Announcement

Collapse
No announcement yet.

Latauskäyrä DC pikalataus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 315i
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2014
    • 241
    • Arctopolis

    #16
    En kyl löytäny akun "lämmitysnappulaa", voi olla että jos i4 ei sellaista ole.


    i4 ottaa pikkasen paremmin virtaa, kattelin just paria kuvaa mitä olen käyristä ottanut, niin 45% kun kerran latasin otti silloin vielä 120kW ja toisessa kuvassa kun latasin 51% otti sillon vielä 109kW, ja kolmannessa 60% kohdalla 86kW. Tosin huiputkin on yli 200kW, joten ei tuo huono ole.


    Ja huomenna aamulla talvitesti, Klaukkala-Pori, n. 220 kilsaa, akku täys, auto nyt -15 asteen pakkasessa katoksessa. Tarkoitus ajaa ihan normisti kesäkengät jalassa ja ilman takkia
    Last edited by 315i; 15-12-2022, 16:28.

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6768
      • PK-seutu

      #17
      Originally posted by 315i View Post
      En kyl löytäny akun "lämmitysnappulaa", voi olla että jos i4 ei sellaista ole.


      i4 ottaa pikkasen paremmin virtaa, kattelin just paria kuvaa mitä olen käyristä ottanut, niin 45% kun kerran latasin otti silloin vielä 120kW ja toisessa kuvassa kun latasin 51% otti sillon vielä 109kW, ja kolmannessa 60% kohdalla 86kW. Tosin huiputkin on yli 200kW, joten ei tuo huono ole.


      Ja huomenna aamulla talvitesti, Klaukkala-Pori, n. 220 kilsaa, akku täys, auto nyt -15 asteen pakkasessa katoksessa. Tarkoitus ajaa ihan normisti kesäkengät jalassa ja ilman takkia
      Taitaa iX3 LCI olla ainut jossa tuo nappi on. iDrive8:ssa ei taida olla. Jotkut huhuilee että olisi tulossa mutta tiedä noista sitten.
      S65, S85, H1, N63TU, IB1

      Comment

      • Peksu
        Bimmer Fanatic
        • May 2014
        • 273
        • Lähellä Tre

        #18
        Tämmönen
        Attached Files
        G08 LCI iX3 M Sport

        Comment

        • JPM50
          Bimmer Fanatic
          • May 2022
          • 204
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by Peksu View Post
          Tämmönen
          i4:ssa ei tätä ole.
          i4 M50 Black Sapphire

          Comment

          • Tomi T
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 3861
            • Nokia

            #20
            Originally posted by JPM50 View Post
            i4:ssa ei tätä ole.
            Ainakaan vielä.
            BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
            ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
            ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
            BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

            ex. 54*BMW

            Comment

            • JPM50
              Bimmer Fanatic
              • May 2022
              • 204
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by 315i View Post


              Ja huomenna aamulla talvitesti, Klaukkala-Pori, n. 220 kilsaa, akku täys, auto nyt -15 asteen pakkasessa katoksessa. Tarkoitus ajaa ihan normisti kesäkengät jalassa ja ilman takkia

              Minkälaiset kulutuslukemat sait..? Kiinnostaisi kovasti tietää
              i4 M50 Black Sapphire

              Comment

              • 315i
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2014
                • 241
                • Arctopolis

                #22
                Toiselle foorumille pistetty viesti:


                Nonii, pakkaskoeajo tehty. Klaukkalassa vaatimattomat 15.5 pakkasta, akku siis täys ja auto ollut koko yön ilman virtaskaa ja ulkona. Nokka kohti länttä, ja pakkanen kiristyi parhaimmillaan -20 asteeseen. Pakkanen laski alle -15 vasta viimeisen 20 km kohdalla

                Vakkarissa nopeusrajoitus+10, 20.5 asteen sisälämpötila, Sport mode. Auto veikkas, että perillä olis 38% akkua jäljellä. Todellisesti oli 42%
                217km ajon jälkeen kulutus 19.7 kWh/100. Keskinopeus 82.9 km/h. Aika hyvin noissa keleissä


                Kun kakkostielle Karkkilassa pääsin nollasin yhden kulutumittarin ja se näytti perillä reilu 18 kWh.

                Comment

                • JPM50
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2022
                  • 204
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by 315i View Post
                  Toiselle foorumille pistetty viesti:


                  Nonii, pakkaskoeajo tehty. Klaukkalassa vaatimattomat 15.5 pakkasta, akku siis täys ja auto ollut koko yön ilman virtaskaa ja ulkona. Nokka kohti länttä, ja pakkanen kiristyi parhaimmillaan -20 asteeseen. Pakkanen laski alle -15 vasta viimeisen 20 km kohdalla

                  Vakkarissa nopeusrajoitus+10, 20.5 asteen sisälämpötila, Sport mode. Auto veikkas, että perillä olis 38% akkua jäljellä. Todellisesti oli 42%
                  217km ajon jälkeen kulutus 19.7 kWh/100. Keskinopeus 82.9 km/h. Aika hyvin noissa keleissä


                  Kun kakkostielle Karkkilassa pääsin nollasin yhden kulutumittarin ja se näytti perillä reilu 18 kWh.
                  On kyllä erittäin hyvä tulos tuolla kelillä!
                  i4 M50 Black Sapphire

                  Comment

                  • pyroz
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 6768
                    • PK-seutu

                    #24
                    M50 vai 40e?
                    S65, S85, H1, N63TU, IB1

                    Comment

                    • 315i
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2014
                      • 241
                      • Arctopolis

                      #25
                      40e ja 17 tuuman 225 kitkat alla.

                      Comment

                      • Hexa1983
                        Newbiemmer
                        • Aug 2016
                        • 8
                        • Espoo

                        #26
                        Spämmätään tänne, kun oma auto on vielä tilauksessa ja aiheeseen on viimeaikoina tutustuttu ahkeraan. Videolla RuÅtsin poika näyttää, kuinka Idrive 8:ssa nappuloidaan patterin lämmitys päälle au de manuaalisesti.

                        Comment

                        • 315i
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2014
                          • 241
                          • Arctopolis

                          #27
                          Juu ei löydy i4. Pari muuta valikkoa kyllä, tosa samassa näytössä.

                          Comment

                          • Tomi T
                            BTCF Member
                            • Apr 2003
                            • 3861
                            • Nokia

                            #28
                            Originally posted by Hexa1983 View Post
                            Spämmätään tänne, kun oma auto on vielä tilauksessa ja aiheeseen on viimeaikoina tutustuttu ahkeraan. Videolla RuÅtsin poika näyttää, kuinka Idrive 8:ssa nappuloidaan patterin lämmitys päälle au de manuaalisesti.

                            https://www.youtube.com/watch?v=39pGzbedoI4
                            No, eihän tuo näyttäisi videon perusteella olevan muuta, kuin aktivointi sille, että auto lämmittää akkua ennen naviin laitetulle DC-laturille saapumista. Olen kuvitellut, että kyseinen toiminto olisi automaattinen. U06/U11 toki voi olla eroja G26E/I20 iDrive 8:n.
                            BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                            ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                            ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                            BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                            ex. 54*BMW

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2857
                              • Tampere

                              #29
                              Originally posted by Tomi T View Post
                              No, eihän tuo näyttäisi videon perusteella olevan muuta, kuin aktivointi sille, että auto lämmittää akkua ennen naviin laitetulle DC-laturille saapumista. Olen kuvitellut, että kyseinen toiminto olisi automaattinen. U06/U11 toki voi olla eroja G26E/I20 iDrive 8:n.
                              Juu kyllä i4 ja iX lämmitykset on täysin automaattisia
                              Last edited by böntti; 22-12-2022, 20:20.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              • pyroz
                                BTCF Member
                                • Nov 2002
                                • 6768
                                • PK-seutu

                                #30
                                Omat empiiriset tutkimukset osoittaa toistaiseksi, että ainakin iX3 LCI (iDrive7) ei lämmitä akkua, jos olet asettanut DC-laturin navigoinnissa välietapiksi. Pitää kokeilla vielä sopivan reissun kohdalla se skenaario, että asettaa laturin navin ainoaksi / pääkohteeksi).

                                iX3 LCI:ssä on tosiaan täysin manuaalinen ja erillinen sovellus, josta saa painalluksella akun lämmityksen päälle. Siis ilman navigointeja yhtään mihinkään. Paras mahdollinen vaihtoehto. Olet itse tilanteen herrana ja tiedät mitä auto tekee. Automaatio on toki myös hienoa ja hyvä idea, mutta molempi parempi. Manuaalista vipua kuitenkaan ei juuri muissa ole.
                                S65, S85, H1, N63TU, IB1

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎