Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw e3 m60b40 aliviritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • siikarapuli
    Newbiemmer
    • Oct 2013
    • 5
    • Finland

    bmw e3 m60b40 aliviritys

    Moi

    Tarkoitus olisi ostaa e3 bmw ja istuttaa siihen m60b40 v8 moottori.
    Kuutiotilavuus täsmää muutosprosenttien kanssa koska e3 on tehty 2,5-3,3 litraisena, eli 3,3+25%muutosprosentti on 4,125 joka menee yli tuon 4 litraa,
    mutta sitten tulee vastaan hevosvoimat...:think 3,3 litrasessa on 194hp ja muutosprosentti 20% eli 194+20%=232,8hp ja m60b40 koneessa on tehdashevosvoimat 282hp, joten hevosia on ylimääräisiä 49,2hp, joten kysymykseni kuuluu, että saako moottoria lain mukaan "kuristaa", eli alivirittää tuohon alle 232,8hp:n ja kelpaako dynolappu todisteeksi katsastuskonttorille.
    onko kokemuksia alivirittämisestä, jos on niin voisitteko laittaa tänne viestiä.

    t:Eetu
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    No, kaks asiaa tulee mieleen. Omavalmistemoottorissa on sen verran tehoa periaatteessa mitä valmistaja eli rakentaja dynolapulla ilmoittaa. M60-moottoria on tehty kolmilitraisena. V8 on V8. vink.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Vauhtivaunu
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 2714
      • P-Karjala

      #3
      Originally posted by siikarapuli View Post
      onko kokemuksia alivirittämisestä, jos on niin voisitteko laittaa tänne viestiä.

      t:Eetu
      Ilmoitat tosiaan että kone on omavalmiste ja sitten siinä on hyvä olla jälkiasennusruisku (=ohjelmoitava) ja sytkää myöhäselle sekä kierrostenrajoitin alemmas + liikaa bensaa niin tehot saa tasan siihen mihin haluaa. Yleensä näitä kikkoja joutuu käyttämään enemmän ahdetuissa, mutta saa ne tehot pienennettyä vapaastihengittävästäkin.
      sigpic


      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

      Comment

      • siikarapuli
        Newbiemmer
        • Oct 2013
        • 5
        • Finland

        #4
        Originally posted by petrolhead View Post
        No, kaks asiaa tulee mieleen. Omavalmistemoottorissa on sen verran tehoa periaatteessa mitä valmistaja eli rakentaja dynolapulla ilmoittaa. M60-moottoria on tehty kolmilitraisena. V8 on V8. vink.
        Kiitos tiedosta kyllä jokin keino aina löytyy, että tuon projun saa toimimaan.
        Kyllä niitä kuutioita saa olla siellä täydet mitä saaDD

        Comment

        • siikarapuli
          Newbiemmer
          • Oct 2013
          • 5
          • Finland

          #5
          Originally posted by Vauhtivaunu View Post
          Ilmoitat tosiaan että kone on omavalmiste ja sitten siinä on hyvä olla jälkiasennusruisku (=ohjelmoitava) ja sytkää myöhäselle sekä kierrostenrajoitin alemmas + liikaa bensaa niin tehot saa tasan siihen mihin haluaa. Yleensä näitä kikkoja joutuu käyttämään enemmän ahdetuissa, mutta saa ne tehot pienennettyä vapaastihengittävästäkin.
          Kiitos tiedosta kuullostaa lupaavalta. nyt pari varmistusta konttorilta ja ei muuta kun aihiota ja moottoria metsästämään

          Comment

          • sonkko123
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 1114
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by siikarapuli View Post
            Kiitos tiedosta kyllä jokin keino aina löytyy, että tuon projun saa toimimaan.
            Kyllä niitä kuutioita saa olla siellä täydet mitä saaDD
            Petrooli tarkoitti varmaankin sitä että m60 on kahdenlaisia, b30 ja b40.
            Laita b40 kone mutta leimaa bee kolmikymppisenä.

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              #7
              Originally posted by sonkko123 View Post
              Petrooli tarkoitti varmaankin sitä että m60 on kahdenlaisia, b30 ja b40.
              Laita b40 kone mutta leimaa bee kolmikymppisenä.
              Näin juuri.


              Se on aivan sama asia onko siellä pellin alla b40 "väärillä" teholapuilla leimattuna, kuin sama b40 moottori leimattuna pienemmällä b30:lla. Kuitenkin konttorin hallista pois päästyä tuonne omavalmiste m60b40 moottoriin ajetaan parempi ohjelma sisään ja tehoa saattaa ollakin enemmän kuin vakiossa m60b40...
              Leimattuna b30;nä pääsee vähemmällä jumpalla.
              Onhan noita vahinkoja kuulemma sattunu porukoille kun lohkot menny vahingossa sekaisin ja b40 luiskahtanu pellin alle...

              Sitten jos oikeasti haluaa ne kuutiot oikein otteeseen ja pitää auton niissä tehoissa jotka siihen rajoittaa, niin silloin voisi olla perusteltua tehdä omavalmiste moottori tuosta isommasta lohkosta.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • MH motorsport
                BTCF Member
                • Sep 2011
                • 2299
                • Turku

                #8
                Leimaa vaan b30 koneellisena. Sulla täytyy olla purkuauton runkonumero yms tiedot mistä kone on sitten mutta nehän saa vaikka nettiautosta rek numeron mukaan eikä aiheuta auton omistajalle ongelmia...
                Itselläni sama edessä ton e30 kanssa ja näppärästi toi mun harrasteauto on ollut 530i niin "sen koneella" leimataan
                Autopalvelu MH-motor
                Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                Maxxecu myynti ja asennus
                www.mh-motor.fi
                0503218217
                Kulkineet:
                E6 2000 touring
                E6 2002 touring
                E30 318is ///Mtechnic 2
                E34 ///M5 nürburgring
                E34 S62b50 turbo dct
                E39 523i ///Msport
                F30 320d

                Comment

                • nullzwei
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 11057
                  • ?

                  #9
                  3.3Li-mallissa oli/on 200 hp joten sieltä irtoaa lisää toleranssia.

                  Comment

                  • 318iiässä
                    Newbiemmer
                    • Nov 2004
                    • 13

                    #10
                    Tuossa kerran kattelin yhtä projektia missä oli m62 tungettu e3 koppaan. Ahtaan näköistä. Mites vaikka s38b36 onnistuis katsastaa? Menis kumminki melkein heittämällä paikoilleen..:think

                    Comment

                    • Nokkamuki
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2014
                      • 31
                      • -

                      #11
                      Eikö ne siellä konttorilla katso moottorista numeroita?

                      Comment

                      • T0mbba
                        Newbiemmer
                        • Jun 2015
                        • 6
                        • Varsinais-suomi

                        #12
                        onkos tätä projua alettu tekemään :think ihan mielenkiinnosta kun itsellä tällähetkellä menossa samallainen swappi e3 koriin

                        Comment

                        • Zetz
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 3226
                          • Joensuu

                          #13
                          mutta eikös teho katsota sen mukaan mikä moottori siellä on, eli jos siellä on b40 lohko ja b40 kannet, silloin teho lasketaan siihen mitä b40 vakiona on, eli periaatteessa ainoa tapa??? alivirittää b40 moottoria on asentaa siihen b30 kannet ja penkkilappu sopiville tehoille
                          puh/txt/whatsapp: 0452673541
                          näillä mennään talvella:
                          e39 523ia arctic silver
                          e87 116i Japanrot
                          ja näillä kesällä:
                          e30 328i *Rot m50b28

                          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                          ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                          Comment

                          • dfs
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 130
                            • JNS

                            #14
                            Mitä tämänhetkistä lainsäädäntöä katsotaan niin sylinterinkansi / sen vaihto rinnastetaan moottorinvaihtoon ja sen mukaan määräntyy moottorin vakioteho.
                            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                            E30 M50 Turbo
                            E34 525i Turbo
                            E30 316i "IS"
                            E36 M3
                            E34 525ix
                            F11 530 X-Drive M-Sport

                            www.decs.fi
                            Kdfi moottorinohjaukset
                            Speeduino moottorinohjaukset
                            Tehodynamometri & Säätö
                            Autohuolto Järvikumpu
                            #Teamnakkeboost


                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎