Announcement

Collapse
No announcement yet.

850 Tehostin työntää öljyt pihalle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JTMD
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 834
    • Helsinki

    850 Tehostin työntää öljyt pihalle

    Homman nimi on seuraava.

    Auto syöksi tuossa tänään tehostimen öljyt pihalle.
    laitoin litran öljyä lisää ja sama homma mutta tahti on kun viemäriin kaataisi heti kun kipon käynnistää.

    Hinautin auton nosturille.
    Silmämääräisesti tutkimalla huomasin että vuotokohta on Rattiakselin ja pumpun liitoksessa.

    Onko tämä merkki risasta tehostimen pumpusta (tai siis siitä palikasta mikä on pumpussa kiinni) vai onko mahdollista selvitä jonkinlaisella stefan tmv. vaihdolla?
    Mielenkiintoisessa paikassa ainakin sijaitsee purkuoperaatiota ajatellen.
    Josko joku olis törmännyt vastaavaan.



    Jompikumpi noista osista kyseessä. Vaikuttais olevan ihan vitun kalliita
    Last edited by JTMD; 25-08-2010, 20:59.
    -10 e93 325i
    -04 e46 320i
    -92 e31 850i 6speed
    -92 e30 325 cab
    -93 e36 M3
    -91 e36 325
  • baku
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 347
    • Kausala

    #2
    Niin sulla on kuvassa itse tehostin, ei pumppu. 850 on vieras laite, mutta 750:n letkuja ja tehostimen pumppua rassasin viime talvena. Muistikuvan mukaan punpulta tulee letku servotroniciin, eikä siinä liitoksessa ole juuri muuta vuotomahdollisuutta kuin letku tai banjon tiivisteet. 750:ssä tuota kohtaa pääsee kohtalaisesti räpläämään, kun ottaa tehostimen säiliön irti.
    F20 116d
    E63 645
    E28 528
    F30 320d x-drive
    F31 335d x-drive

    ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

    KTM 1290 Super Adventure
    K1200S
    ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

    Comment

    • JTMD
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 834
      • Helsinki

      #3
      Vuoto on heti Siinä mihin rattiakseli menee kiinni siinä mötikässä. Vekottimeen pääsee käsiksi vain auton pohjasta ja siitä menee ihan vieressä tukivarret, lämpösuojat, pakosarjalta lähtevä putki yms. Ajattelin että onko kys mötikkä huollettavissa vai olisko tullut tiensä päähän.

      Eli ei siis ole pumppu kyseessä , vaan just se itse tehostin ilmeisesti.
      Last edited by JTMD; 25-08-2010, 21:30.
      -10 e93 325i
      -04 e46 320i
      -92 e31 850i 6speed
      -92 e30 325 cab
      -93 e36 M3
      -91 e36 325

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        #4
        Itellä on joskus ollut sellainen seiska, joka vuoti samaisesta stefasta. Ei tullut koskaan korjattua, kun vuoto ei ollut iso. Tuli kuitenkin selvitettyä, että varaosia saa suomen ZF:n maahantuojan kautta jos ei päädy uutta laittamaan.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • JTMD
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2006
          • 834
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Morkai View Post
          Itellä on joskus ollut sellainen seiska, joka vuoti samaisesta stefasta. Ei tullut koskaan korjattua, kun vuoto ei ollut iso. Tuli kuitenkin selvitettyä, että varaosia saa suomen ZF:n maahantuojan kautta jos ei päädy uutta laittamaan.
          Kiitos! Yritämpä ottaa maahantuojalta selvää tiivisteistä. Tuntuu ainakin ihan tiiviste vialta.
          -10 e93 325i
          -04 e46 320i
          -92 e31 850i 6speed
          -92 e30 325 cab
          -93 e36 M3
          -91 e36 325

          Comment

          • JTMD
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2006
            • 834
            • Helsinki

            #6
            321 31139 625 RMFD.STEER.B ,eli tehostin härveli 2230€ tiskiltä.

            Tiivisteiden vaihtoon tarvitaan erikoistyökaluja ja simpukan kokoamisen ammattitaidon omaava henkilö.

            Saa varmaankin huollettua ZF:n maahantuojalla Atoy:ssä ja sielläkin ne ehdotti vaihto-osaa.

            Saatana!

            Noooh auto on ollu mulla 3kk ni pitänee ottaa yhteyttä autoliikeeseen mistä tän kipon ostin.
            -10 e93 325i
            -04 e46 320i
            -92 e31 850i 6speed
            -92 e30 325 cab
            -93 e36 M3
            -91 e36 325

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17529
              • Turku

              #7
              Originally posted by JTMD View Post
              321 31139 625 RMFD.STEER.B ,eli tehostin härveli 2230€ tiskiltä.

              Tiivisteiden vaihtoon tarvitaan erikoistyökaluja ja simpukan kokoamisen ammattitaidon omaava henkilö.

              Saa varmaankin huollettua ZF:n maahantuojalla Atoy:ssä ja sielläkin ne ehdotti vaihto-osaa.

              Saatana!

              Noooh auto on ollu mulla 3kk ni pitänee ottaa yhteyttä autoliikeeseen mistä tän kipon ostin.
              Genuine Partsilta 1946€ ko. osa. Schmiedmannilla 1941€. Toivottavasti Atoy saa homman hoidettua halvemmalla...
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • P-J
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 491
                • Hervanta

                #8
                Purkaamolta vaihtopalikkaa?
                sigpic

                xenonled.com

                Comment

                • JTMD
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2006
                  • 834
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by P-J View Post
                  Purkaamolta vaihtopalikkaa?
                  Pitänee selvittää. Oon noihin purkuosiin tässäkohtaa vähän skeptinen.
                  Kallis osa ja toimintavarmuus mietityttää.

                  Vaihdossa pitää purkaa kaikenlaista pois tieltä ennenkuin tehostin on vaihdettavissa, joten on melko tyyristä vaihdattaa sitä uudelleen. Tämä sama ajatus kalvaa minua myös jos vanhan korjaisi.

                  Tohon rahaan sen kyllä varmaan pari kertaa vaihtaisi, muttä jätäppä auto vaikka kotkaan kun koti on helsingissä.

                  Jokatapauksessa homma maksaa ja pitää selvittää minkälainen hintaero on uudella, korjatulla tai käytetyllä.

                  Varmin kai 18v vanhan 8-sarjan kanssa pyöriminen taitaa olla toinen käyttöauto. Jos se vika osuu kohdalle, se maksaa helposti kerralla maltaita.
                  -10 e93 325i
                  -04 e46 320i
                  -92 e31 850i 6speed
                  -92 e30 325 cab
                  -93 e36 M3
                  -91 e36 325

                  Comment

                  • JTMD
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2006
                    • 834
                    • Helsinki

                    #10
                    Noniin.

                    Tehostin saatiin irti ja pikku kurkkaus sisään osoitti että stefahan se siellä on antautunut.

                    Atoy:ltä nyt ei sitten ollutkaan saatavilla tiivisteitä tähän tehostajaan.

                    Uusi tiivistesarja kuitenkin nyt sitten löytyi ja on saatavilla ihan Laakkoselta, vaikka viimeksi kun siellä kävin niin tarjosivat pelkästään uutta tehostajaa.

                    Tiivistesatsin hinta on luokkaa 70€ ja tilausaika 1-2 viikkoa.

                    Kaikenlaista mutua minulle eripuolilla kerrottiin homman vaikeudesta, työkaluista yms...
                    Kaikkea ei tarvitse uskoa.

                    Hintatietoja senverran jos muille osuu kohdille, niin käytetty tehostaja tuntui maksavan 400-600€, uusi tai korjattu 1800-2230€.
                    Last edited by JTMD; 14-09-2010, 13:55.
                    -10 e93 325i
                    -04 e46 320i
                    -92 e31 850i 6speed
                    -92 e30 325 cab
                    -93 e36 M3
                    -91 e36 325

                    Comment

                    • Kiko750
                      BTCF Member
                      • Oct 2009
                      • 361
                      • Oulu/Finland

                      #11
                      Otikko tehostajan ala- vai yläkautta pois? Purun vaiheet olis hyvä tietää vastaisuuden varalle. Itellä 750 mutta varmaan aika lailla samanlainen homma on purkaa.

                      Comment

                      • aapok
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 807
                        • Liperi

                        #12
                        Alakautta on simpukka vaihdettavissa 850:ssä, suojapellit pois niin se mahtuu kyllä tulemaan sieltä välistä alas. Itsellä on muuten hyllyssä yksi 850 simpukka ja yksi saman ikäisestä m5:sta otettu simpukka, joka myös käy sinne kun on aivan samanlainen!

                        Että jos joku tarttee niin nuo kyllä on kaupan.
                        -Aapo-

                        520da touring Lci M-sport -07
                        1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                        Chevrolet Avalanche LTZ -09
                        Sea Ray 230 sundancer -94

                        Comment

                        • JTMD
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2006
                          • 834
                          • Helsinki

                          #13
                          Jep. Alakautta lähtee.

                          Tarkempien tutkimuksien kautta stefan pettämisen syynä oli se, että se oli muuttunut ihan purukumiksi

                          Tiivistetä myyvässä firmassa kaverit ihmettelivät että mitä helvettiä sille oli tapahtunut...
                          Spekuloivat sitäkin että olisko oku jossainvaiheessa kaatanut säiliöön jopa jarrunestettä. :FF

                          Kuitenkin... uusi yksittäinen stefa maksoikin 14€ ja risat. Jostain tiivisteitä myyvästä firmasta ostettuna.

                          Noh. Järjestelmä on huuhdeltu ja stefa vaihdettu. matka jatkuu
                          -10 e93 325i
                          -04 e46 320i
                          -92 e31 850i 6speed
                          -92 e30 325 cab
                          -93 e36 M3
                          -91 e36 325

                          Comment

                          • Morkai
                            BTCF Member
                            • Sep 2005
                            • 3197
                            • Saarijärvi

                            #14
                            Näiden simpukoitten korjaus kuuluu vähän samaan sarjaan kuin sähkösten kaasuläppien, kuumalankamaffien ja monien auton sähköboksien korjaaminen. Kaikkialla väitetään että ei onnistu ja periaatteessa ihan yksinkertaisia ja halvimpia hommia tehdä kun vähän näkee vaivaa. Hieno homma että tuli kuntoon.
                            sigpic
                            E23 728iA V8-projekti
                            E38 730D -projekti
                            E39 540iA -projekti
                            I01 i3 -projekti

                            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎