iX3

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PNM2
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2015
    • 1200
    • Espoo

    #46
    Originally posted by ritariässä View Post
    Sähköautolla about 1,5 vuoden toimitusaika aika karsea tilanne. Väliin kerkee jo useampi akku ja pikalatauspäivitys tulla kiinalaisilta ja pahimmassa unissa 2027 ei enää niin hot tämä iXkolomonen.
    Sama tilanne mulla esim oli i4:sta tilatessa eli toimitusaika oli reilusti yli vuoden. En silti olisi mieluummin ottanut yhtään kiinalaista sen sijaan. Toki aika oli silloin hieman eri mutta jotenkin en näe vaikka 80-90 kiloeuron Bemarin tai Mersun aidon vaihtoehdon olevan kiinalainen sähköauto.

    iX3 voi olla nyt julkaisunsa jälkeen huulilla mutta toki se jää taka-alalle, kun uusia malleja tulee koko ajan itse Bemariltakin. Näinhän se aina menee ja alkuvuonna varmasti Mekkerin GLC on tässä luokassa eniten framilla.
    Last edited by PNM2; 23-10-2025, 19:33.
    i4 M50
    ex: G30 530e xDrive M-Sport
    ex: F11 525d xDrive
    ex: F11 520d
    ex: E91 318i

    Comment

    • jani
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 5200
      • Kuopio

      #47
      Originally posted by pyroz View Post
      Hohhoijaa. Kyllä varmaan kohta joku Horsti saa kenkää kun jossain huomataan, että jumaliste mites sinne nyt noin räikeä vaihtehto on päässyt mukaan!?!?!

      Ei voisi olla tylsempi väripaletti. Kuinka vaikeaa se on ei helvetti
      Ovat selvästi palkanneet Toyotalta markkinointia väkeä ja arvelleet että saadaan takametsien rikkaat isännät ostoksille kun valitaan saludoa juovalle tuulipukukansalle sopivat värit
      F33 435d Mineral-grau metallic
      K40 K1200s sondermodell

      Comment

      • PNM2
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2015
        • 1200
        • Espoo

        #48
        20.11. iX3 esittelyssä Helsingissä. Kai tuonne täytyy mennä paikalle ihmettelemään.

        Edit: taitaa olla 6.11. alkaen esittelyauto Suomessa kiertueella alkaen Oulusta.
        Last edited by PNM2; 02-11-2025, 15:47.
        i4 M50
        ex: G30 530e xDrive M-Sport
        ex: F11 525d xDrive
        ex: F11 520d
        ex: E91 318i

        Comment

        • PNM2
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2015
          • 1200
          • Espoo

          #49
          Bemarin jenkkisaitilla voi mallata autoa Vegas redinä ja Eucalyptus greeninä. Mulle ei jatkoon eli Ocean wave baulla mennään ellei sitten sen frozen-vaihtoehto ehdi vielä saataville ennen kokoonpanoa.

          i4 M50
          ex: G30 530e xDrive M-Sport
          ex: F11 525d xDrive
          ex: F11 520d
          ex: E91 318i

          Comment

          • melperri
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2011
            • 273
            • espoo

            #50
            Ensimmäiset koeajoraportit kehuvat ajo ominaisuuksia. Pakko on varmaan käydä aikanaan livenä kokeilemassa ajettavuus ja ergonomia , vaikka sisäkuvien perusteella ensivaikutelma olikin "ei ikinä". Pylpyrän hävittäminen ja kangaspäällysteinen kojelauta on kyllä pahoja rasteja. Ulkoisesti auto on mielestäni jopa hyvän näköinen.

            Comment

            • tiko4tiko
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2020
              • 846
              • Lappeenranta

              #51
              Originally posted by melperri View Post
              Ensimmäiset koeajoraportit kehuvat ajo ominaisuuksia. Pakko on varmaan käydä aikanaan livenä kokeilemassa ajettavuus ja ergonomia , vaikka sisäkuvien perusteella ensivaikutelma olikin "ei ikinä". Pylpyrän hävittäminen ja kangaspäällysteinen kojelauta on kyllä pahoja rasteja. Ulkoisesti auto on mielestäni jopa hyvän näköinen.
              Juu ajettavuutta on kehuttu. Muuten on kyllä sulattelemista. No odotellaan että pääsee istumaan oikeaan autoon ja ajamaan. Oma kiinnostus on tulevassa 3-sarjalaisessa, joka varmaan on sisältä hyvin sama tämän mallin kanssa. Mittaristo/näyttö tuulilasin alalaidassa on hyvä innovaatio ja selkeä parannus nykyiseen. Nykyisen ergonomian parantamisen ei pitäisi olla vaikea, kun melkeinpä mikä tahansa on parannus.

              (Bemun)sähkö-SUVien ulkonäkö ei kyllä innosta. X5 näyttää vielä ’oikealta’ SUVilta mutta varmaan sekin ’pilataan’ seuraavassa sukupolvessa.

              Milloin iX3:n toimitukset alkaa? Silloin tulee esittelyautojakin.



              Mini, E24, E90, F30, G70
              exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

              Comment

              • PNM2
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2015
                • 1200
                • Espoo

                #52
                Originally posted by tiko4tiko View Post

                Juu ajettavuutta on kehuttu. Muuten on kyllä sulattelemista. No odotellaan että pääsee istumaan oikeaan autoon ja ajamaan. Oma kiinnostus on tulevassa 3-sarjalaisessa, joka varmaan on sisältä hyvin sama tämän mallin kanssa. Mittaristo/näyttö tuulilasin alalaidassa on hyvä innovaatio ja selkeä parannus nykyiseen. Nykyisen ergonomian parantamisen ei pitäisi olla vaikea, kun melkeinpä mikä tahansa on parannus.

                (Bemun)sähkö-SUVien ulkonäkö ei kyllä innosta. X5 näyttää vielä ’oikealta’ SUVilta mutta varmaan sekin ’pilataan’ seuraavassa sukupolvessa.

                Milloin iX3:n toimitukset alkaa? Silloin tulee esittelyautojakin.


                Maaliskuussa päässee koeajamaan. Eilen myyjältä infona toimitus toukokuussa on edelleen täysin mahdollinen mutta edellisessä kuussa toki vasta tiedetään seuraavan kuun tuotantoon menevät tilaukset.
                i4 M50
                ex: G30 530e xDrive M-Sport
                ex: F11 525d xDrive
                ex: F11 520d
                ex: E91 318i

                Comment

                • tiko4tiko
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2020
                  • 846
                  • Lappeenranta

                  #53
                  Originally posted by PNM2 View Post

                  Maaliskuussa päässee koeajamaan. Eilen myyjältä infona toimitus toukokuussa on edelleen täysin mahdollinen mutta edellisessä kuussa toki vasta tiedetään seuraavan kuun tuotantoon menevät tilaukset.
                  Kiitos tiedosta. Toimittajien hehkutuksen perusteella iX3 on erinomainen eli hyvän valinnan olet varmasti tehnyt
                  Mini, E24, E90, F30, G70
                  exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                  Comment

                  • JPM50
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2022
                    • 218
                    • Helsinki

                    #54
                    Kävin siinä Helsingin esittelyillassa katsomassa tuota autoa; sen uusi tekniikka kiinnostaa kovasti, mutta tuo muotoilu ei sitten yhtään, yök. Makuasioita nämä ovat, mutta minua ei tuo Mummo Ankan autoa muistuttava vekotin ei kiinnosta sitten yhtään.

                    Neue Klasse i3 M60:ä odotellessa siis.
                    i4 M50 Black Sapphire

                    Comment

                    • torso1
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 424

                      #55
                      iX3 vaikuttaa erinomaiselta autolta. Mutta ei itselle. G05 X5:n korkeussäädettävään ilmajousitukseen, hyviin stereoihin (B&W) ja korkeaan sisustuksen tasoon tottuneena itse pitää odottaa ainakin siihen asti että näkee lopullisen tuotantoversion uudesta iX5:sta. Ja ehkä myös koeajoraportit maailmalta ennen kuin hankintapäätöstä seuraavan menopelin suhteen tekee. Mun mielestä uusi Neue Klasse ja iX3 ovat niin kaukana edellä sähköautotekniikassa nykyisiin iX/i4/i5/i7 jne. verrattuna etten näe niiden hankinnassa enää mitään järkeä tässä vaiheessa.

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6835
                        • PK-seutu

                        #56
                        Originally posted by torso1 View Post
                        Mun mielestä uusi Neue Klasse ja iX3 ovat niin kaukana edellä sähköautotekniikassa nykyisiin iX/i4/i5/i7 jne. verrattuna etten näe niiden hankinnassa enää mitään järkeä tässä vaiheessa.
                        Nooh. Sellanen ~80k€ uudesta tekniikasta tai alle puolet siitä noista nykymalleista vähän ajettuna takuun alaisina. Itselle olisi helppo päätös nimenomaan päinvastoin
                        S65, S85, H1, N63TU, IB1

                        Comment

                        • torso1
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 424

                          #57
                          Originally posted by pyroz View Post

                          Nooh. Sellanen ~80k€ uudesta tekniikasta tai alle puolet siitä noista nykymalleista vähän ajettuna takuun alaisina. Itselle olisi helppo päätös nimenomaan päinvastoin
                          joo. Lähinnä tarkoitin uuden hankkimista.

                          Comment

                          • PNM2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2015
                            • 1200
                            • Espoo

                            #58
                            Originally posted by pyroz View Post

                            Nooh. Sellanen ~80k€ uudesta tekniikasta tai alle puolet siitä noista nykymalleista vähän ajettuna takuun alaisina. Itselle olisi helppo päätös nimenomaan päinvastoin
                            Onhan se näinkin mutta ei noista mainituista malleista 40k€:lla kovin kummoista valikoimaa löydy, jos vähänajettu ja takuunalainen pitää olla. i4:sta varmaan löytyy parhaiten ja vanha iX3 tuskin on realistinen vaihtoehto.
                            i4 M50
                            ex: G30 530e xDrive M-Sport
                            ex: F11 525d xDrive
                            ex: F11 520d
                            ex: E91 318i

                            Comment

                            • tiko4tiko
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2020
                              • 846
                              • Lappeenranta

                              #59
                              Originally posted by PNM2 View Post

                              Onhan se näinkin mutta ei noista mainituista malleista 40k€:lla kovin kummoista valikoimaa löydy, jos vähänajettu ja takuunalainen pitää olla. i4:sta varmaan löytyy parhaiten ja vanha iX3 tuskin on realistinen vaihtoehto.
                              Olen Pyrozin kanssa samaa mieltä. Nopeasti bongattuna mobile.desta löytyy 45k€lla pari vuotiaita i5 e40 ja iX 40 malleja, joihin saa parin vuoden takuun. Onko uusi auto erotuksen väärti kokonaisuutena, on jokaisen oma asia. Ja onneksi uusiakin ostetaan

                              Oma kokemus 1½ vuoden sähköautolla ajelun 40tkm perusteella on, että autojen mainostetut latausnopeudet on aika toissijaisia. Usein miten joku muu kuin auto rajoittaa latausta, Tilanteet, joissa nopeamasta latauksesta olisi ollut itselle hyötyä, ovat yhden käden sormissa ja silloinkin puhutaan 10..15min edusta. Lisärangesta olisi kieltämättä hyötyä, 100..200km nykyisen (WLPT 600km) päälle kyllä kelpaisi. Tällöin talvikelissäkin toimintamatka olisi aina riittävä. Kesällä en ole enempää kaivannut.

                              Rangen osalta merkittävää on, että auton ei tarvitse olla iso. Tämä on mikä itseäni kiehtoo uudessa i3:ssa ja sen kilpailijoissa, esim mersun sähköiset 800V:n C/E-mallit esitellään '26-27.
                              Mini, E24, E90, F30, G70
                              exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                              Comment

                              • volvostabemariin
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2019
                                • 99
                                • Kanta-Häme

                                #60
                                Originally posted by tiko4tiko View Post

                                Olen Pyrozin kanssa samaa mieltä. Nopeasti bongattuna mobile.desta löytyy 45k€lla pari vuotiaita i5 e40 ja iX 40 malleja, joihin saa parin vuoden takuun. Onko uusi auto erotuksen väärti kokonaisuutena, on jokaisen oma asia. Ja onneksi uusiakin ostetaan

                                Oma kokemus 1½ vuoden sähköautolla ajelun 40tkm perusteella on, että autojen mainostetut latausnopeudet on aika toissijaisia. Usein miten joku muu kuin auto rajoittaa latausta, Tilanteet, joissa nopeamasta latauksesta olisi ollut itselle hyötyä, ovat yhden käden sormissa ja silloinkin puhutaan 10..15min edusta. Lisärangesta olisi kieltämättä hyötyä, 100..200km nykyisen (WLPT 600km) päälle kyllä kelpaisi. Tällöin talvikelissäkin toimintamatka olisi aina riittävä. Kesällä en ole enempää kaivannut.

                                Rangen osalta merkittävää on, että auton ei tarvitse olla iso. Tämä on mikä itseäni kiehtoo uudessa i3:ssa ja sen kilpailijoissa, esim mersun sähköiset 800V:n C/E-mallit esitellään '26-27.
                                Varsin hyviä pointteja! Latausnopeus ja range ei toki kaikille ole oleellista. Mm. itselleni kummallakaan ei kerta kaikkiaan ole mitään merkitystä. kerran vuoteen jos anoppilaan tekee reilun 400 km ajon niin pikkuakkuisella iX40llä pysahdytään lataamaan. Kaikki muut latauksen kotona ja arkiajo nurkkapyörittelyä. Sitten taas jos ajaa pidempää siivua niin iX3n seuraavan sukupolven sähkötekniikka on ihan game changer.

                                Comment

                                Working...
                                X