Announcement

Collapse
No announcement yet.

2002 ja vanteiden ET

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikkiz
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 321
    • Lpr

    2002 ja vanteiden ET

    Yritin netistä penkoa, mutta oikein selvää vastausta ei löytynyt... Minkä levyinen, millä ET.llä ja renkaalla mahtuu pyörimään 15"/16" vanne 2002 bemarissa? Ja nyt ei sitten puhuta vuosimallista! Nyt alla ilmeisesti E21 13" peltivanteet ET18 5" ja 4,5". Kaaret vakiot, ei mitään turbo härpättimiä. Ja jos löytyy 15" oldskool vanteet nurkista niin tarjoa, reuna EHDOTON!
    E93 -08 & Fiat 127 -75 "Abarth" + Jaguar XF Sportbrake
  • racing02
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2035
    • Riihimäki

    #2
    Maksimissaan 7" leveän vanteen saa menemään, rengas 195/50/15, mutta sekin vaatii jo loksun reunojen rullausta/leikkausta ja ET pitää olla just kohdallaan (muistaakseni noin 27). 6,5 leveä olisi helpompi, mutta on vähän harvinainen koko. 16" näyttää jo liian isolta.

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #3
      7-tuumaa leveä maksimissaan kuten "racing02" tuossa edellä kirjoitti. Mutta jos vanteessa pitää olla vielä reunaakin, niin onpahan melko ongelma. 7x15 et13-vanteessa olisikin jo jonkinlaista reunaa, mutta siinä ei voi käyttää kuin tuota 195-50-15 rengasta. Madallettuna ja kuormattuna ottaa takakaareen kiinni.

      Hyvä vaihtoehto olisi esim. BBS RA 6x15 et13. Tuollainen mahtuu jo huomattavasti paremmin alle.

      Mutta jos on pakko saada alle 7-tuumainen, niin mieleen tulee vain BBS RZ 7x15 et20. Tällainen vanne sopii alle hienosti, mutta onko se sitten liian "nykyaikainen" ulkonäkönsä puolesta, koska pultit on peitetty keskilätkällä, vaikka vanne onkin ns. hunajakennotyylinen.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • Freak
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 2551
        • .

        #4
        Eikös E30:n vakio BBS:t menny heittämällä alle vai muistanko väärin?
        Nämähän ovat 7 x 15 et24, mutta reunaa niissä ei oikein ole.
        Näitä ainakin olisi paljon tarjolla.
        Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

        Vanha Uuden liiton mies...

        Comment

        • mikkiz
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2002
          • 321
          • Lpr

          #5
          Tätä epäilinkin...

          Silmämääräisesti kun tutkailin niin aika tiukkaa tosiaan tekee 7" leveä. Ensisijaisesti olikin mielessä 15" ja 6,5"-7" leveänä. Tuollaiset MIM.t joita T3.kin tuossa kauppasi voisi olla jotain sinnepäin, yhtiä jopa jo tarjottiinkin. Toinen olisi BBS RS, mutta näissä taitaa mennä ET liian pieneksi? 14" tai 15" peltivannekin voisi olla aika härski, mutta n.20 ET.llä hankala löytää... Helppoa ei tosiaan ole ja vanteiden takia ei viitsisi käydä ehjää koria silpomaan turbo levikkeillä.
          E93 -08 & Fiat 127 -75 "Abarth" + Jaguar XF Sportbrake

          Comment

          • maph
            Bimmer Rookie
            • May 2003
            • 113

            #6
            Originally posted by Freak
            Eikös E30:n vakio BBS:t menny heittämällä alle vai muistanko väärin?
            Nämähän ovat 7 x 15 et24, mutta reunaa niissä ei oikein ole.
            Näitä ainakin olisi paljon tarjolla.
            Jep, noi mahtuu pyörimään alla 195/50-renkailla vakiossa 02:ssa - ja näyttävät hyvältä. Itselläni olisi priima setti keskiökuppeineen noita vanteita ylimääräisenä, privaa vaan jos kiinnostaa.

            - m

            Comment

            • nullzwei
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 11056
              • ?

              #7
              7*15 Schmidt Revolution

              5-puolaisena on klassinen ja laadukas, sekä reunallinen.
              Toki em BBS 7*15 ET 24 keskiökuppeineen näyttää nollakakkosessa TODELLA HYVÄLTÄ.
              Last edited by nullzwei; 30-06-2005, 19:24.

              Comment

              • Benkku
                Bimmer Rookie
                • Oct 2003
                • 85
                • Espoo

                #8
                Et23

                Vakiokoriin menee minun näkemyksen mukaan 7*15 vanne et luvuilla 20-25.
                Itselläni 20 ja renkaan kylki on jo lokareiden ulkopuolella- laitoin sitten camberlevyt jotka vähän helpottavat.
                G-power joka noita aikoinaan katsasteli saksanmalla (missä noi asiat on tarkkoja) sanoivat että ET23 on optimi.
                Benkku

                Comment

                • mikkiz
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2002
                  • 321
                  • Lpr

                  #9
                  Iso kiitos kaikille!
                  Pitää koittaa etsiä netistä kuva jossa -02.ssa alla bmw.n orkkis BBS.t.
                  Ja Nullzwei & T3 ja kumpp. tarvetta olisi kaikenlaiselle pisteosalle, mutta pitää eka käydä pyörähtämässä "sulttaani" Lepistön laanilla ja katsoa mitä tartuu mukaan. Haussa etenkin sisustan osia, listoja, maski jne...
                  E93 -08 & Fiat 127 -75 "Abarth" + Jaguar XF Sportbrake

                  Comment

                  • nullzwei
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 11056
                    • ?

                    #10
                    BBS 7*15 ET24 195/50-15 Bridgestone:illa

                    Ohessa yksi hätänen touring-kuva... Mä kun oon vähän touring-orientoitunut

                    Comment

                    • Striezel
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2002
                      • 192
                      • Kokkola

                      #11
                      Originally posted by mikkiz
                      Yritin netistä penkoa, mutta oikein selvää vastausta ei löytynyt... Minkä levyinen, millä ET.llä ja renkaalla mahtuu pyörimään 15"/16" vanne 2002 bemarissa? Ja nyt ei sitten puhuta vuosimallista! Nyt alla ilmeisesti E21 13" peltivanteet ET18 5" ja 4,5". Kaaret vakiot, ei mitään turbo härpättimiä. Ja jos löytyy 15" oldskool vanteet nurkista niin tarjoa, reuna EHDOTON!
                      Onko kuvan vanteissa tarpeex reunaa? ET on 27! Mut elä innostu liikaa..ei oo myytävänä, aattelin vaan näyttää. Vanne on RE-Auton valmistama Revolution RFX, 7x15". Saatavuus voi olla tänä päivänä vähä nii ja näi.. Mut optimaalinen offset levittämättömään -02seen, kuten joku jo tais mainita. Tällä offsetilla vanne menee mahollisimman sisään, eikä ota kaariin kiinni ainakaan paljoa. Voi ottaa renkaasta riippuen. Kuvan autossa on 195/45 renkaat ja etupäässä on levitetty raideväliä jonkin verran.
                      Last edited by Striezel; 29-06-2006, 14:19.

                      Comment

                      • mikkiz
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2002
                        • 321
                        • Lpr

                        #12
                        Noniin oliko pakko laittaa toi kuva "Striezel" nuo sattuu nollakakkoseen kuin nenä....
                        Ei nuo BBS.t kyllä huonolta näytä, ollenkaan! katsotaan nyt mitä löytyy...
                        Ja tarjouksia otetaan vastaan!
                        E93 -08 & Fiat 127 -75 "Abarth" + Jaguar XF Sportbrake

                        Comment

                        • kama
                          BTCF Member
                          • Dec 2002
                          • 1264
                          • Savonmua

                          #13
                          Tossa vielä yksi esimerkki. 7x15 et24, 195/50 renkaat. Takakaaren sisäreunaa piti hieman leikata... juu, ei ole myynnissä.

                          À propos, ensihätään:
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=38971
                          Attached Files
                          E24 - M88/3 N/A
                          E85 - M54 Supercharged
                          G26 - M50 Supercharged
                          IG:kamamikko

                          Comment

                          • Tzeimi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 2067
                            • Banshee - Jyväskylä

                            #14
                            Jatketaans jauhantaa... vakio korkuinen 02 ilman levityshärpäkkeitä:

                            Josko max et on 27 7Jx15 vanteelle ja 6Jx15 saisi olla teoriassa vaikka et0... mutta mikä on max et ja millä vanteella, ettei ota esim. etutolppaan? Tyyiin E30 5Jx14 et35 peltivanne käy nn renkaalla/ ei käy kun ottaa kiinni mm:ään...

                            Follow?
                            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                            & 02 tulpo saniteetti dyno




                            Älä väkisin, ota isompi vasara.
                            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                            Comment

                            • Striezel
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2002
                              • 192
                              • Kokkola

                              #15
                              Originally posted by Tzeimi
                              Jatketaans jauhantaa... vakio korkuinen 02 ilman levityshärpäkkeitä:

                              Josko max et on 27 7Jx15 vanteelle ja 6Jx15 saisi olla teoriassa vaikka et0... mutta mikä on max et ja millä vanteella, ettei ota esim. etutolppaan? Tyyiin E30 5Jx14 et35 peltivanne käy nn renkaalla/ ei käy kun ottaa kiinni mm:ään...

                              Follow?
                              Tuotanoin.. Jos tuota 7" leveää vannetta kavennetaan 6":ksi, niin sillon sitä voi siirtää ulospäin puolet tuosta. Eli "periaatteesa" et olisi silloin 12-13! Eikö vain?

                              Ja tuo "max" et 7 tuumaiselle on juuri sillä lailla max, että sitä ei voi juuri tuoda enää sisäänpäin. Ottaa muuten raidetangon nuppiin kiinni, ja tolppakin on 195/50 renkaalla melko lähellä. Kapeammista en osaa sanoa, mutta yo. periaatteen mukaan 6 tuumaisen et voisi olla lähempänä 40, jos sen siis haluaa mahdollisimman sisälle, tuota kai tarkotit? Itse ainakin ymmärrän maksimi et:llä mahdollisimman suurta et-lukua, ja minimillä taas mahdollisimman pientä. En tosin ymmärrä miks se vanne pitäisi saada mahdollisimman sisälle..paitsi jos on tekemässä jotain "super-sleeperiä"..?!

                              Sittenhän noissa vanteissa voi olla muutaman millin eroja kokonaisleveydessä, vaikka ovatkin samoilla specseillä, ja renkaissa vielä enemmän. Sinähän varmaan tuon tiedät, mutta tuntuu että kovin moni ei tuota asiaa ole tiedostanut..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎