 1647
                    • Laihia

                    #24
                    Originally posted by aapok View Post
                    otetaanpas tämä taas aktiiviseksi. Viskot ja lämöanturi vaihdettu mutta vika edelleen päällä?? Lämmöt pysyy muuten ok paitsi jos käyttää lämmintä moottoria tyhjäkäynnillä niin silloin alkaa taas lämmöt vaeltaa.. Kertokaahan lisää ideoita!
                    OT

                    Onko sulla siis ylimääräisenä ehjä visko?
                    Mulle saat kaupata jos on...

                    /OT
                    Nyt
                    BMW 330e g21 M-Sport
                    Ennen
                    BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                    Comment

                    • aapok
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 807
                      • Liperi

                      #25
                      mistä tuon jäähdyttäjän pitäsi olla kuuma? Nyt on ylälaidasta täysin kylmä ja alempaa tosi kuuma. Pitäisikö sen olla läpeensä kuuma kun lämmöt normaalissa?
                      -Aapo-

                      520da touring Lci M-sport -07
                      1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                      Chevrolet Avalanche LTZ -09
                      Sea Ray 230 sundancer -94

                      Comment

                      • Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4929
                        • Kotka

                        #26
                        Originally posted by aapok View Post
                        Nyt on ylälaidasta täysin kylmä ja alempaa tosi kuuma.
                        Eikö sen pitäisi olla juuri toisinpäin? Alaletku kylmä ja yläletku viileämpi... Termostaatti, ilmaus??
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                        Comment

                        • Morkai
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 3197
                          • Saarijärvi

                          #27
                          Originally posted by aapok View Post
                          mistä tuon jäähdyttäjän pitäsi olla kuuma? Nyt on ylälaidasta täysin kylmä ja alempaa tosi kuuma. Pitäisikö sen olla läpeensä kuuma kun lämmöt normaalissa?
                          Ilmaa syylärin yläreunassa, jäässä tai pahasti tukossa. Sinuna ottasin koko syylärin irti ja tarkistasin tilanteen. (tukos voi olla myös puolittain auki jumittuneessa termarissa)
                          Last edited by Morkai; 29-12-2009, 13:42.
                          sigpic
                          E23 728iA V8-projekti
                          E38 730D -projekti
                          E39 540iA -projekti
                          I01 i3 -projekti

                          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                          Comment

                          • aapok
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 807
                            • Liperi

                            #28
                            tilanne elää, katsottiin onko jäähdytysnesteen seassa palokaasuja ja niitähän on, eli kansi halki tai kannentiiviste! Nyt onkin jo alkanut keulan purku, että saa nostettua koneen pois autosta ja rempataan kannet irrallaan talven mittaan.

                            On muuten ihan jonkin verran purettavaa tavaraa tuolla kasin keulassa...
                            -Aapo-

                            520da touring Lci M-sport -07
                            1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                            Chevrolet Avalanche LTZ -09
                            Sea Ray 230 sundancer -94

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎