Originally posted by BMW525Xda
View Post
i3 renkaat
Collapse
X
-
Käytös muuttui täysin Continentaleilla, ei mitään ongelmaa enää. En myös keksi ainakaan itselleni yhtään perustelua, miksi laittaisin alle nastat. Ei kiitos nastojen rapinalle muuten vallan hiljaisessa autossa.
-
Pienempänä et löydä nastoja niin että halkaisija olisi vielä jotenkin järkevä.Originally posted by |foder| View PostEntäs jos vaihtaa vanteet tuumakooltaan pienempiin ja sen verran leveämpiin että alkaa nastakumeja löytymään?
Onko muuta ongelmaa odotettavissa kuin kohonnut kulutus?
Kunhan pohdin tulevaisuuden varalle.
Suurempana löytyy 195/55r20 mutta saatavuus on tuossakin koossa melko huono ja usea valmistaja on lopettanut valmistuksen. Tuo vaatisi vielä iS mallin levikkeet kaariin ja 20" vanteet jotka nekin ovat kivenalla ja maksavat maltaita.
Ensi talvena markkinoilta löytyy tuossa 19" koossa 175/55-19 Hakkapeliitta R5.Last edited by fraatti; 03-02-2022, 13:22.
Leave a comment:
-
Entäs jos vaihtaa vanteet tuumakooltaan pienempiin ja sen verran leveämpiin että alkaa nastakumeja löytymään?
Onko muuta ongelmaa odotettavissa kuin kohonnut kulutus?
Kunhan pohdin tulevaisuuden varalle.
Leave a comment:
-
Reilun viikon alla Continentalit. Näihin verrattuna nuo Bridgestonet oli kuin kesärenkaat. Tuskin Nokian R3:tkaan olisi huonot, mutta tällä kertaa päädyin näihin.
Leave a comment:
-
2019 mallin 120ah ja kaikki on päivitetty. Kesästä asti tuo ollut alla, kyllä polkimen käyttöön jotenkin tottunut. Mutta raportoin lisää kun saan Continentalit alle.
Leave a comment:
-
Iso muutos tuohon asiaan tuli juuri LCI kohdalla kun DSC päivittyi, sitä ennen luistonesto ei toiminut regenillä ollenkaan vaan putosi kokonaan pois päältä luistoa epäillessään. Tuollahan saa mielenkiintoisia tilanteita aikaiseksi, jos ajaa esim. risteykseen tullessa kesäkelilläkin sopivaan monttuun (auto tulkitsee luistoksi) eikä ole valmiina painamaan jarrua.Originally posted by pyroz View PostBMW on muuttanut DSC:n ja regeneroinnin ja kaasupolkimen herkkyyden parametrejä matkan varrella ja kaikki yo. asiat vaikuttaa.
Leave a comment:
-
Monta muuttujaa vaikuttaa tuohon.
- Onko auto vanhempaa 60Ah mallia?
- Onko se 60Ah mallia ja softat päivittämättä?
- Onko se 94Ah mallia?
- Onko se 94Ah mallia ja softat päivittämättä?
- Onko se LCI mallia?
- Mitkä renkaat?
- Onko ajettu Ecopro (suositus) vai Comfortilla?
- Kuskin kaasupolkimen käyttö, onko tottunut ajamaan sähköautolla tehokkaine regenerointeineen?
BMW on muuttanut DSC:n ja regeneroinnin ja kaasupolkimen herkkyyden parametrejä matkan varrella ja kaikki yo. asiat vaikuttaa.
Leave a comment:
-
Onneksi kaasupolkimessa on muitakin asentoja kuin off, tämä asiahan nyt on i3:ssa kesäajossakin mielestäni kokolailla yhtä paljon läsnä kuin talvella (ei toki vedä perää sivulle, mutta jouhevaa ajamista jos hakee).Originally posted by juhamann View PostMuuten pirun hyvä talviauto, mutta tuo perän irtoaminen liukkaalla jäällä ei saa pisteitä ainakaan naisväeltä
Kyllä ihan polttomoottorinen automaattivaihteinenkin takavetoinen auto osaa riittävän pahalla kelillä uusilla pohjolan kitkoilla tehdä takapään hakemista.
Leave a comment:
-
Kysyin jo valmiiksi tarjousta Nokia & Continental, ja jokerina sain Michelin Alpin 6 myös, kun tulevassa I3s:ssä juurikin nuo Blizzakit alla. Hinnat renkaille töineen 740-750 euroa Contin ollessa halvin, mitkä ajattelin hankkia, jos nuo Bridgestonet osoittautuvat niin huonoiksi kuin arvelen.
Leave a comment:
-
Taitaa olla ominaisuus, tytär kävi tämmöisen koeajamassa ja sanoi myös että drifting meininkiä. Johtuisiko jotenkin etu/taka painojakaumasta ?Originally posted by juhamann View PostMuuten pirun hyvä talviauto, mutta tuo perän irtoaminen liukkaalla jäällä ei saa pisteitä ainakaan naisväeltä
Lähtee kuulemma vielä aika yllättäen tuo perä irti ja paikoissa joissa ei luulisi lähtevän.
Leave a comment:
-
Juu oli tiedossa, että Bridgestonet on keski-euroopan kitkat, joskin kategoriassaan kai parhaasta päästä. Oli miten oli, nyt meni tilaukseen Continental VikingContact 7 -kierros 155/70R19.
Muuten pirun hyvä talviauto, mutta tuo perän irtoaminen liukkaalla jäällä ei saa pisteitä ainakaan naisväeltä
Last edited by juhamann; 15-12-2021, 20:47.
Leave a comment:
-
Ok, hyvä juttu itse olin siinä luulossa että pitää olla 175. Seuraavaksi koitan sitten Contia tai Nokiaa.Originally posted by pyroz View PostEi rexi vaadi taakse 175 talveksi. 155 ympäriinsä toimii hienosti. Contin Viking7 parhaat, Nokian R3 hyvänä kakkosena ja sitten muut.
Leave a comment:
-
Ei rexi vaadi taakse 175 talveksi. 155 ympäriinsä toimii hienosti. Contin Viking7 parhaat, Nokian R3 hyvänä kakkosena ja sitten muut.Originally posted by miyli View PostMulla Rexissä Nankang ICE-1, puolikuntoisena ja jo 3 vuotta vanhat. Itse yllätynyt niiden pidosta kun luulin että niillä ei tee mitään. Löytyykö muilta valmistajilta 19” 175 takarengas mitä rexi vaatii ? Ei itselle ole ainakaan tullut vastaan kun olen etsinyt. R3 ei ainakaan saa 175.
Leave a comment:
-
Mulla Rexissä Nankang ICE-1, puolikuntoisena ja jo 3 vuotta vanhat. Itse yllätynyt niiden pidosta kun luulin että niillä ei tee mitään. Löytyykö muilta valmistajilta 19” 175 takarengas mitä rexi vaatii ? Ei itselle ole ainakaan tullut vastaan kun olen etsinyt. R3 ei ainakaan saa 175.
Leave a comment:
-
Bridgestonen eurokitkoilla en havainnut 60ah ja 94ah rexien välillä eroja käytöksessä. (täysin sama rengas-sarja alla) liukkaathan nuo eurokitkat oli kyllä. Nyt tuli hankittua tilalle conti viking contaktit. Vaikuttaa ainakin ihan tuoreeltaan melkoisen pehmeiltä, että märällä asfaltillakin luistonesto rauhoittaa auton kiihtyvyyttä, tämä ominaisuus on kyllä paikallaan liukkailla pinnoilla, tekee käytöksestä rauhallista. Pitoa on kyllä ihan asiallisesti talvioloissa.
Leave a comment:
Leave a comment: