i3 renkaat

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • juhamann
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Taitaa olla ominaisuus, tytär kävi tämmöisen koeajamassa ja sanoi myös että drifting meininkiä. Johtuisiko jotenkin etu/taka painojakaumasta ?
    Lähtee kuulemma vielä aika yllättäen tuo perä irti ja paikoissa joissa ei luulisi lähtevän.
    Käytös muuttui täysin Continentaleilla, ei mitään ongelmaa enää. En myös keksi ainakaan itselleni yhtään perustelua, miksi laittaisin alle nastat. Ei kiitos nastojen rapinalle muuten vallan hiljaisessa autossa.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Entäs jos vaihtaa vanteet tuumakooltaan pienempiin ja sen verran leveämpiin että alkaa nastakumeja löytymään?
    Onko muuta ongelmaa odotettavissa kuin kohonnut kulutus?

    Kunhan pohdin tulevaisuuden varalle.
    Pienempänä et löydä nastoja niin että halkaisija olisi vielä jotenkin järkevä.
    Suurempana löytyy 195/55r20 mutta saatavuus on tuossakin koossa melko huono ja usea valmistaja on lopettanut valmistuksen. Tuo vaatisi vielä iS mallin levikkeet kaariin ja 20" vanteet jotka nekin ovat kivenalla ja maksavat maltaita.
    Ensi talvena markkinoilta löytyy tuossa 19" koossa 175/55-19 Hakkapeliitta R5.
    Last edited by fraatti; 03-02-2022, 13:22.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Entäs jos vaihtaa vanteet tuumakooltaan pienempiin ja sen verran leveämpiin että alkaa nastakumeja löytymään?
    Onko muuta ongelmaa odotettavissa kuin kohonnut kulutus?

    Kunhan pohdin tulevaisuuden varalle.

    Leave a comment:


  • juhamann
    replied
    Reilun viikon alla Continentalit. Näihin verrattuna nuo Bridgestonet oli kuin kesärenkaat. Tuskin Nokian R3:tkaan olisi huonot, mutta tällä kertaa päädyin näihin.

    Leave a comment:


  • juhamann
    replied
    2019 mallin 120ah ja kaikki on päivitetty. Kesästä asti tuo ollut alla, kyllä polkimen käyttöön jotenkin tottunut. Mutta raportoin lisää kun saan Continentalit alle.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    BMW on muuttanut DSC:n ja regeneroinnin ja kaasupolkimen herkkyyden parametrejä matkan varrella ja kaikki yo. asiat vaikuttaa.
    Iso muutos tuohon asiaan tuli juuri LCI kohdalla kun DSC päivittyi, sitä ennen luistonesto ei toiminut regenillä ollenkaan vaan putosi kokonaan pois päältä luistoa epäillessään. Tuollahan saa mielenkiintoisia tilanteita aikaiseksi, jos ajaa esim. risteykseen tullessa kesäkelilläkin sopivaan monttuun (auto tulkitsee luistoksi) eikä ole valmiina painamaan jarrua.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Monta muuttujaa vaikuttaa tuohon.

    - Onko auto vanhempaa 60Ah mallia?
    - Onko se 60Ah mallia ja softat päivittämättä?
    - Onko se 94Ah mallia?
    - Onko se 94Ah mallia ja softat päivittämättä?
    - Onko se LCI mallia?
    - Mitkä renkaat?
    - Onko ajettu Ecopro (suositus) vai Comfortilla?
    - Kuskin kaasupolkimen käyttö, onko tottunut ajamaan sähköautolla tehokkaine regenerointeineen?

    BMW on muuttanut DSC:n ja regeneroinnin ja kaasupolkimen herkkyyden parametrejä matkan varrella ja kaikki yo. asiat vaikuttaa.

    Leave a comment:


  • Tomi T
    replied
    Originally posted by juhamann View Post
    Muuten pirun hyvä talviauto, mutta tuo perän irtoaminen liukkaalla jäällä ei saa pisteitä ainakaan naisväeltä
    Onneksi kaasupolkimessa on muitakin asentoja kuin off, tämä asiahan nyt on i3:ssa kesäajossakin mielestäni kokolailla yhtä paljon läsnä kuin talvella (ei toki vedä perää sivulle, mutta jouhevaa ajamista jos hakee).

    Kyllä ihan polttomoottorinen automaattivaihteinenkin takavetoinen auto osaa riittävän pahalla kelillä uusilla pohjolan kitkoilla tehdä takapään hakemista.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Kysyin jo valmiiksi tarjousta Nokia & Continental, ja jokerina sain Michelin Alpin 6 myös, kun tulevassa I3s:ssä juurikin nuo Blizzakit alla. Hinnat renkaille töineen 740-750 euroa Contin ollessa halvin, mitkä ajattelin hankkia, jos nuo Bridgestonet osoittautuvat niin huonoiksi kuin arvelen.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by juhamann View Post
    Muuten pirun hyvä talviauto, mutta tuo perän irtoaminen liukkaalla jäällä ei saa pisteitä ainakaan naisväeltä
    Taitaa olla ominaisuus, tytär kävi tämmöisen koeajamassa ja sanoi myös että drifting meininkiä. Johtuisiko jotenkin etu/taka painojakaumasta ?
    Lähtee kuulemma vielä aika yllättäen tuo perä irti ja paikoissa joissa ei luulisi lähtevän.

    Leave a comment:


  • juhamann
    replied
    Juu oli tiedossa, että Bridgestonet on keski-euroopan kitkat, joskin kategoriassaan kai parhaasta päästä. Oli miten oli, nyt meni tilaukseen Continental VikingContact 7 -kierros 155/70R19.

    Muuten pirun hyvä talviauto, mutta tuo perän irtoaminen liukkaalla jäällä ei saa pisteitä ainakaan naisväeltä
    Last edited by juhamann; 15-12-2021, 20:47.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Ei rexi vaadi taakse 175 talveksi. 155 ympäriinsä toimii hienosti. Contin Viking7 parhaat, Nokian R3 hyvänä kakkosena ja sitten muut.
    Ok, hyvä juttu itse olin siinä luulossa että pitää olla 175. Seuraavaksi koitan sitten Contia tai Nokiaa.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Mulla Rexissä Nankang ICE-1, puolikuntoisena ja jo 3 vuotta vanhat. Itse yllätynyt niiden pidosta kun luulin että niillä ei tee mitään. Löytyykö muilta valmistajilta 19” 175 takarengas mitä rexi vaatii ? Ei itselle ole ainakaan tullut vastaan kun olen etsinyt. R3 ei ainakaan saa 175.
    Ei rexi vaadi taakse 175 talveksi. 155 ympäriinsä toimii hienosti. Contin Viking7 parhaat, Nokian R3 hyvänä kakkosena ja sitten muut.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Mulla Rexissä Nankang ICE-1, puolikuntoisena ja jo 3 vuotta vanhat. Itse yllätynyt niiden pidosta kun luulin että niillä ei tee mitään. Löytyykö muilta valmistajilta 19” 175 takarengas mitä rexi vaatii ? Ei itselle ole ainakaan tullut vastaan kun olen etsinyt. R3 ei ainakaan saa 175.

    Leave a comment:


  • rikuh1
    replied
    Bridgestonen eurokitkoilla en havainnut 60ah ja 94ah rexien välillä eroja käytöksessä. (täysin sama rengas-sarja alla) liukkaathan nuo eurokitkat oli kyllä. Nyt tuli hankittua tilalle conti viking contaktit. Vaikuttaa ainakin ihan tuoreeltaan melkoisen pehmeiltä, että märällä asfaltillakin luistonesto rauhoittaa auton kiihtyvyyttä, tämä ominaisuus on kyllä paikallaan liukkailla pinnoilla, tekee käytöksestä rauhallista. Pitoa on kyllä ihan asiallisesti talvioloissa.

    Leave a comment:

Working...
X