Onkos muut kokeillut tuota vapaata rullausta silleen, et laittaa vaihteen N-asentoon eli kokonaan vapaalle? Itse tuota kokeilin iX3:ssa ja ero on todella huomattava normi rullaukseen verrattuna eli vaihde D asennossa.
Olen tässä ihmetellyt, että jotenkin huonosti on rullannut D asennossa jos vrt. esim 5- tai 6- sarjaa ECO Pro:lla, jossa siis lyö vaihteen kai myös N asentoon kun kaasun nostaa.
Olen jotenkin vaan ajatellut, että myös i-auton vapaa rullaus eli regenerointi asennossa "Dynaaminen" olisi vastaava kuin tuo ECO Pro polttiksessa, mutta eipä se ollutkaan.
Jos sopivassa mäessä laittaa vaihteen N-asentoon, rullaa auto paaaaaljon paremmin ja pidemmälle kuin muuten. Ajattelin että kun on raskas auto ja korkea ilmanvastus niin huonompi rullaus on siitä kiinni, mutta ei. Joku siellä menoa jarruttaa jos vaihde on D:llä vaikka ei moottori regeneroi, mutta johonkin liike-energia silti katoaa :think
Olen tässä ihmetellyt, että jotenkin huonosti on rullannut D asennossa jos vrt. esim 5- tai 6- sarjaa ECO Pro:lla, jossa siis lyö vaihteen kai myös N asentoon kun kaasun nostaa.
Olen jotenkin vaan ajatellut, että myös i-auton vapaa rullaus eli regenerointi asennossa "Dynaaminen" olisi vastaava kuin tuo ECO Pro polttiksessa, mutta eipä se ollutkaan.
Jos sopivassa mäessä laittaa vaihteen N-asentoon, rullaa auto paaaaaljon paremmin ja pidemmälle kuin muuten. Ajattelin että kun on raskas auto ja korkea ilmanvastus niin huonompi rullaus on siitä kiinni, mutta ei. Joku siellä menoa jarruttaa jos vaihde on D:llä vaikka ei moottori regeneroi, mutta johonkin liike-energia silti katoaa :think
Comment