Announcement

Collapse
No announcement yet.

Countryman 4 veto takarenkaat killissä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vammalan bemaristi
    Newbiemmer
    • Aug 2024
    • 5
    • Vammala

    Countryman 4 veto takarenkaat killissä

    Onko mitään tehtävissä kun nelivetoisen Mini Countrymanin takarenkaat on killissä yläpäästä sisäänpäin? Syö renkaita sisäreunasta.
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2236
    • Vantaa

    #2
    Miten olisi nelipyöräsuuntaus?
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • Vammalan bemaristi
      Newbiemmer
      • Aug 2024
      • 5
      • Vammala

      #3
      On käynyt suuntauksessa. Takaa kun katsoo, niin on negatiivista camberia. Liittyykö jotenkin BMW-taka-akselin rakenteeseen? Välillähän näkee bemareita, joissa takarenkaat on juurikin negatiivisen camberin takia killissä.
      Vaikka saisikin säädettyä renkaat takaisin pystyyn, niin mikä tämän aiheuttaa? Auto vm.2014 ja ajettu 180tkm.

      Comment

      • Rattiukko
        BTCF Member
        • Nov 2022
        • 614
        • Uusimaa

        #4
        Ne on jo tehtaalta kallellaan ja ajan kanssa alusta/puslat/tukivarret antaa periksi ja sitten ne on vielä enemmän kallellaan.

        Comment

        • ErkkiE
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 613
          • Espoon haja-asutus

          #5
          Takapään camberit on näissä BMW-sukuisissa autoissa yleensä siellä reilusta yhdestä asteesta noin kahteen asteeseen negatiivista (riippuen tietysti mallista, alustan korkeudesta jne.) Kaksi astettahan kuulostaa vähältä, mutta tarkoittaa tuollaisella halkaisijaltaan noin 60-senttisellä pyörällä, että yläreuna on noin kaksi senttiä sisempänä eli silmä näkee tuon jo selkeästi.

          Mutta jos traktorikorkeuksinen auto (esim. Countryman, vakiokorkuiset xdrivet) syö renkaita voimakkasti sisäreunasta, niin varmaan olisi hyvä käydä suuntauksessa, että onko ollenkaan tehtaan rajoissa ne kulmat. Onhan niissä tehtaan spekseissäkin vaihteluväli, joiden puitteissa voi säätää mahdollisimman pystyyn. Miltä ne säädetyt kulmat nyt sitten näyttivät?

          E

          Comment

          • Jarger
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 3842
            • Finnland

            #6
            Kulumaa tai väsyneitä pusliahan tuo noin yleensä tarkoittaa. Lompakon ja jaksamisen mukaan kun päivittää uusiksi niin voi olla että asento paranee, jos haluaa.
            Negatiiviset kauppakokemukset:
            Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

            Comment

            • naikou
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2010
              • 1760
              • vihti

              #7
              Jos haluaa että kulutuspinnat kestää niin taka-akselilla kannattaa olla niin vähän negatiivista camberia kuin ohjearvot sallii ja varsinkin silloin kun on matalaprofiilirenkaat.
              E39 523i Turbo

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎