Hyviä vinkkejä M70B50 öljypohjan ylemmän tiivisteen vaihtoon? Lienee melko työläs operaatio...?
Mistä kannattais Tampereen seudulla kysellä, kellään kokemuksia?!
Suurin ongelmahan siinä on ne muistaakseni neljä kiinnityspulttia mitkä on siellä vauhtipyörän etupuolella ja vaativat joko laatikon irroituksen tai noita aukkojen tekemistä.
Eli mikäli oikein haluaa tehdä niin laatikko ja vauhtipyörä irti, sekä kone roikkumaan yläkautta ja alapuolelta apurunko alas niin ö-p:t lähtee irti...
Voi vaan kuvitella mitä pyytävät tuosta operaatiosta korjaamolla...
-Aapo-
520da touring Lci M-sport -07
1600-2 -68 (kaveriprojekti)
Chevrolet Avalanche LTZ -09
Sea Ray 230 sundancer -94
Suurin ongelmahan siinä on ne muistaakseni neljä kiinnityspulttia mitkä on siellä vauhtipyörän etupuolella ja vaativat joko laatikon irroituksen tai noita aukkojen tekemistä.
Eli mikäli oikein haluaa tehdä niin laatikko ja vauhtipyörä irti, sekä kone roikkumaan yläkautta ja alapuolelta apurunko alas niin ö-p:t lähtee irti...
Voi vaan kuvitella mitä pyytävät tuosta operaatiosta korjaamolla...
Tuli muuten kysyttyä Tampereen käyttöautosta. Arvioivat työajaksi 2h alempi ja 12h ylempi tiiviste, eli alta tonnin ei oisi selvinny.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Ihanan kallista on! Korkein tarjous tällä hetkellä 1800€...
Tiivisteet hommasin tilaustavarana KL-Varaosan kautta, 40€. Metro-Autossa olis ollu hyllyssä, mutta kympin kalliimpana.
Ei tosin tässä hommassa paljon enää kympit paina!
Suurin ongelmahan siinä on ne muistaakseni neljä kiinnityspulttia mitkä on siellä vauhtipyörän etupuolella ja vaativat joko laatikon irroituksen tai noita aukkojen tekemistä.
Eli mikäli oikein haluaa tehdä niin laatikko ja vauhtipyörä irti, sekä kone roikkumaan yläkautta ja alapuolelta apurunko alas niin ö-p:t lähtee irti...
Voi vaan kuvitella mitä pyytävät tuosta operaatiosta korjaamolla...
Onkos herra Aapolla muuten e46 320d myynnissä? Minkälaisia kokemuksia ko. kamppeesta...?
Ihanan kallista on! Korkein tarjous tällä hetkellä 1800€...
Tiivisteet hommasin tilaustavarana KL-Varaosan kautta, 40€. Metro-Autossa olis ollu hyllyssä, mutta kympin kalliimpana.
Ei tosin tässä hommassa paljon enää kympit paina!
Ilmeisesti nuo hinnat sisältävät molemmat tiivisteet? Alle 30€:lla saa Genuine Partsilta ala- ja ylätiivisteen.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Kylläpä se olisi dieseli myynnissä. Ihan hyvä auto kun on kunnossa, meidän yksilöön piti tehdä huonon tuurin seurauksena remonttia n. 13000€:lla. Mutta jos olet tuollaista etsimässä niin täällä olisi takuulla kunnossa oleva yksilö: Kansi remontoitu läpän irtoamisen seurauksena ja vaihdettu yksi mäntä, uudet suuttimet, uusi turbo, uusi laatikko ja turbiini jne jne...
Ajele kasi tänne Itäsuomeen niin vaihtelen pimeinä syysiltoina ne tiiviteet hieman järkevämpään hintaan...
-Aapo-
520da touring Lci M-sport -07
1600-2 -68 (kaveriprojekti)
Chevrolet Avalanche LTZ -09
Sea Ray 230 sundancer -94
Ilmeisesti nuo hinnat sisältävät molemmat tiivisteet? Alle 30€:lla saa Genuine Partsilta ala- ja ylätiivisteen.
Molemmat samaan konkkaan kyllä!
Ihan periaatteestakin jo boikotoin Metron marmoritiskiä... Sieltä tuli muuten tää veret seisauttava 1800€:n "tarjouskin"!
No, paikallinen aina altis ja avulias Shell lupas hoitaa homman 400€:a!
Kylläpä se olisi dieseli myynnissä. Ihan hyvä auto kun on kunnossa, meidän yksilöön piti tehdä huonon tuurin seurauksena remonttia n. 13000€:lla. Mutta jos olet tuollaista etsimässä niin täällä olisi takuulla kunnossa oleva yksilö: Kansi remontoitu läpän irtoamisen seurauksena ja vaihdettu yksi mäntä, uudet suuttimet, uusi turbo, uusi laatikko ja turbiini jne jne...
Ajele kasi tänne Itäsuomeen niin vaihtelen pimeinä syysiltoina ne tiiviteet hieman järkevämpään hintaan...
Paskempaa säkää... Ilmeisesti -05 mallissakin nuo samaiset läpyttimet löytyy?
Mahtaako olla jo vahvistettua akselia tms.? Ilmeisesti vika on pitkään Baijerissa tiedostettu???
Momenttivaimen, räikän ja lenkkiavaimen kanssa sinne pohjaan kiristelemään niitä pultteja!
Itellä muutamaa pulttia piti ensin käsin pyöritellä takaisin että pääsi laittamaan momenttiin
Näissä kaseissa taitaa olla sellanen homma että pultit löystyy ajan kanssa.
Eli ennenkuin täytyy alkaa hikoilemaan uuden tiivisteenvaihdon kanssa niin ensin on syytä suorittaa pulttien tarkistus
Aiheeseen liittyen, Autokeskus Raisiossa tarjosi tiivisteiden vaihtoa 600Euroon syksyllä. Vein kuitenkin kasin bullitille joka teki huomattavasti edullisemmin, työnlaadusta puhumattakaan...
Comment