Announcement

Collapse
No announcement yet.

850 lähtee huonosti käyntiin ja "rötää"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • foxter1
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 55
    • hämeenlinna

    #16
    Niin siis edellinen omistaja on tiivistänyt imusarjat ja teki kuulemma huolella eli on käytetty imusarjat irti. Mitä tarkoitat kaasuläppien tulpilla? Täytyy ruveta noita alipaine letkuja kollaamaan josko sieltä löytyisi murtumia tms. En oikeastaan epäile että auto vaan puolikkaalla moottorilla kävisi,sekin on koettu aiemmin ja silloin kävi kyllä vielä paljon huonommin eikä jaksanut liikkua mihinkään. Nyt vaiva hieman eri oloinen mutta veikkaan itsekin että ainakin imuvuoto jossain on,juuri viitaten noihin kierrosten heittelyihin yms.

    Saattaa olla myös joku muu pielessä mutta tutkitaan nyt ensin imuvuodot ja jos vaikka ne lambdat vaihtaisi myös samaan syssyyn.

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #17
      Originally posted by foxter1 View Post
      Niin siis edellinen omistaja on tiivistänyt imusarjat ja teki kuulemma huolella eli on käytetty imusarjat irti. Mitä tarkoitat kaasuläppien tulpilla? Täytyy ruveta noita alipaine letkuja kollaamaan josko sieltä löytyisi murtumia tms. En oikeastaan epäile että auto vaan puolikkaalla moottorilla kävisi,sekin on koettu aiemmin ja silloin kävi kyllä vielä paljon huonommin eikä jaksanut liikkua mihinkään. Nyt vaiva hieman eri oloinen mutta veikkaan itsekin että ainakin imuvuoto jossain on,juuri viitaten noihin kierrosten heittelyihin yms.

      Saattaa olla myös joku muu pielessä mutta tutkitaan nyt ensin imuvuodot ja jos vaikka ne lambdat vaihtaisi myös samaan syssyyn.
      Kyllä siellä on jotain pahasti pielessä, käytä imusarjat irti uudestaan niin näkee kaikki osat paremmin kun on kädessä.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • P-J
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 491
        • Hervanta

        #18
        Voi olla ihan hakuammuntaa, mutta muuttuuko mitenkään, jos heittää sport-moodin päälle?
        sigpic

        xenonled.com

        Comment

        • foxter1
          Bimmer Rookie
          • Aug 2010
          • 55
          • hämeenlinna

          #19
          Sport-modea en ole koittanut heti lähteissä päälle laittaa mutta jos ajossa heittää vian päälle ja sitten laittaa sportin niin ei vaikutusta,paitsi sitten taas kun kierrokset nousee ja vauhti siinä ohessa niin vika katoaa. Tänään tossa ajellessa tunnustelin oikein huolella taas kun löi kaupungissa tärinät päälle niin enää en ole edes varma vaikuttaako tehoihin vai tuntuuko vaan siltä kun kori tärisee kiihdyttäessä...Rupeesin jo miettimään voimansiirto puolta mutta eihän se n/p vaihteella silloin tärisisi luultavasti joten ei sieltä varmaan kannata haeskella.

          Huomenna aikaa hieman hämmästellä lisää,tänään putsasin maffit ja haeskelin haperoita imuletkuja mutta ei nyt mitään järisyttävää tullut vastaan vielä. Aika kovat on jo kyllä nämä haitariletkut että voi tulla uusiminen eteen niiden osalta ennen kuin halkeaa.

          Voisiko ilmastoinnin kompura aiheuttaa tuollaisen jurnutuksen?? Tuntuu että ilmastointi toimii vähän miten sattuu,ilman nappia ja välillä ei edes napin kanssa...Viime kesänä toimi vielä loistavasti.

          Comment

          • _chris_
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 442
            • Nokia

            #20
            Originally posted by foxter1 View Post
            Tänään tossa ajellessa tunnustelin oikein huolella taas kun löi kaupungissa tärinät päälle niin enää en ole edes varma vaikuttaako tehoihin vai tuntuuko vaan siltä kun kori tärisee kiihdyttäessä...Rupeesin jo miettimään voimansiirto puolta mutta eihän se n/p vaihteella silloin tärisisi luultavasti joten ei sieltä varmaan kannata haeskella.
            Onhan siellä nyt varmasti kaikki sylinterit menossa mukana? Tuo tärinä vaikuttaisi siltä, että joku sylintereistä on pimeänä.
            BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
            Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

            Comment

            • foxter1
              Bimmer Rookie
              • Aug 2010
              • 55
              • hämeenlinna

              #21
              Täytyy huomenna tutkia paremmin kun pitäisi viimein aikaa löytyä. Toi jos sieltä on välillä yks sylinteri pois pelistä on aika haastavaa todeta,yleensä vaikka kaikki olis pelissä ja yhen tulpan johdon kerrallaan napsii irti niin ei paljon vaikuta. Kuitenkin jää 11 vielä mitkä rokkaa. Täytyy huomenna sitäkin selvitellä jos löytyisi semmonen piuha millä ei käyntiin mitään vaikutusta. Onko parempia ehdotuksia tuohon selvittämiseen kun yksi kerrallaan käydessä ollessa nyppiä irti?

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #22
                Originally posted by foxter1 View Post
                Täytyy huomenna tutkia paremmin kun pitäisi viimein aikaa löytyä. Toi jos sieltä on välillä yks sylinteri pois pelistä on aika haastavaa todeta,yleensä vaikka kaikki olis pelissä ja yhen tulpan johdon kerrallaan napsii irti niin ei paljon vaikuta. Kuitenkin jää 11 vielä mitkä rokkaa. Täytyy huomenna sitäkin selvitellä jos löytyisi semmonen piuha millä ei käyntiin mitään vaikutusta. Onko parempia ehdotuksia tuohon selvittämiseen kun yksi kerrallaan käydessä ollessa nyppiä irti?
                Mittaa sytkäjohdot läpi irtonaisina. Johdosta+hatusta pitäisi löytyä noin 6k ohmia. Puolalta tuleva muistaakseni 2k ohmia.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • foxter1
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2010
                  • 55
                  • hämeenlinna

                  #23
                  Täytyypä mitata... Onko varma ettei noissa johtojen vastuksissa ole eroja kun pituudessa kuitenkin on? Joskus joku viisas sanonut että sekin vaikuttaa mutta mitataan silti. Vielä sen selätän prkl....

                  Comment

                  • Morkai
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 3197
                    • Saarijärvi

                    #24
                    Originally posted by foxter1 View Post
                    Täytyypä mitata... Onko varma ettei noissa johtojen vastuksissa ole eroja kun pituudessa kuitenkin on? Joskus joku viisas sanonut että sekin vaikuttaa mutta mitataan silti. Vielä sen selätän prkl....
                    Johdot on ns. vastuksettomia kuparikaapeleita, vastukset on hatuissa.
                    sigpic
                    E23 728iA V8-projekti
                    E38 730D -projekti
                    E39 540iA -projekti
                    I01 i3 -projekti

                    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                    Comment

                    • P-J
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 491
                      • Hervanta

                      #25
                      Originally posted by foxter1 View Post
                      Täytyy huomenna tutkia paremmin kun pitäisi viimein aikaa löytyä. Toi jos sieltä on välillä yks sylinteri pois pelistä on aika haastavaa todeta,yleensä vaikka kaikki olis pelissä ja yhen tulpan johdon kerrallaan napsii irti niin ei paljon vaikuta. Kuitenkin jää 11 vielä mitkä rokkaa. Täytyy huomenna sitäkin selvitellä jos löytyisi semmonen piuha millä ei käyntiin mitään vaikutusta. Onko parempia ehdotuksia tuohon selvittämiseen kun yksi kerrallaan käydessä ollessa nyppiä irti?
                      Originally posted by foxter1 View Post
                      Joo tulpat on hiljan vaihdettu samoin kuin bensapumput...
                      Kai sen eron kuulee. Jos ei ääni muutu niin tsekkaamaan miltä tulppa näyttää. Ei varmaan haittaisi muutenkaan noita vilkaista, vaikka osa aika ikävässä paikassa. Onko vanhat tulpat tallessa? Toimiko niillä ok? Mitkä kynttilät vaihdoit?

                      Onhan sulla muuten akut kunnossa, että saa kunnolla virtaa?
                      sigpic

                      xenonled.com

                      Comment

                      • foxter1
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2010
                        • 55
                        • hämeenlinna

                        #26
                        Ihan merkkiliikkeestä hain juuri kyseiseen malliin sointuvat tulpat,jotkut boschilaiset ne oli kuitenkin. Ei ollut kauhean arvokkaat mutta en väittänyt vastaan kun tiskiltä sanoivat että on kyseiseen autoon.

                        Akkuja olen koittanut vaihtaa uusiin ja mitannut latauksen,yli 14 lataa. Itse epäilin myös alkuun akkuja tai latausta mutta ei ollut vaikutusta uusilla akuilla ja nyt on vanhat ladattu myös täyteen ja mitattu että vielä toimivat. Mittailen tänään nuo johdot ja metsästän mahdolliset imuvuodot,siellä todennäköisesti niitä ainakin on,sen verran kierrokset pomppii moottorijarrulla.

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #27
                          Originally posted by Morkai View Post
                          Johdot on ns. vastuksettomia kuparikaapeleita, vastukset on hatuissa.
                          Ootko varma? Ainakin eräässä e31:ssä mihin juuri yhden vastuksellisen tulpanhatun uusin oli 1k ohmi johdossa ja siihen tuli 5k ohmin hattu mitä sai onneksi erikseen motonetista ihan.
                          Kaikki näytti tän jälkeen about 6k ohmia.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Morkai
                            BTCF Member
                            • Sep 2005
                            • 3197
                            • Saarijärvi

                            #28
                            Originally posted by Supa View Post
                            Ootko varma? Ainakin eräässä e31:ssä mihin juuri yhden vastuksellisen tulpanhatun uusin oli 1k ohmi johdossa ja siihen tuli 5k ohmin hattu mitä sai onneksi erikseen motonetista ihan.
                            Kaikki näytti tän jälkeen about 6k ohmia.
                            No sanotaan sitten niin, että kaikki mihin ite oon törmännyt on olleet niin että tulpanhattu on 5kohm ja jakajan pään hattu 1kohm.
                            sigpic
                            E23 728iA V8-projekti
                            E38 730D -projekti
                            E39 540iA -projekti
                            I01 i3 -projekti

                            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              #29
                              Originally posted by Morkai View Post
                              No sanotaan sitten niin, että kaikki mihin ite oon törmännyt on olleet niin että tulpanhattu on 5kohm ja jakajan pään hattu 1kohm.
                              Tapelkaa, saatte tupakkaa
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17543
                                • Turku

                                #30
                                Originally posted by Morkai View Post
                                No sanotaan sitten niin, että kaikki mihin ite oon törmännyt on olleet niin että tulpanhattu on 5kohm ja jakajan pään hattu 1kohm.
                                Ettekös te nyt puhu samasta asiasta eli tulpanhatun vastuksesta? Eli olette samaa mieltä asiasta?
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎