Sähkövika paikallistettu! Bmw 850i 1991

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • leiska09
    BTCF Member
    • Feb 2013
    • 17
    • keski-suomi

    #16
    Kiitos oikaisusta Supalle, kuvassa todellakin ABS boxi( väärä kuva tuli viestiin).
    tyyppi nro.61351383411 rele boxin( musta, kahdella liittimellä varustettu boxi), oli jonka irrotin kuljettajan penkin ja ovikynneksen välistä. Onko joku hankkinut samalaisen ja saanut sähköikkunat ja muut toimimaan?

    Onneksi työkieli on Lontoo, joten yksi ongelma vähemmän.

    Kiitos jo etukäteen kommenteista.

    Comment

    • Lassi E31
      Bimmer Rookie
      • Sep 2008
      • 30
      • Lapua

      #17
      Moi

      Mulla jäi viimekesänä kaikki ikkunat ja kattoluukku auki. Radiokin sammui.
      Yritin siis laittaa kaikkia luukkuja melkein samaan aikaan kiinni, sitten sammui radio....
      No, vikaa lähdin tietenkin mittailemaan juuri tuolta kuskin kynnyksen A5 releboksilta kun kaikki sulakkeet oli ehjiä.
      Kun olin tuota hetken ihmetellyt ja kaavioita tutkinut, tajusin että tuolle boksille tulee ihan oma virtasyöttö pelkääjän puolen akulta.
      JA kas säkät oli käytetty! Tuon kaapelin virtajohdon akunkenkään tuleva liitin oli hapettunut pahasti ja näin palanut poikki! Eli euron korjaus!
      Hapettuminen on johtunut akkujen liiallisesta lataamisesta (olen jo vaihtanut akut...)

      -Lassi

      Comment

      • leiska09
        BTCF Member
        • Feb 2013
        • 17
        • keski-suomi

        #18
        Originally posted by Lassi E31 View Post
        Moi

        Mulla jäi viimekesänä kaikki ikkunat ja kattoluukku auki. Radiokin sammui.
        Yritin siis laittaa kaikkia luukkuja melkein samaan aikaan kiinni, sitten sammui radio....
        No, vikaa lähdin tietenkin mittailemaan juuri tuolta kuskin kynnyksen A5 releboksilta kun kaikki sulakkeet oli ehjiä.
        Kun olin tuota hetken ihmetellyt ja kaavioita tutkinut, tajusin että tuolle boksille tulee ihan oma virtasyöttö pelkääjän puolen akulta.
        JA kas säkät oli käytetty! Tuon kaapelin virtajohdon akunkenkään tuleva liitin oli hapettunut pahasti ja näin palanut poikki! Eli euron korjaus!
        Hapettuminen on johtunut akkujen liiallisesta lataamisesta (olen jo vaihtanut akut...)

        -Lassi
        Täytyy tänään tsekata. Kiitos kommentista.

        Leo

        Comment

        • leiska09
          BTCF Member
          • Feb 2013
          • 17
          • keski-suomi

          #19
          No niin,

          Kävin läpi akun virtakaapeliliitokset, kaikki kunnossa.
          Odotettavissa siis A5 rele modulin ostoa... toivottavasti lähtee toimimaan( luultavasti ei, mutta ei se mitään).

          Uusia vinkkejä otetaan edelleen ilomielin vastaan.

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #20
            Kaavio käteen ja mittaamaan boksin virransyötöt. Samaten diagnostiikalla pääsee aika pitkälle tänkin ikäsissä. Turhaa arpoa.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Bmw318is_
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 93
              • Nilsiä

              #21
              Tuo numerolla 2 oleva boksi oli releboksi. Väriltään musta!. Ratin alla on kaksi boksia general module ja olikohan ajonestoboksi en oo varma :think. Releboksi sijaitsee kuskin kynnyksen verhoilun alla etupenkin välissä.


              http://www.realoem.com/bmw/showparts...09&hg=61&fg=25
              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=196920 = Oma kasiviisinollaii
              Ex Bmw 318is E30, Ex Bmw 520i E34, Ex Bmw 320i m20b25, Ex Bmw E38 728ia, Ex Bmw E36 316i Compact, Ex 318i e46. Harrasteauto Bmw E31 850i, Käyttöauto Bmw 328i touring e46 shadowline
              sigpic

              Comment

              • MouTine
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2011
                • 803
                • Pori

                #22
                Jos haluaa juotella ne GM boksin kondensaattorit, niin mulla on yksi ylimääräinen sarja niitä.
                Nykyiset...
                '14 E500 Coupe

                Ollut joskus...
                '07 MB CL63 AMG
                '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
                '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
                '94 Audi A8 4.2i V8
                '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
                '92 BMW 850i 5.0i V12
                '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
                '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
                '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
                '77 Ford Capri 2.8i V6

                ...Ja pienet sille!

                Comment

                • leiska09
                  BTCF Member
                  • Feb 2013
                  • 17
                  • keski-suomi

                  #23
                  Originally posted by Bmw318is_ View Post
                  Tuo numerolla 2 oleva boksi oli releboksi. Väriltään musta!. Ratin alla on kaksi boksia general module ja olikohan ajonestoboksi en oo varma :think. Releboksi sijaitsee kuskin kynnyksen verhoilun alla etupenkin välissä.


                  http://www.realoem.com/bmw/showparts...09&hg=61&fg=25
                  Vikakuvauksesi vuoden takaa osuu yksiin oman vikakuvaukseni kanssa. Vahvistatko vielä, että linkin kuvassa numerolla 2 oleva relay module 1 on tuo A5 rele moduli jonka aikoonaan autoosi tilasit?

                  Comment

                  • Bmw318is_
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 93
                    • Nilsiä

                    #24
                    Kyllä se minusta tuo on se boksi. Varmista vielä bemarin tiskiltä se A5 relay module boksi. Toivottavasti vika on siinä!. Tiedän kyllä tunteen ja tuskan vian etsinnässä ja vitutuksen kun hieno auto ja ei toimi. Kyllä se siitä kuntoon tulee kun malttia vian etsintään
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=196920 = Oma kasiviisinollaii
                    Ex Bmw 318is E30, Ex Bmw 520i E34, Ex Bmw 320i m20b25, Ex Bmw E38 728ia, Ex Bmw E36 316i Compact, Ex 318i e46. Harrasteauto Bmw E31 850i, Käyttöauto Bmw 328i touring e46 shadowline
                    sigpic

                    Comment

                    • leiska09
                      BTCF Member
                      • Feb 2013
                      • 17
                      • keski-suomi

                      #25
                      Originally posted by Bmw318is_ View Post
                      Kyllä se minusta tuo on se boksi. Varmista vielä bemarin tiskiltä se A5 relay module boksi. Toivottavasti vika on siinä!. Tiedän kyllä tunteen ja tuskan vian etsinnässä ja vitutuksen kun hieno auto ja ei toimi. Kyllä se siitä kuntoon tulee kun malttia vian etsintään
                      Tervehdys!

                      Aluksi kiitos kaikille vinkeistä.
                      A5 releboxi toiminta testattiin toisessa kasissa ja boxi oli ok.
                      Vika löytyi takakontin valosta, jonka plussa otti runkokosketusta, joka poltti 20A sulaketta. Tällöin myös ikkunat, keskuslukko, ja takaluukku olivat poissa pelistä. Vika siis selvitetty.

                      Uudet viat kaipaisi vinkkejä:
                      - Kuljettajan ikkuna ei nouse kuin puoliväliin( ovi kokonaisuudessan purettu tällähetkellä).
                      -talven jäljiltä oli kiva yllätys kun ohjaustehostimen nesteet oli löydettävissä lattialta. Ns. jarrupääsylinteri on kuitenkin edellisen omistajan toimesta vaihdettu.

                      Comment

                      • JTMD
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2006
                        • 831
                        • Helsinki

                        #26
                        Originally posted by leiska09 View Post
                        Tervehdys!

                        Aluksi kiitos kaikille vinkeistä.
                        A5 releboxi toiminta testattiin toisessa kasissa ja boxi oli ok.
                        Vika löytyi takakontin valosta, jonka plussa otti runkokosketusta, joka poltti 20A sulaketta. Tällöin myös ikkunat, keskuslukko, ja takaluukku olivat poissa pelistä. Vika siis selvitetty.

                        Uudet viat kaipaisi vinkkejä:
                        - Kuljettajan ikkuna ei nouse kuin puoliväliin( ovi kokonaisuudessan purettu tällähetkellä).
                        -talven jäljiltä oli kiva yllätys kun ohjaustehostimen nesteet oli löydettävissä lattialta. Ns. jarrupääsylinteri on kuitenkin edellisen omistajan toimesta vaihdettu.
                        Itsellä hajosi ohjaussimpukasta rattiakselin pään Stefa. 14€ Tiivistekeskuksessa. Tämä tosin hajosi ajaessa ja syöksi lähes kaikki öljyt pihalle kerrasta. Kurkkaa mistä vuotaa. Keulalla olevan coolerin kumiletkut myös hapertuessaan lähtee vuotamaan. Nämä "pentosin" vuodot niinkuin amerikan pojat sen sanoo niin ovat suht tuttu juttu kaseissa.
                        -10 e93 325i
                        -04 e46 320i
                        -92 e31 850i 6speed
                        -92 e30 325 cab
                        -93 e36 M3
                        -91 e36 325

                        Comment

                        • leiska09
                          BTCF Member
                          • Feb 2013
                          • 17
                          • keski-suomi

                          #27
                          Kiitos vinkeistä. Oma kasi on nyt vihdoinkin leimattu ja ekat 200km takana.

                          Onko kukaan korjannut ajotietokonetta, kun "consum" nappi jäi pohjaan( on ilmeisesti eniten käytetty).

                          Leiska

                          Comment

                          • hrajasso
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2008
                            • 213
                            • Järvenpää

                            #28
                            Olen. Sieltä katkeaa nappien takana oleva muovikielike, joka toimii jousena. On yhtä osaa koko näytön kokoista levyä, joka toimii samalla myös painikkeiden valaistuksen jakajana.

                            Itse liimasin murtuman joustavalla liimalla (kumiliima tms.) kasaan. Liike on niin pientä, että toimii. Toki tuntuma ei ole alkuperäisen kaltainen. Vaihtoehtoisesti varmasti toimii liimata ohut muovisuikale murtumakohdan yli siten, että taipumiskohdan jättää ilman liimaa.

                            Kannattaa käyttää mieluummin viiksen nappia muihin kuin CHECKin painamiseen.

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17594
                              • Turku

                              #29
                              Originally posted by hrajasso View Post
                              Kannattaa käyttää mieluummin viiksen nappia muihin kuin CHECKin painamiseen.
                              Säästösyistä vai ? Itse käytän paljon suoraan OBC:n nappeja, vaikka viikseen onkin ohjelmoitu vain nuo eniten tarvitsemani.
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • hrajasso
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2008
                                • 213
                                • Järvenpää

                                #30
                                Lähinnä sen korjauksen jälkeen,niin kestänee kauemmin

                                Comment

                                Working...
                                X