Announcement

Collapse
No announcement yet.

E31 öljypohjan tiiviste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janis Petke
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 73
    • Kouvostoliitto

    E31 öljypohjan tiiviste

    Hyviä vinkkejä M70B50 öljypohjan ylemmän tiivisteen vaihtoon? Lienee melko työläs operaatio...?
    Mistä kannattais Tampereen seudulla kysellä, kellään kokemuksia?!
    -The Driving Machine-
  • P-J
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 491
    • Hervanta

    #2
    Itsellä olisi edessä myös samainen operaatio. Jäänee talvikaudelle kun auto seisonnassa. Jotain pientä aiheesta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=197350
    sigpic

    xenonled.com

    Comment

    • aapok
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 807
      • Liperi

      #3
      Suurin ongelmahan siinä on ne muistaakseni neljä kiinnityspulttia mitkä on siellä vauhtipyörän etupuolella ja vaativat joko laatikon irroituksen tai noita aukkojen tekemistä.

      Eli mikäli oikein haluaa tehdä niin laatikko ja vauhtipyörä irti, sekä kone roikkumaan yläkautta ja alapuolelta apurunko alas niin ö-p:t lähtee irti...

      Voi vaan kuvitella mitä pyytävät tuosta operaatiosta korjaamolla...
      -Aapo-

      520da touring Lci M-sport -07
      1600-2 -68 (kaveriprojekti)
      Chevrolet Avalanche LTZ -09
      Sea Ray 230 sundancer -94

      Comment

      • P-J
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 491
        • Hervanta

        #4
        Originally posted by aapok View Post
        Suurin ongelmahan siinä on ne muistaakseni neljä kiinnityspulttia mitkä on siellä vauhtipyörän etupuolella ja vaativat joko laatikon irroituksen tai noita aukkojen tekemistä.

        Eli mikäli oikein haluaa tehdä niin laatikko ja vauhtipyörä irti, sekä kone roikkumaan yläkautta ja alapuolelta apurunko alas niin ö-p:t lähtee irti...

        Voi vaan kuvitella mitä pyytävät tuosta operaatiosta korjaamolla...
        Tuli muuten kysyttyä Tampereen käyttöautosta. Arvioivat työajaksi 2h alempi ja 12h ylempi tiiviste, eli alta tonnin ei oisi selvinny.
        sigpic

        xenonled.com

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17529
          • Turku

          #5
          Mistäs olette noita tiivisteitä ostaneet alempi/ylempi?
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • Janis Petke
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 73
            • Kouvostoliitto

            #6
            Ihanan kallista on! Korkein tarjous tällä hetkellä 1800€...
            Tiivisteet hommasin tilaustavarana KL-Varaosan kautta, 40€. Metro-Autossa olis ollu hyllyssä, mutta kympin kalliimpana.
            Ei tosin tässä hommassa paljon enää kympit paina!
            -The Driving Machine-

            Comment

            • Janis Petke
              Bimmer Rookie
              • Oct 2005
              • 73
              • Kouvostoliitto

              #7
              Originally posted by aapok View Post
              Suurin ongelmahan siinä on ne muistaakseni neljä kiinnityspulttia mitkä on siellä vauhtipyörän etupuolella ja vaativat joko laatikon irroituksen tai noita aukkojen tekemistä.

              Eli mikäli oikein haluaa tehdä niin laatikko ja vauhtipyörä irti, sekä kone roikkumaan yläkautta ja alapuolelta apurunko alas niin ö-p:t lähtee irti...

              Voi vaan kuvitella mitä pyytävät tuosta operaatiosta korjaamolla...
              Onkos herra Aapolla muuten e46 320d myynnissä? Minkälaisia kokemuksia ko. kamppeesta...?
              -The Driving Machine-

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17529
                • Turku

                #8
                Originally posted by Janis Petke View Post
                Ihanan kallista on! Korkein tarjous tällä hetkellä 1800€...
                Tiivisteet hommasin tilaustavarana KL-Varaosan kautta, 40€. Metro-Autossa olis ollu hyllyssä, mutta kympin kalliimpana.
                Ei tosin tässä hommassa paljon enää kympit paina!
                Ilmeisesti nuo hinnat sisältävät molemmat tiivisteet? Alle 30€:lla saa Genuine Partsilta ala- ja ylätiivisteen.
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • aapok
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 807
                  • Liperi

                  #9
                  Kylläpä se olisi dieseli myynnissä. Ihan hyvä auto kun on kunnossa, meidän yksilöön piti tehdä huonon tuurin seurauksena remonttia n. 13000€:lla. Mutta jos olet tuollaista etsimässä niin täällä olisi takuulla kunnossa oleva yksilö: Kansi remontoitu läpän irtoamisen seurauksena ja vaihdettu yksi mäntä, uudet suuttimet, uusi turbo, uusi laatikko ja turbiini jne jne...

                  Ajele kasi tänne Itäsuomeen niin vaihtelen pimeinä syysiltoina ne tiiviteet hieman järkevämpään hintaan...
                  -Aapo-

                  520da touring Lci M-sport -07
                  1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                  Chevrolet Avalanche LTZ -09
                  Sea Ray 230 sundancer -94

                  Comment

                  • Janis Petke
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2005
                    • 73
                    • Kouvostoliitto

                    #10
                    Originally posted by Laku View Post
                    Ilmeisesti nuo hinnat sisältävät molemmat tiivisteet? Alle 30€:lla saa Genuine Partsilta ala- ja ylätiivisteen.
                    Molemmat samaan konkkaan kyllä!
                    Ihan periaatteestakin jo boikotoin Metron marmoritiskiä... Sieltä tuli muuten tää veret seisauttava 1800€:n "tarjouskin"!
                    No, paikallinen aina altis ja avulias Shell lupas hoitaa homman 400€:a!
                    -The Driving Machine-

                    Comment

                    • Janis Petke
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 73
                      • Kouvostoliitto

                      #11
                      Originally posted by aapok View Post
                      Kylläpä se olisi dieseli myynnissä. Ihan hyvä auto kun on kunnossa, meidän yksilöön piti tehdä huonon tuurin seurauksena remonttia n. 13000€:lla. Mutta jos olet tuollaista etsimässä niin täällä olisi takuulla kunnossa oleva yksilö: Kansi remontoitu läpän irtoamisen seurauksena ja vaihdettu yksi mäntä, uudet suuttimet, uusi turbo, uusi laatikko ja turbiini jne jne...

                      Ajele kasi tänne Itäsuomeen niin vaihtelen pimeinä syysiltoina ne tiiviteet hieman järkevämpään hintaan...
                      Paskempaa säkää... Ilmeisesti -05 mallissakin nuo samaiset läpyttimet löytyy?
                      Mahtaako olla jo vahvistettua akselia tms.? Ilmeisesti vika on pitkään Baijerissa tiedostettu???
                      -The Driving Machine-

                      Comment

                      • JTMD
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2006
                        • 834
                        • Helsinki

                        #12
                        Ilmainen korjaus

                        Momenttivaimen, räikän ja lenkkiavaimen kanssa sinne pohjaan kiristelemään niitä pultteja!
                        Itellä muutamaa pulttia piti ensin käsin pyöritellä takaisin että pääsi laittamaan momenttiin

                        Näissä kaseissa taitaa olla sellanen homma että pultit löystyy ajan kanssa.

                        Eli ennenkuin täytyy alkaa hikoilemaan uuden tiivisteenvaihdon kanssa niin ensin on syytä suorittaa pulttien tarkistus
                        -10 e93 325i
                        -04 e46 320i
                        -92 e31 850i 6speed
                        -92 e30 325 cab
                        -93 e36 M3
                        -91 e36 325

                        Comment

                        • Balle
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 3413
                          • UKI, Suomen New York

                          #13
                          Aiheeseen liittyen, Autokeskus Raisiossa tarjosi tiivisteiden vaihtoa 600Euroon syksyllä. Vein kuitenkin kasin bullitille joka teki huomattavasti edullisemmin, työnlaadusta puhumattakaan...
                          Possuja ja Bemareita

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎