Nyt olisi ekat kokemukset saatu. Noin 300km ajettu.
Noihin kuulemma kuuluu sekarengastus. ”Tasarengastus” ei ole sallittu. Edessä tuli 245 ja takana 275. .
Noin 250km tuli tänään. 3 pätkässä ja joka välissä auto ehti jäähtyä (useamman tunnin pysähdykset) Lähinnä maantieajoa.
Ajelin normaaliin tapaan niin kuin muillakin autoilla.
Kyllähän tuota sähköä meni. Noin 28kWh/100km. Pakkasta toistakymmentä astetta, kuiva keli.
Nippa nappa olisi ehkä päässyt kotiin saakka. Ilmeisesti jotain 10% olisi ollut jäljellä jos kotiin olisi jatkanut.
Auto kuitenkin ehdotti 5min latausta 17km ennen kotia marketin lähellä olevalle latauspaikalle joten ajoinkin sen marketin pihaan lataukseen kun piti kuitenkin käydä ostamassa evästä huomiseksi. Siinä oli siis useampi latausalue puolen kilometrin säteellä. Latasi 14kWh (rajoitin 30%).
Ajovalojen teho yllätti positiivisesti. Lumi maassa varmaan auttoi.Toki ainahan tehoa enemmänkin voisi olla.
Vakaasti kulki default asetuksilla. Kevyellä kaasulla totuttelin autoon. En ole lähtenyt muuttamaan asetuksia vaan katsotaan ensin että miten hyvin/huonosti tuo nyt toimii. Toki esim lämppäriä ja penkkejä on pitänyt säätää.
Yhdessä risteyksessä auto halusi väkisin hidastaa vauhtia (navi oli päällä). Sama homma molempiin suuntiin mennessä.
Risteyksessä kaksi isohkoa tietä risteävät. Minun kulkusuunnassa oli kuitenkin etuajo-oikeus.
Sen verran jarrutti että riski peräänajolle kyllä kasvoi jonkin verran.
Hieman ärsyttävä tuo ”comfort access”. Oveja ja valoja räpsii kun kävelee läheltäkään autoa. Idea hyvä mutta ei oikein käytännöllinen jos auto on ”kulkureitin varrella”. Esim postilaatikolla käydessä. En ole ehtinyt selvittää että johtuuko kännykästä, avaimesta vai molemmista.
Samoin nopeudesta pimputtelu on ikävä. Onneksi aika hiljainen ääni eikä kestä kauaa liikennemerkin jälkeen.
Jotkin tekstit/kuvakkeet ovat pieniä keskinäytössä (ainakin navissa). Liikkuvassa autossa vaikea saada selvää. Tai ehkä pitäisi uusia silmälasit?
Paljon on erilaisia ”appeja”/ikoneita päänäytöllä. Menee aikansa kun noihin opettelee.
En osaa (vielä) sanoa mitään kojelaudan valkoiseksi valaistusta paneelista. Hieman hämmentävä.
Noihin kuulemma kuuluu sekarengastus. ”Tasarengastus” ei ole sallittu. Edessä tuli 245 ja takana 275. .
Noin 250km tuli tänään. 3 pätkässä ja joka välissä auto ehti jäähtyä (useamman tunnin pysähdykset) Lähinnä maantieajoa.
Ajelin normaaliin tapaan niin kuin muillakin autoilla.
Kyllähän tuota sähköä meni. Noin 28kWh/100km. Pakkasta toistakymmentä astetta, kuiva keli.
Nippa nappa olisi ehkä päässyt kotiin saakka. Ilmeisesti jotain 10% olisi ollut jäljellä jos kotiin olisi jatkanut.
Auto kuitenkin ehdotti 5min latausta 17km ennen kotia marketin lähellä olevalle latauspaikalle joten ajoinkin sen marketin pihaan lataukseen kun piti kuitenkin käydä ostamassa evästä huomiseksi. Siinä oli siis useampi latausalue puolen kilometrin säteellä. Latasi 14kWh (rajoitin 30%).
Ajovalojen teho yllätti positiivisesti. Lumi maassa varmaan auttoi.Toki ainahan tehoa enemmänkin voisi olla.
Vakaasti kulki default asetuksilla. Kevyellä kaasulla totuttelin autoon. En ole lähtenyt muuttamaan asetuksia vaan katsotaan ensin että miten hyvin/huonosti tuo nyt toimii. Toki esim lämppäriä ja penkkejä on pitänyt säätää.
Yhdessä risteyksessä auto halusi väkisin hidastaa vauhtia (navi oli päällä). Sama homma molempiin suuntiin mennessä.
Risteyksessä kaksi isohkoa tietä risteävät. Minun kulkusuunnassa oli kuitenkin etuajo-oikeus.
Sen verran jarrutti että riski peräänajolle kyllä kasvoi jonkin verran.
Hieman ärsyttävä tuo ”comfort access”. Oveja ja valoja räpsii kun kävelee läheltäkään autoa. Idea hyvä mutta ei oikein käytännöllinen jos auto on ”kulkureitin varrella”. Esim postilaatikolla käydessä. En ole ehtinyt selvittää että johtuuko kännykästä, avaimesta vai molemmista.
Samoin nopeudesta pimputtelu on ikävä. Onneksi aika hiljainen ääni eikä kestä kauaa liikennemerkin jälkeen.
Jotkin tekstit/kuvakkeet ovat pieniä keskinäytössä (ainakin navissa). Liikkuvassa autossa vaikea saada selvää. Tai ehkä pitäisi uusia silmälasit?
Paljon on erilaisia ”appeja”/ikoneita päänäytöllä. Menee aikansa kun noihin opettelee.
En osaa (vielä) sanoa mitään kojelaudan valkoiseksi valaistusta paneelista. Hieman hämmentävä.
Comment