Announcement

Collapse
No announcement yet.

850 lähtee huonosti käyntiin ja "rötää"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • foxter1
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 55
    • hämeenlinna

    850 lähtee huonosti käyntiin ja "rötää"?

    Kellään ideoita missä voisi olla vika kun kylmänä lyö auton tulile niin lähtee hienosti käyntiin noin puoleksi sekunniksi jonka jälkeen kierrokset tippuu melkein nollaan ja yrittää siellä sitten pitää auton käynnissä vaivoin? Joskus sammuu heti ja toisella yrittämällä sitten jaksaa ruveta käymään... Liikkeelle lähtö starttauksen jälkeen hieman hankalaa kun ei vastaa kaasuun ja paukahtelee putkessa vaan.

    Onkos tuolla joku kylmäkäynnistys venttiili/ tyhjäkäynti moottori? Jos on niin missä mahtaa sijaita? Toinen ongelma mikä autossa on(en tiedä onko yhteydessä tähän samaan) on kun ajelee esimerkiksi pitkään pienillä kierroksilla kaupungissa niin taas tuntuu että käynti huononee ja koko kori tärisee? Sitten kun tulee taas maantielle ja nostaa nopeuden jonnekin sataan niin tärinä loppuu ja taas toimii.. Kori tosiaan täristää vimmatusti eikä vastaile kaasuun ihan pyydetyllä tavalla silloin kun "vika päällä". Jos jollain arvauksia tai tietoja niin jakakaa...
  • Kiko750
    BTCF Member
    • Oct 2009
    • 361
    • Oulu/Finland

    #2
    itellä vähän samalaisia oireita kun oli toinen puoli motista pimeänä. Syynä toinen bensapumppu joka oli pimeenä. Välillä heräs aina mukaan. Kuudella pytyllä kävi tasasesti vauhdissa mutta vetoja ei ollu ja soppaa meni liki tuplasti normaaliin verrattuna...

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #3
      Imuvuotoja näissä on myös yleisesti alipaineletkuissa, nipoissa, imusarjan tiivisteissä jne.
      Kokeile lämpimällä koneella nostaa imusarjoja ylöspäin käynnissä ja kuuntele alkaako suhisemaan tai huonontuuko käynti.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • ongelmalapsi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1063
        • Hämeenlinna

        #4
        Itellä teki samaa kun oli murteessa ne huohotuksen muoviosat jotka menevät venakoppiin... sekä tulpan vaihto ei varmaan ainakaan huonoa tekisi.

        Koodeja voi kattoa mitä auto on itse pienessä motronic laatikossaan pähkinöinyt vitutuksen syyksi...
        -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
        -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
        -Voimaa.com Ohjelmoinnit
        -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
        -Ilmastointi huolto alkaen 69€
        Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
        GMC Topkick C6500 rollback -95
        Ford F-350 4X4 Wrecker -97
        E46 330xiA -02
        Chrysler neon -99

        Comment

        • foxter1
          Bimmer Rookie
          • Aug 2010
          • 55
          • hämeenlinna

          #5
          Joo tulpat on hiljan vaihdettu samoin kuin bensapumput... Venakopat on kuulemma edellisen omistajan toimesta tiivistetty ja olihan siitä dokumentitkin. Oon joskus imusarjoja nostellu eikä käynti muutu tai suhinoita kuulu. Jonkunlaista imuvuotoa voisin kyllä epäillä kun moottorijarrutus on välillä niin kovin "jyrkkä",kun kaasun nostaa ylös niin oikein imasee jarrutukseen eikä vauhdi putoa silleen jouheesti. Täytyy varmaan ne huohotukset kattella läpi..

          Se on jännä kun tekee melkein aina tismalleen samassa kohdassa ton täristyksen,tietyn ajan jälkeen kun ajelee rauhallista nopeutta pinta kaasulla. Ja se tärinä on aivan mieletön,tuntuu että kori tippuu päältä pois vähintään. Mulla oli tossa aiemmin ongelmaa että kävi vaan puolikkaalla mut sillon oli selkeästi vähemmän menohaluja vielä kun nyt,on nää pahoja. Koodit vois käydä kurkkaamassa myös..

          Comment

          • Bmw318is_
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 93
            • Nilsiä

            #6
            Jos imusarjan tiivisteet on jollain liimalla tiivistetty niin ei pidä!!. Itselläni ei pitänyt... Uudet tiivisteet paikalleen ja V12 pyöri niinkuin pitää meikäläisellä .
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=196920 = Oma kasiviisinollaii
            Ex Bmw 318is E30, Ex Bmw 520i E34, Ex Bmw 320i m20b25, Ex Bmw E38 728ia, Ex Bmw E36 316i Compact, Ex 318i e46. Harrasteauto Bmw E31 850i, Käyttöauto Bmw 328i touring e46 shadowline
            sigpic

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #7
              Toki jos on rahaa niin voihan ne uusia. Pitävät kyllä täysin 100% asianmukaisella moottorisilikonilla. Kovin moni ei vaan ole valmis maksaan "tiivisteistä" sitä ~600 euroa yhteensä.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • foxter1
                Bimmer Rookie
                • Aug 2010
                • 55
                • hämeenlinna

                #8
                Jotenkin en haluaisi uskoa noihin imusarjan vuotoihin,enemmin epäilisin jotain anturia tms.. Vika kuitenkin lyö päälle niin selkeästi aina kerralla ja lähtee pois myös kaasua antaessa. Molemmat lambdat antoi vikakoodit mutta voisikohan ne aiheuttaa tuollaisen täristyksen ja vedon puutteen vai onko vika jossain muuaalla ja sitä kautta lambdatkin menee sekaisin ja antaa koodia? Tiedä näistä,hankalia kun vika ei kuitenkaan ole koko aikaa päällä.

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #9
                  Mittaappa sytytysjohdot läpi. Parissa tapauksessa kuskinpuolen viimeinen tulpanhattu ollut mykkä ja käynyt vajaalla.
                  Toki virranjakajien kansien ja pyörijöiden kunto kannattaa kanssa tarkistaa.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • foxter1
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2010
                    • 55
                    • hämeenlinna

                    #10
                    Joo tulpanjohdot on vielä arvoitus,kansia ja pyörijöitä tuli tossa kokeiltua jo aiemmin. Jostain syystä en taas tulppien uusimisen yhteydessä viitsinyt johtoja uusia,tyhmä kun olin.. Ne voisi uusia kyllä vaikka niissä ei vikaa olisikaan,tekis ihan hyvää uudet heittää.

                    Comment

                    • vesku61
                      Newbiemmer
                      • Jul 2006
                      • 17

                      #11
                      Milloin vaiva ilmeni? Siis onko autoon tehty viime aikoina korjauksia ym. Olis kiva tietää hiukan taustoja vian alkuhistoriasta, että voisi auttaa ettei menis ihan arvailuksi. Mutta, jos ajotietokone on herjannu vaihteistovikaa satunnaisesti niin sanoisin että vika löytyy ilmamassamittarista. Toki vika voi olla myös vaihdetussa tarvike labdassa, joka on vaihdettu vain toiselle puolille. Mutta vian lähteitä voi olla lukemattomia. Siis toivoisin hiukan valaistusta vian syntyhistoriasta. PS multa saat ihan ilmaseks vikakoodien selitteet ja niiden korjaustoimenpiteet, jos käytät auton piuhan päässä.

                      Comment

                      • foxter1
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2010
                        • 55
                        • hämeenlinna

                        #12
                        Taustasta sen verran että mulla oli tossa aiemmin semonen vika autossa että lähti aina vaan toisella lohkolla käyntiin ja sitä selvitellessä sain lainaksi laatikollisen osia mitä autoon kokeiltiin ja vaihdeltiin. Vaihdettiin pyörijöitä,virranjakajan kansia,kaasuläppiä,ilmamassamittareita jne. Lopulta vika löytyi kuitenkin bensapumpusta ja taas toimi. TÄHÄN asti.

                        Eli tuo vika selviteltiin tuossa reilu kuukausi sitten ja nyt auto on temppuillut varmaan pari viikkoa. Muuta korjausta tässä ei ole tehty kuin vaihdettu hihnan kiristäjiä ja hihnapyöriä. Vikakoodit luettiin viime viikolla,ainoat koodit mitä tuli niin oli lambdat. Voihan toki niissäkin vikaa olla mutta en usko että noiden syy tämä vika on. Kaiken lisäksihän autossa saattaa olla kaksi vikaa "päällekkäin", eli ettei se että lähtee huonosti käyntiin olekaan samaa vikaa kuin se minkä heittää ajon aikana päälle.

                        Auto tosiaan lähtee aina kylmänä huonosti käyntiin eikä meinaa jaksaa käynnissä pysyä alkuun,välillä ottaa kierroksia hetken mutta "imaisee" ne pois vaikka tasakaasulla ajaa. Sitten taas yhtäkkiä nappaa takaisin menon päälle. Yleensä tätä kestää minuutista ehkä kolmeen minuuttiin,sitten toimii normaalisti. Toinen vika tulee tosiaan päälle kun ajelee hissukseen esim kaupungissa,yhtäkkiä vedosta häviää osa ja koko auto tärisee. Tuntuu korin ja penkin osalta siltä kuin autossa olisi järkyttävä paineaalto,sen verran täräjää. Sitten kun ajaa kaupungista pois ja maantielle kiihdyttää niin vika poistuu kun saa kierroksia ja vauhtia lisää.

                        Aina mystisiä hommia,varsinkin jos nuo kaksi vikaa ei nyt ole toisiinsa yhteydessä.

                        Comment

                        • foxter1
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2010
                          • 55
                          • hämeenlinna

                          #13
                          Originally posted by foxter1 View Post
                          Taustasta sen verran että mulla oli tossa aiemmin semonen vika autossa että lähti aina vaan toisella lohkolla käyntiin ja sitä selvitellessä sain lainaksi laatikollisen osia mitä autoon kokeiltiin ja vaihdeltiin. Vaihdettiin pyörijöitä,virranjakajan kansia,kaasuläppiä,ilmamassamittareita jne. Lopulta vika löytyi kuitenkin bensapumpusta ja taas toimi. TÄHÄN asti.

                          Eli tuo vika selviteltiin tuossa reilu kuukausi sitten ja nyt auto on temppuillut varmaan pari viikkoa. Muuta korjausta tässä ei ole tehty kuin vaihdettu hihnan kiristäjiä ja hihnapyöriä. Vikakoodit luettiin viime viikolla,ainoat koodit mitä tuli niin oli lambdat. Voihan toki niissäkin vikaa olla mutta en usko että noiden syy tämä vika on. Kaiken lisäksihän autossa saattaa olla kaksi vikaa "päällekkäin", eli ettei se että lähtee huonosti käyntiin olekaan samaa vikaa kuin se minkä heittää ajon aikana päälle.

                          Auto tosiaan lähtee aina kylmänä huonosti käyntiin eikä meinaa jaksaa käynnissä pysyä alkuun,välillä ottaa kierroksia hetken mutta "imaisee" ne pois vaikka tasakaasulla ajaa. Sitten taas yhtäkkiä nappaa takaisin menon päälle. Yleensä tätä kestää minuutista ehkä kolmeen minuuttiin,sitten toimii normaalisti. Toinen vika tulee tosiaan päälle kun ajelee hissukseen esim kaupungissa,yhtäkkiä vedosta häviää osa ja koko auto tärisee. Tuntuu korin ja penkin osalta siltä kuin autossa olisi järkyttävä paineaalto,sen verran täräjää. Sitten kun ajaa kaupungista pois ja maantielle kiihdyttää niin vika poistuu kun saa kierroksia ja vauhtia lisää.

                          Aina mystisiä hommia,varsinkin jos nuo kaksi vikaa ei nyt ole toisiinsa yhteydessä.
                          Lisäksi kierrokset heittelevät monesti kun ajaa esim 60km/h ja nostaa jalan kaasulta niin 800-2000rpm välissä ja joskus jättää kierroksia myös vähän päälle kun pysähtyy.

                          Comment

                          • Vibaa
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 581
                            • Vaasa

                            #14
                            Originally posted by foxter1 View Post
                            Lisäksi kierrokset heittelevät monesti kun ajaa esim 60km/h ja nostaa jalan kaasulta niin 800-2000rpm välissä ja joskus jättää kierroksia myös vähän päälle kun pysähtyy.
                            Viittaisi imuvuotoon, tuossa koneessa taisi olla ne helkutin kalliit imusarjan tiivisteet
                            Jotkut on tiivistäny ne onnistuneesti "purkkigasketilla"
                            sigpic
                            E34 530iA

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #15
                              Originally posted by Vibaa View Post
                              Viittaisi imuvuotoon, tuossa koneessa taisi olla ne helkutin kalliit imusarjan tiivisteet
                              Jotkut on tiivistäny ne onnistuneesti "purkkigasketilla"
                              Jotkut...haluaisin tietää kuka on ostanut uudet tiivisteet
                              Yleisempää taitaa olla kuitenkin tiivisteaineella tiivistys ja tähänasti tullut täysin pitäviä mitä oon tehnyt.

                              Mutta mitä tähän topicin autoon sitten oli tehty? Onko imusarjat käytetty pois? Tiivistetty tiivisteet, uusittu letku ja tulpat kaasuläpiltä? vaihdettu vuotavat venakopan tiivisteet jne?
                              Jos epäilee että toinen puoli ei käy niin kokeilee pakoputken päästä tuleeko kylmää vai lämmintä.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎