Announcement

Collapse
No announcement yet.

osakuvia 850-vm90

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jyrkipes
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 210
    • KAJAANI, FIN

    #31
    Originally posted by Laku View Post
    On niitä kaksi. Ylempi onkin sitten vittumaisempi vaihtaa... Kalliita ne eivät ole ja marmorilta, Smiidiltä tai GP:ltä saat. Kone on irrotettava tai vähintään nostettava tieltä pois.
    Piru kun ei löydy enään vanhoja linkkejä...
    Jenkkien puolella oli yks kaveri joka vaihtoi erottamatta laatikkoa ja konetta.
    Homma meni niin että kone tuettiin, apurunkoa alta pois, öljypohjaan pari tuuman reikää että pääsee käsiksi niihin "pimeisiin" pultteihin millä ylempi öljypohja on kiinni.
    Rempan jälkeen reikiin tavalliset kumiset koritulpat. Reiät kun jää normitilanteessa öljypinnan yläpuolelle eikä tuolla pitäis olla mitään painettakaan.

    Tästä oli ihan kuvitettu juttu roadflyn foorumilla.
    Mutta joo, laatikon joutuu tipauttamaan.
    Jyrki
    E31, 1991: M70B50, Showroom ja Project Cinderella
    "...jos näät mut joskus pemarin ratissa niin tuu ampumaan..." -vuodelta 1987-
    (ex: E30, E32, E34, E36)

    Comment

    • muuris
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 3501
      • Jyväskylä

      #32
      edit: olinpa puusilmä, tässähän oli jo useampi sivu juttua, ei tarvinne toistoa
      E30 325iX '86
      Instagram

      Comment

      • P-J
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 491
        • Hervanta

        #33
        Originally posted by jyrkipes View Post
        Piru kun ei löydy enään vanhoja linkkejä...
        Jenkkien puolella oli yks kaveri joka vaihtoi erottamatta laatikkoa ja konetta.
        Homma meni niin että kone tuettiin, apurunkoa alta pois, öljypohjaan pari tuuman reikää että pääsee käsiksi niihin "pimeisiin" pultteihin millä ylempi öljypohja on kiinni.
        Rempan jälkeen reikiin tavalliset kumiset koritulpat. Reiät kun jää normitilanteessa öljypinnan yläpuolelle eikä tuolla pitäis olla mitään painettakaan.

        Tästä oli ihan kuvitettu juttu roadflyn foorumilla.
        Mutta joo, laatikon joutuu tipauttamaan.
        Niitä reikiä ei tehdä öljypohjaan, vaan tiivistetyn pinnan ulkopuolelle (ks. ao linkin viimeiset kuvat). Täältä löytyy se linkki mitä taisit tarkoittaa (heti räjäytyskuvan alapuolella): http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=197350
        sigpic

        xenonled.com

        Comment

        • MouTine
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2011
          • 803
          • Pori

          #34
          Millasilla kilometreillä näitä tiivisteitä on vaihdettu? Itselläni kuulemma on tilkkeet uusittu joskus 2006 aikoihin osittain myyjäliikkeen piikkiin. Tavasta ei tietoa?
          Nykyiset...
          '14 E500 Coupe

          Ollut joskus...
          '07 MB CL63 AMG
          '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
          '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
          '94 Audi A8 4.2i V8
          '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
          '92 BMW 850i 5.0i V12
          '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
          '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
          '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
          '77 Ford Capri 2.8i V6

          ...Ja pienet sille!

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17529
            • Turku

            #35
            Näin vanhoissa autoissa ei niinkään kysymys ole kilometreistä, vaan ajan myötä tiivisteet alkavat falskata, joten vaihtaa kannattaa... Jos 2006 vaihdettu molemmat tiivarit, tuskin tarvii vielä vaihtaa, ellet ole huomannut vuotoa?
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • jallu64
              Bimmer Rookie
              • Nov 2011
              • 35
              • hevonjeera

              #36
              No nyt tuli tilattua jenkeistä bocshin lambda ja virranjakajan kannet ja pyörijät ja hinta alle 200e rahteineen.

              Comment

              • jallu64
                Bimmer Rookie
                • Nov 2011
                • 35
                • hevonjeera

                #37
                Tänään tuli jenkeistä viimeinen lähetys.Rock autolla on monta toimipaikkaa ja jos ei kaikkia saa samasta niin saa kyllä jostain toisesta.Mulle tuli esim lambda,virranjakajan kansi perjantaina ja tänääm toinen kansi ja pyöriät ja omaan suburbaniin osat.Ja osat boschia.

                Comment

                • jallu64
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2011
                  • 35
                  • hevonjeera

                  #38
                  Löyty vielä muutakin vikaa eli toinen maffi.Nyt pitäisi löytää tällainen boschin 0280212025.Missä malleissa tuota on käytetty ja vuosimalleissa?

                  Comment

                  • MouTine
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2011
                    • 803
                    • Pori

                    #39
                    Kaikki muut Bemmit missä on M70 mottori, eli 750i.
                    Nykyiset...
                    '14 E500 Coupe

                    Ollut joskus...
                    '07 MB CL63 AMG
                    '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
                    '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
                    '94 Audi A8 4.2i V8
                    '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
                    '92 BMW 850i 5.0i V12
                    '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
                    '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
                    '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
                    '77 Ford Capri 2.8i V6

                    ...Ja pienet sille!

                    Comment

                    • jallu64
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2011
                      • 35
                      • hevonjeera

                      #40
                      Ton osanumeron kun guuglettaa niin joissain mainitaan että käytetään aika monessa mallissa mutta kun ei tuo englanti suju niin hyvin että ymmärtäisi.Olisikos kellään sopivaa ja ehjää imm:ää?Vaikka lainaksi että vika saadaan paikallistettua lopullisesti.

                      Comment

                      • MouTine
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2011
                        • 803
                        • Pori

                        #41
                        Hetkinen... Niin no tietysti jos tämä moottori on periaatteessa "kaks kutosta vierekkäin", niin sillon varmaan on MAF:itkin vaihtokelpoisia. RealOEM:stä vakoiltuna, näyttää sama MAF:i olevan myös 320 E36:ssa ja 520 E34:ssa joissa M50 moottori. Mitäköhän eroa on 2,5 litrasen MAF:feissa?
                        Nykyiset...
                        '14 E500 Coupe

                        Ollut joskus...
                        '07 MB CL63 AMG
                        '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
                        '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
                        '94 Audi A8 4.2i V8
                        '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
                        '92 BMW 850i 5.0i V12
                        '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
                        '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
                        '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
                        '77 Ford Capri 2.8i V6

                        ...Ja pienet sille!

                        Comment

                        • jallu64
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2011
                          • 35
                          • hevonjeera

                          #42
                          Onkos merkitystä jos noi mittarit ei ole samaa merkkiä?Onko kellään myytävänä mittaria?

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎