memebuy23buy

osakuvia 850-vm90

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #16
    Originally posted by Kiko750 View Post
    - Irrota PA tuloltekut suutintukeilta koneen takapaasta paisuntasailion alta, tuleeko soppaa molemmista
    Originally posted by jallu64 View Post
    Mä yritin etsiä noita p-a putkia mutta kun on TODELLA vähän tilaa.Siis koneen takaa paisuntasäiliön alta.Nyt en muista missä se säiliö sijaitsee.
    tulee sivuttain siihen suutintukkiin, osa nr 13.


    Pumput on bensatankissa... ja niihin pääset käsiksi irrottamalla takaistuimen, sen alla on luukut. Pumput on erikseen oikealla ja vasemmalla, suunnilleen istuinkaukaloiden kohdalla. Surinan ei pitäisi kuulua sisälle, jos kuuluu niin sitten on joku repinyt eristeet pois, eli penkki irti ja sitten kuuntelemaan.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • jallu64
      Bimmer Rookie
      • Nov 2011
      • 35
      • hevonjeera

      #17
      Eli jos mä nyt ymmärsin luetun oikein niin ja kuvaa katson niin eikös meidän probleema koske p-a linjaa n.14 koska tässä on mykkänä oikea puoli.Entäs ne pumput,onkos ne sitten laitettu niin että vasen syöttää oikeaa?Missäs suodattimet ja pumpun releet sijaitsee?

      Comment

      • jallu64
        Bimmer Rookie
        • Nov 2011
        • 35
        • hevonjeera

        #18
        Onko tosiaan niin että oikea kaasuläppä runko syöttää vasenta lohkon puoliskoa.Tämä yksilö on kuulemma ollut viime talvena paikallisessa korjaamossa joka on paikkakunnan paras niin ensimmäisenä olivat vaihtaneet maffin oikealle:think.Ei varmaan ollut niillä tietoa miten tuo toimii.Eivät olleet vikaa paikallistaneet,voipi olla hankalaa kun ehjältä puolelta hakee vikaa

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          #19
          Originally posted by jallu64 View Post
          Onko tosiaan niin että oikea kaasuläppä runko syöttää vasenta lohkon puoliskoa.
          on. Se pa-tukki on toki oikein päin, eli vasemman lohkon tukki on vasemmalla puolella, mutta vasemman lohkon kaasuläppäkotelo/maffi/jne on oikealla. Ja päinvastoin.

          ja vielä selvennykseksi:
          oikealla puolella autoa oleva imusarja syöttää vasenta lohkoa.
          pa-tukki on pa-suuttimien päällä.
          pa-suuttimet on ihan siellä kannen juuressa, joten vasen pa-tukki syöttää vasenta lohkoa.
          lyhyesti: jos se on bensaa, niin kaikki on oikein päin, jos se on ilmaa, niin kaikki on ristissä.

          Jos ne imusarjat olisi oikea/oikea, niin voit kuvitella miten jyrkän mutkan ne tekisi siinä kannen kohdalla -> ei järin virtaustehokasta.
          Last edited by BeamR; 06-11-2011, 16:10.
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • jallu64
            Bimmer Rookie
            • Nov 2011
            • 35
            • hevonjeera

            #20
            Jos ne nyt on vaihtanut siihen väärälle puolelle maffin niin nehän on vaihtanut ehjän uuteen.Onkos mahdollista jos maffi on rikki niin ei välttämättä syötä kakkua?Voisiko maffit vaihtaa toiselle puolelle konetta?

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              #21
              Originally posted by jallu64 View Post
              Jos ne nyt on vaihtanut siihen väärälle puolelle maffin niin nehän on vaihtanut ehjän uuteen.Onkos mahdollista jos maffi on rikki niin ei välttämättä syötä kakkua?Voisiko maffit vaihtaa toiselle puolelle konetta?
              MAF:n hajoaminen ei lopeta bensansyöttöä. MAF:t voi vaihtaa päittäin. Mutta ei se vika kyllä siinä ole jos bensaa ei tule. PIkatesti MAF:n; irrota maffin johto ja katso vaikuttaako käyntiin: jos vaikuttaa niin se on ehjä, jos ei vaikuta niin se on paskana. Mutta ei siltikään selitä bensan puuttumista.
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • jallu64
                Bimmer Rookie
                • Nov 2011
                • 35
                • hevonjeera

                #22
                Niin mä ajattelin itsekkin.Ihmettelin että ne oli siihen puuttuneet heti ja kumminkin sitten väärälle puolelle vaihtaneet.

                Comment

                • jallu64
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2011
                  • 35
                  • hevonjeera

                  #23
                  Mistä saisi huokeimalla lambdat tähän?Suomessa näyttää maksavan maltaita!Käyvätkö jonkun muun bemun lambdat tähän? Auto on ammattikoululla päättötyö kohteena ja tänään poika sai koneen käymään kaikilla pytyillä kun lisäsivät lisää bensaa mutta vika ei voi olla siinä. olisikos tankissa paskaa ja suodattimet vaatisi vaihtoa? Sitten oli tullut sellainen vika että oli yksi pytty pudonnut hetken koneen käytyä pois pelistä.

                  Comment

                  • jallu64
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2011
                    • 35
                    • hevonjeera

                    #24
                    Vika paikallistettiin tänään!Oli virranjakajan kannesta hävinnyt se keskellä oleva nasta!Samoin oli toinen lambda mykkä. Nyt tilaamaan rockautosta osat säästää aika paljon kun tuolta tilaa esim boschin lambda 49e!

                    Comment

                    • Kiko750
                      BTCF Member
                      • Oct 2009
                      • 362
                      • Oulu/Finland

                      #25
                      Rockauto

                      Kappas vaan. Rockauto:ssa näky olevan jotain ihan edukasta tavaraa ja lähetyskulutkin oli ihan tolkulla tasolla kun koetilauksen naputtelin.

                      Kerro miten nuo uudet lambdat alko pelitään. Tuohon hintaan voi itellekkin tilata. Suomen päässä laskuun napsahtanee vielä tullit päälle...

                      Ja hyvä, että löyty se käyntihäiriön syy

                      Comment

                      • MouTine
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2011
                        • 803
                        • Pori

                        #26
                        Minkäköhän takia mulla ei o mennyt tullia koskaan noista rojuista? Aina tullut firman ovelle.
                        Nykyiset...
                        '14 E500 Coupe

                        Ollut joskus...
                        '07 MB CL63 AMG
                        '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
                        '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
                        '94 Audi A8 4.2i V8
                        '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
                        '92 BMW 850i 5.0i V12
                        '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
                        '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
                        '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
                        '77 Ford Capri 2.8i V6

                        ...Ja pienet sille!

                        Comment

                        • jyrkipes
                          BTCF Member
                          • Dec 2005
                          • 210
                          • KAJAANI, FIN

                          #27
                          Originally posted by jallu64 View Post
                          Lähinnä nämä kiinnostaisi tietää

                          ekassa kuvassa on lohkojen välissä kaksi mötikkää johon varmaan alipainetta tulee, letkut menee sitten ristiin toiselle puolille lohkoa pitääkös näin olla?toka kuva sijoittuu koneen oikealle puolelle eteen ja siinä liittimen yläpuolella on plugi johon ei tuu johtoja lohkolämppäri?Kuudennessa kuvassa on pissapojan alta löytynyt johto mikähän se tuo on?Voiko viallinen kampuran asentotunnistin tehdä sitä että bensa ei kulje?
                          Kuva 1: Mötikät on takaiskuventtiileitä ja/tai paineentasausmötiköitä. Pitävät suutintukissa sovitun paineen siis. Ovat tunnetusti yks vikapaikka.
                          Kuva 2: En ole ihan varma...
                          Kuva 3: Tuo on kaasuläpän servo. Menee aikanaan jumiin mutta on ihmisen korjattavissa
                          Kuva 4: En muista mikä tuo on mutta sen pitäis olla pystyssä
                          Kuva 5: Vaihteiston ohjausyksikkö
                          Kuva 6: Ylimääräinen, ei aavistusta.. näitähän tässä mallissa on enemmänkin
                          Kuva 7: Ylhäältä alas: EML, DME1, DME2, eli moottorin ohjaus, EML on masteri, kuuntelee kaasupoljinta ja käskee kahta DME:tä joista kumpikin ohjaa omaa kuudenpytyn pankkia.
                          Kuva 8: Noiden yo. boksien liittimet
                          Kuva 9: Ilmanputsarin vieressä on ajovalojen liittimet
                          Kuva10: Älä koputtele tätä Törmäystunnistimen osia
                          Kuva11: Toinen syttypuola
                          Kuva12: Ei ole muistissa tämäkään...
                          Jyrki
                          E31, 1991: M70B50, Showroom ja Project Cinderella
                          "...jos näät mut joskus pemarin ratissa niin tuu ampumaan..." -vuodelta 1987-
                          (ex: E30, E32, E34, E36)

                          Comment

                          • jallu64
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2011
                            • 35
                            • hevonjeera

                            #28
                            Kiitos kuvien tulkitsemisesta.Tuolt rock autosta kun oon tilaillut osia niin muistaakseni yli 150e ostosta tulli ottaa siivunsa.Toimitus on sieltä suomeen nopeaa, mutta sitten kun suomessa paketti on niin homma viivähtää.Nopein minkä olen sieltä tilannut niin torstaiiltana tein tilauksen, ja tiistai aamuna se tuotiin kotiovelle.

                            Comment

                            • jallu64
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2011
                              • 35
                              • hevonjeera

                              #29
                              Yritin katsoa tuolta rock auton sivuilta öljypohjan tiivisteitä(ainakin muistan lukeneeni että tässä olisi kaksi)mutta en löytänyt kuin sieltä yhden.Onko niitä kaksi?Onko kalliita hankkia?Kumpi on helpompi tapa vaihtaa ne,kone pois vai loota?

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17575
                                • Turku

                                #30
                                Originally posted by jallu64 View Post
                                Yritin katsoa tuolta rock auton sivuilta öljypohjan tiivisteitä(ainakin muistan lukeneeni että tässä olisi kaksi)mutta en löytänyt kuin sieltä yhden.Onko niitä kaksi?Onko kalliita hankkia?Kumpi on helpompi tapa vaihtaa ne,kone pois vai loota?
                                On niitä kaksi. Ylempi onkin sitten vittumaisempi vaihtaa... Kalliita ne eivät ole ja marmorilta, Smiidiltä tai GP:ltä saat. Kone on irrotettava tai vähintään nostettava tieltä pois.
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X