Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jori
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1010
    • Vantaa

    #61
    Originally posted by torso1 View Post
    No jatketaan sit ot. Saako kysyä mitkä asiat iX:ssä ärsyttää eniten? Kyllä minä sen uskon et ajettavuus ilmajousilla sekä 4p-ohjauksella on kohillaan. Ja hei, onhan se kuitenkin Made In Germany!
    Viimeistely mun mielestä parempi kuin oli ex ex G05. Jotenkin todella laadukas on tämä iX, paljon samaa hienostuneisuutta kuin oli uudessa seiskassa.
    Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
    Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

    Comment

    • volvostabemariin
      Bimmer Rookie
      • Sep 2019
      • 83
      • Kanta-Häme

      #62
      Originally posted by torso1 View Post
      No jatketaan sit ot. Saako kysyä mitkä asiat iX:ssä ärsyttää eniten? Kyllä minä sen uskon et ajettavuus ilmajousilla sekä 4p-ohjauksella on kohillaan. Ja hei, onhan se kuitenkin Made In Germany!
      Isoin ärsytys on ilmajousituksessa välillä sellainen kolahtelu kun hidastetöyssyihin ajaa. Ihan kuin jousitus pohjaisi - juu kuten rautajousissa. Mikä lie; mutta ärsyttävää on!

      Comment

      • torso1
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 348

        #63
        Originally posted by volvostabemariin View Post
        Isoin ärsytys on ilmajousituksessa välillä sellainen kolahtelu kun hidastetöyssyihin ajaa. Ihan kuin jousitus pohjaisi - juu kuten rautajousissa. Mikä lie; mutta ärsyttävää on!
        Tuskin tuo ilmajousista tulee..tai mistäpä sitä tietää. Jos tuo kolahtelu on säännöllistä niin vie auto merkkarille huoltoon ihmeessä. Voi olla kyse myös tukivarsien puslista tms. mullahan piti uuteen G05:een vaihtaa muutamat tukivarret taakse vähän vastaavan ongelman takia jo heti alkumetreillä. Joku valmistusvika niissä oli kun eivät Suomen talvea kestäneet. Soft close ja lasikatto se on mikä iX:ssä pelottaa. Nuo kun eivät ole bemarin vahvimpia osa-alueita olleet.

        Comment

        • jori
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 1010
          • Vantaa

          #64
          Varsinaisia ärsytyksen kohteita ei ainakaan vielä ole.
          Talliin kun peruuttaa niin tekee pakko jarrutuksia kun auto täytyy ajaa lähes seinään kiinni. Tuonkin turvallisuustoiminnon saa varmasti pois päältä.
          Teslan käyttöliittymä oli helpompi käyttää, ei ollut niin monen valikon takana tietyt toiminnot. Mutta näin nyt on bemarin iDriveissä…

          Foorumilta löytyy oma iX osio. Kannattaa loput mietteet laittaa sinne ettei mene seiska osio ihan OT.
          Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
          Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

          Comment

          • tiko4tiko
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2020
            • 783
            • Lappeenranta

            #65
            i7 M70 julkistetaan Shanghaissa

            The most powerful all-electric BMW model: BMW M is introducing an all-electric performance model to spearhead the new BMW 7 Series range. The BMW i7 M70 xDrive (electric power consumption combined: 23.8 – 20.8 kWh/100 km in the WLTP cycle) is the most powerful model with an all-electric drive system in the overall BMW Group portfolio. Equipped with an electric motor at both the front and rear axle generating a maximum system output of 485 kW/660 hp* and an M-specific chassis, the new BMW i7 M70 xDrive delivers the perfect combination of electric mobility and performance, resulting in a driving experience unique in the luxury segment. The range-topping model of the new BMW 7 Series line-up accelerates from 0 to 100 km/h (62 mph) in 3.7 seconds, making it the fastest all-electric BMW model. Top speed is electronically limited to 250 km/h (155 mph).
            Mini, E24, E90, G70
            exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

            Comment

            • 315i
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2014
              • 241
              • Arctopolis

              #66
              Ekan kerran tuli i7 vastaan liikenteessä. Melko isokokoinen mötikkä oli.

              Tai kun kuvia kattelin saattoi olla polttiskin, nii tarkkaa en nähny.
              Last edited by 315i; 29-04-2023, 14:43.

              Comment

              • tiko4tiko
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2020
                • 783
                • Lappeenranta

                #67
                Taas on seiska koeajossa viikonlopun, nyt on alla kesärenkaat. Alkupaloina muutama kilometri nastojen karhentamaa kuutostietä paljasti ainakin että renkaista kuuluu 'jotain' ääntä, jota ei kitkarenkailla en havainnut. Toki hiljaisessa autossa kuulu kaikki ja rengasmelu selvästi vähäisempi kuin omassa äksässä.

                Pitää käydä ajelemassa pidempi lenkki. Testailla pimeällä ajovalot, jotka ei toimineet kovin hyvin viime kerralla. Lisäksi pitää mittailla paljonko ilmajousitus nostaa autoa huonontien asennossa, eli uskaltaisko tällä mökkitiellekin. Vois kokeilla tuo peräkoukkukin, jos veisi kärrillä vanhan jääkapin ja pakastimen kierrätykseen. Alkaa menemään vakavaksi
                Mini, E24, E90, G70
                exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                Comment

                • tiko4tiko
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2020
                  • 783
                  • Lappeenranta

                  #68
                  Noniin 220km koejaolenkki takana. Lyhyesti hieno on kyyti ja isoksi(painavaksi) autoksi mutkatiekin taituu mukavasti. Melutaso on matala, asfaltti saa olla aika karheaa ennenkin kohina tulee. LPR:n kohdilla kutostien asfaltti on karheimmillaan, toki sileä verrattuna PK-seudun teihin. Esim Porvoon moottoritie Porvoosta länteen on kyllä jyrsitty talven aikana aivan ruvelle, samoin kehätiet. Kattelin, että autossa on lisävarusteena Executive Drive Pro, joka todella tasoittaa hienosti routaheittoiset tiet, auto kulkee käsittämättön vakaasti heilumatta.

                  Keskinopeudeksi koko matkalle tuli 90km/h ja sähköä kului 21,5kW/h. Ajelin pääasiassa koko matkan, jos tie oli vapaa +20km/h mittariasetuksella taulunopeuksien päälle. Eli kolminumeroisella tiellä noin satasta ja valtatiellä ~120km/h (siis mittarin mukaan). Näytti mittarivirhetä olevan +2km/h. Vajaan satasen vauhdissa kulutus oli siis lähempänä 20kWh/100km ja sitten valtatiellä lähemmäs 23kWh/100km. Edellisen kertaa nähden keskinopeus oli hieman korkampi ja kulutus selkeästi alempi. Voisi sanoa, että kyllä tällä moottoriteiden ulkopuolella täydellä akulla liikkeelle lähtien kesällä sellaisen hiven päälle 400km ajaa, jopa 450km, ennenkuin laturia pitää etsiä, ei nyt tämän tasoiselle matka autolle aivan huima matka, mutta ei huonokaan.

                  Huonontienasetus nostaa autoa 30mm, jos jotain kiinnostaa. Tuo on jo hyvä korotus talvella, jos lunta sattuu olemaan pihassa enemmän tai mökkitiellä kiviä väistellessä. Vakiomaavara on 13,5cm, 16,5cm korotettuna ei ole huono. Akseliväli on kuitenkin pitkä, joten huonolla tiellä saa olla silti tarkkana. Tottakai akkupaketti ottaa ensimäisenä hittiä, kalliiksi tulee kolahdukset kiviin joita kärrypoluilla aina on. Oman mökkitien toki osaa ulkoa ja varoa kiviä, mutta on niitä mökkipolkuja Suomi täynnä. Tämän on yksi asia joka tulevassa i5:ssa myös mietityttää. i5:ssä ilmaa on vain taka-akselilla, joten maavaraa ei saa lisättyä. No saa nähdä mihin korkeuteen viitonen on säädetty.
                  Mini, E24, E90, G70
                  exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                  Comment

                  • JPM50
                    Bimmer Rookie
                    • May 2022
                    • 199
                    • Helsinki

                    #69
                    ^kiitos koeajoraportista, hyödyllistä ja mielenkiintoista käytännön tietoa.

                    Joko laitat auton tilaukseen..?
                    i4 M50 Black Sapphire

                    Comment

                    • tiko4tiko
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2020
                      • 783
                      • Lappeenranta

                      #70
                      Originally posted by JPM50 View Post
                      ^kiitos koeajoraportista, hyödyllistä ja mielenkiintoista käytännön tietoa.

                      Joko laitat auton tilaukseen..?
                      En laita. Seiska on superkallis auto, olipa voimalinja mikä hyvänsä. Yleisesti tunnettua että ko. mallin arvonpudotus on melkoinen ensi metreillä, joten uutta tilaamaan autoa en ala missään nimisessä. Jos seiskan hankin, se on käytetty. Mutta tutkin tuota nyt lähinnä sillä ajatuksella, että millainen viitonen olisi ja mitä eroja niillä on.

                      Seiskan hulpeita takatiloja en kaipaa, ja uskon että viitosessa ne ovat myös aivan riittävät. Viitosen tavaratilasta ei vielä tiedä mitään, seiskan 500l on riittävä, joten 460-470l olisi vielä hyväksyttävää tasoa viitoselle. Merkittävimmät heikkoudet itselle tulevassa i5:ssa on selkesti pienempi range pienemmän akun vuoksi ja nelivetomallin i5 M60 huhuttu korkeahko kultus. Range ahdistusta voi helpottaa takavetomallilla, mikä on toki oma Jakobin paininsa nelivedon luopumisen osalta. Toinen merkittävä ero on jousitus, ilmajoustus+ executive drive pro on loistava Suomen teillä, joissa painetta on joka suuntaa. Maavaran hetkellisestä lisäämisestä uskon myös olevan hyötyä. Kaksi vuosikymmentä olen ajannut nelivetoisilla autoilla jos maavaraa on ollut yli 20cm, niin runsaalla 10cm on kyllä harmia luvassa, varsinkin takavedolla :think

                      Pitkä toimitusaika voi olla viitosen osalta viimeinen niitti. Viitonen on kuitenkin bemarin ensimmäinen sähköinen henkilöauto, johon perhe mahtuu mukavasti kyytiin (kun suveja iX ja IX3 ei lasketa), joten kysyntä tulee olemaan hurjaa alkuun kaikkialla ja sitä myöten toimitusajat varsinkin tänne susirajan taakse. Uutta äksää odottelin aikoinaan 10kk tilauksesta, pelkään pahoin että viitosen osalta tuo ylittyy merkittävästi. Jos/kun i5 haluaa, se tulisi tilata vain esitteen ja hinnaston perusteella per heti, ja silti toimitus joskus vuoden 2024 lopulla epämääräisyydessä, varsinkin jos lisävaruste täppä on harvinaisemassa paikassa. No pian tämä selviää loput tekniset yksityiskohdat, varusteet ja hinnat.
                      Mini, E24, E90, G70
                      exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                      Comment

                      • JPM50
                        Bimmer Rookie
                        • May 2022
                        • 199
                        • Helsinki

                        #71
                        ^ok, kiitos vastauksestasi.

                        Joo, vitonen kiinnostaa hiukan minuakin ja Hedin myyjä lupasi ottaa yhteyttä, kun hinnastot ja kuvat ovat saatavilla.

                        Range minua hiukan epäilyttää nelivetomallin osalta. Yhtään en ole valmis tinkimään tuon i4 M50:n rangesta.
                        i4 M50 Black Sapphire

                        Comment

                        • torso1
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 348

                          #72
                          Hyvä koeajoraportti Tikolta uudesta seiskasta. Kyllähän tommosen vois itsekin mielellään ottaa viikonlopuksi ajoon vaikkei ostohaluja kyllä olekaan. Pinkka pitäisi olla aika hyvin kunnossa että tommosta ikinä miettisin uutena. Ensimmäisen vuoden aikana hinta tippuu montakymmentä tuhatta euroa. That makes no sense.

                          …mielenkiintoista nähdä mihin uuden i5 M60 hinta asettuu. Tuo on varmasti hieno mutta janoisa peli. Sen takia esim. vuoden päästä uusi X5 50e ei kuulosta ollenkaan huonolta vaihtoehdolta itselle. Noissa on vielä järkevät toimitusajat. Korkeaan maavaraan ja nelivetoon tottuneena ainakaan nelikosta en voi luopua. Toiset sanoo että hybridissä ei ole mitään järkeä. Uskallan itse olla kuitenkin eri mieltä.

                          Comment

                          • tiko4tiko
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2020
                            • 783
                            • Lappeenranta

                            #73
                            Ja tänään tuli stten käytyä mökillä ensin kertaa sitten viime marraskuun ja tulikin paljon käytännön juttuja, joita ei lyhyemmällä koeajolla huomaa.

                            Ensimmäisenä tehtävä oli pakata autoon moskiittomagneetti ja taulutelkari, jotka olivat olleet kotona kylmää ja kosteutta paossa. Moskiittomagneetti sujahti hienosti tavaratilaan alkuperäisessä pahvilaatikossaan, mutta töllöä ei saanut tavaratilan puolelle mitenkään, jotta kannen oli saanut kiinni. Olis mahtunut jos olis jalustan askarrelut irti. Töllö mahtui toki heittämällä takajalkatilaa. No tämä on tiedossa, porrasperässä on rajoitteensa. Toki rouvalta tuli pieni kuitti, että eikös nämä vähäiset tavarat mahdu mukaan

                            Eilen tulitiin kotiin puoli kaksitoista illalla ja auto oli laturissa yön yli ja aamupäivän. Mun laturi vaan on matkakalaturi, jossa virtaraja on 10A. Äksän akku oli tuolla tullut täyteen, mutta i7 näytti että rangea olisi 203km. Mökkireissu edestakas on noin 190km ja oli tarkoituksena oli tuoda peräkärry mukana. Kun ei ollut mitään ajatusta, paljonko kulutus nousee kärryä (toki pientä ja kevyttä) vetäessä, päätin ladata autoon lisää virtaa. Mutta mistä, hybridillä en ole sähköä latailut koskaan näistä julkisita tolpista. Muistelin, että olin Prisman parkkihallissa nähnyt latureita ja ABC-app:ssäkin näkyi että 150kW latureita olisi tarjolla ja vapaana. Sinne siis, no parkkihallista löytyi ensin 22kW laturi, isolle autolle vaikeasti tolppien välistä ja seuraavaksi silmät tavoitti seuraavalta seinältä latureita, mutta ne olikin henkilökunnan vielä pienempiä 11kW? yksiköitä. Muita ei latureita löytynyt vaikka P-hallia kierrettiin kuin 'se kuuluisa ryssä Anttilassa'. Satuin ajamaa ulos hallista toista kautta joilloin silmiin osui pihalta patteri latureita, joissa kokoluokka alkoi olla kohdilaan. Lataus sujui helposti 11min 22kW ja 7,8€. Tosin pohdittiin, että omalla autolla oltasiin jo ajettu kolmasosa matkasta tässä ajassa kun auto saatiin ladattua. Vaimolta tuli lisäkommentti, että hybridi on varmempi jos laturi ei toimisikaan jostai syystä. No kerroin, että laturit on aika varmoja vehkeitä ja latureita on toki kaupungissa muitakin kuin tämä. Komentoi vastapalloon, että appeihin ei aina ole luottaminen, mitä jos vaikka itänaapuri lamauttaa tietoverkot. No mitäpä siihen sanomaan vastaan.

                            Matka valtatietä sujui mainiosti ja tuli sitten ajettua hierman reippaammin, kun vähän v**ti tuo latausepisodi ja sehän näkyi heti kulutusmittarissa 23,5kWh/100km, kun eilen samalla tiellä meni ~20kWh/100km. Paljoa ei tarvii ohitella ja lisätä vauhtia Valtateiltä sitten käännyttiin sorataipaleelle, joka ei nyt 21" kesärenkain varustetun henkilöauton ominta aluetta ole. Paikoin paha kelirikko oli, mutta hitaasti kiemurellen pahoista routapaikoista pääsi ohi ilman pohjakosketuksia. Tässä vaiheessa en tiennyt että tämä oli vasta alkua. Varsinainen mökkitie huonossa kunnossa olikin. Syyksi paljastui, että naapuriin rakennettiin mökkiä ja isot autot olivat uponneet pehmeään tiehen kevään aikana. Nyt tie oli jo pääosin kuivunut muutamaa routivaa kohtaa lukuunottamatta. Korotetulle huonontienasennolle tuli tarvetta. Korotetussa asennossa jousitus muuttuu erittäin kovaksi ja ei jousta juurikaan ulospäin (eräänlaiset puujalat). Muutekin piti ajaa varoen 10-20km/h sitten että sai pidettyä toisen puolen renkaat korkeamman keskivallin päällä, mutten olisi korotetullakin maavaralla pohjakosketuksen riski iso. Leveällä autolla ja kapella tiellä/polulla sivussa ajaminen on helpommin sanottu kun tehty, mutta perille päästiin onnistuneesti ilman havereita.

                            Takaisinpäin lähtiessä auto ilmoitti, että huonontienasento ei ole mahdollinen, koska vetokoukku on käytössä. Ajattelin, että voi hemmetti, tien on sen verran rujossa kunnossa, että riski kasvaa melkoisesti ilman korotusta. pitäiskö kärri vaan jättää mökille? Mutta keksin ottaa virtapistokeen irti, niin silloinhan auto ei kärristä tiennyt mitään ja näin saatiin 3 cm lisää maavaraa. 'Off-road" taipaleen jälkeen kytkin kärriin valot ja auto laskeutui takaisin normiasentoon.

                            Vaikka kärri oli kevyt ja pudotin ajonopeuden 90km/h, kulutus oli lähes täsmälleen sama kuin ilman kärriä, vaikka vauhtia oli 30km/h vähemmän. llman latailusäätöjä Prismalla mehu olisi loppunut 5km ennen kotipihaan pääsyä.

                            Täytyy myöntää, että mökkimatka tuli tehtyä, mutta näissä oloissa äksä olis ollut paljon parempi vaihtoehto. Äksä ei ole valtatiellä yhtä hiljainen ja mukava (toki erinomainen absoluutisella asteikolla), mutta kelirikkoteillä ei olisi ollut menty ilman jännitystä. Mökkitien olisi saanut paskoa vaikka tukkirekalla ja silti perille pääsy olisi ollut varmaa. Jos polttoaine loppumassa useamalta pumpulta saa rangen lisäystä matkan varrelta lisää muutamassa minuutissa. Toki sähkökin olisi ollut tarjolla lisää Savitaipaleella (2x 22kW laturit). Sähköllä ajaminen vaatii selkeästi enemmän suunnittelua ja laataaminen myös aikaa. Ei pelkästään latausaika ole lisää vaan myös sinne laturille on ajettava, mikä voi kaksin jopa kominkertaistaa 'latausajan'. Toki palkinnoksi saa halvemmat kilometrit. Sähkösautolla reissu maksoi 8€ + kotona ladatun energian, äksällä oli maksanut kotona ladatun energian ja 17€ bensaa.

                            Nyt palautan auton. tämä oli hyvä kokemus itselle taas, ja laittoi mietimään onko perinteinen sedan kuitekaan riittävä kulkine kokonaisuutena. Pitkälle matkoille perinteinen henkilöauto on se mukavin ja taloudellisin, mutta kun arjessa on muutakin tarvetta. Nyt nuo hoituvat sen kummenpia säätämättä 'monitoimilaitteella' joka ei ole paras missään mutta hyvä kaikessa.
                            Last edited by tiko4tiko; 07-05-2023, 20:30.
                            Mini, E24, E90, G70
                            exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                            Comment

                            • PNM2
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2015
                              • 1073
                              • Espoo

                              #74
                              Lataushommahan on toki selvä jo etukäteen. Parinsadan kilsan reissu isolla autolla vaatii 10A:n virralla sen parinkymmenen tunnin latauksen, jos realistisesti meinaa rangen riittävän koko matkaan. Auton kapasiteetistahan lataussäätö ei johtunut.
                              i4 M50
                              ex: G30 530e xDrive M-Sport
                              ex: F11 525d xDrive
                              ex: F11 520d
                              ex: E91 318i

                              Comment

                              • tiko4tiko
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2020
                                • 783
                                • Lappeenranta

                                #75
                                Originally posted by PNM2 View Post
                                Lataushommahan on toki selvä jo etukäteen. Parinsadan kilsan reissu isolla autolla vaatii 10A:n virralla sen parinkymmenen tunnin latauksen, jos realistisesti meinaa rangen riittävän koko matkaan. Auton kapasiteetistahan lataussäätö ei johtunut.
                                Niin no, ilman kärriä olisin luottanut auton range ilmoitukseen ja jättänyt lataamatta. Reserviä oli kuitenkin runsas 10km.

                                Toki tästä tuli myös ajatus, että isoakkuisen auton kotilaturiksi jopa 11kW AC on hieman nirkonen. Jos/kun tulee myöhään illalla esim viikonloppuna viimeisillä hönkäyksillä kotiin ja seuraavan aamuna on työreissu edessä, latausaikaa jää 5-7h, mikä tarkoitaa, että i7:n tai varsinkaan iX50:n akku ei ole tuossa ajassa täynnä, joten rangeakaan ei voi laskea suinkaan 100% akulla (josta siis voi käyttää 80-90%) vaan sähköä onkin vain 50-60% kapasiteetista ennen seuraavaa latausta. Esimerkin autoissa on 22kW AC lataus, joten jos talon systeemit kestää ko. laturin kannattaa se asentaa ja akku on poikkeuksetta täysi liikkellelähdettäessä. Mutta ainakin meillä 22kW ei ole talon sulakkeiden puolesta mahdollinen, pääsulakkeet rajoittavat järkevän latauspöntön 11kW:iin. Toisekseen monet autotkaan eivät tue 22kW latausta, esim nopeasta DC-latauksesta tunnettu Taycanissa on vakiona 11kW AC, toki lisähintaa 22kW on saatavissa.

                                Käytäntö on siis hieman toisin mitä näillä palstoilla annetaan ymmärtää oletuksena, että liikkelle voidaan lähteä aina akku täynnä, ja lasketaan siitä rangea. Lataushaasteeseen voi lisäksi törmätä matkan päällä hotellissakin, pöntössä lukee 22kW ja autokin voi siihen kyetä, mutta kun puolet pisteistä on miehitetty, niin seuraavaksi saapuva puolittaa jaettavan aseman lataustehon, ja niinpä iso akku on vajaa aamulla ellei sitten akku viereissä parkkiruudussa satu täyttymään reilusti aiemmin, mikä on epätodennäköistä kun lataus on hidasta. Ja kun riittävän myöhään tulee, niin yhtään laturia ei ole vapaana, kun ei aina ole ollut edes vapaata parkkiruutua Tässä tapauksessa yötauon aikana ei tietenkään saa akkuun yhtään mitään täytettä. Tämä on tilanne meillä muutenkin yleinen, jos kyseessä on sukulointireissu. Kerros/rivitalon pihalta sähköä ei saa edes 10A matkalaturilla.

                                Lähinnä vajavaisen infran vuoksi olen sähköauton hankintaa lykännyt, koska lataavahybridi on poistanut latauksen haasteet matkalla ja samalla mahdollistanut päivittäiset ajot sähköllä. Infra paranee koko ajan, ja onpa noihin vakiovierailukohteisiinkin suunnitteilla latausmahdollisuus, toteutusta vaille valmista. Sähköauto kiinnostaa koko ajan enemmän varsinkin mallitarjonnan samaan aikaan laajentuessa merkittävästi.

                                Muutaman viikon kuluttua selviää, millainen uusi viitonen on ja iskeekö riittävä ostokiima, joka saa 'unohtamaan' sedan-korin, (takavedon), matalan maavaran ja latausinfran haasteet.
                                Mini, E24, E90, G70
                                exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎