Announcement

Collapse
No announcement yet.

2002 ja vanteiden ET

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tzeimi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 2067
    • Banshee - Jyväskylä

    #16
    [QUOTE]
    Originally posted by Striezel
    Tuotanoin.. Jos tuota 7" leveää vannetta kavennetaan 6":ksi, niin sillon sitä voi siirtää ulospäin puolet tuosta. Eli "periaatteesa" et olisi silloin 12-13! Eikö vain?
    Hmm, joo, piti laskea vielä uudestaan... et14:llä "ulkonema" sama ja ...

    Ja tuo "max" et 7 tuumaiselle on juuri sillä lailla max, että sitä ei voi juuri tuoda enää sisäänpäin. Ottaa muuten raidetangon nuppiin kiinni, ja tolppakin on 195/50 renkaalla melko lähellä. Kapeammista en osaa sanoa, mutta yo. periaatteen mukaan 6 tuumaisen et voisi olla lähempänä 40, jos sen siis haluaa mahdollisimman sisälle, tuota kai tarkotit? Itse ainakin ymmärrän maksimi et:llä mahdollisimman suurta et-lukua, ja minimillä taas mahdollisimman pientä. En tosin ymmärrä miks se vanne pitäisi saada mahdollisimman sisälle..paitsi jos on tekemässä jotain "super-sleeperiä"..?!
    ... juuri et40:llä "sisänemä" sama. Joo tässä yritän haarukoida että missä välissä et-luku pitää olla milläkin vanteella että mahtuu pyörimään jollain järkevällä renkaalla. Jos autosta tulee S.sleeper kun sitä on tehty 9.5 vuotta?

    Mää luulin että 7Jx15 et27 oli max ulospäin... noissa muissa posteissa oli vähän sitä ilmaa että et24 tuo liian ulos - onkelmia takakaaren kanssa.
    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
    & 02 tulpo saniteetti dyno




    Älä väkisin, ota isompi vasara.
    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

    Comment

    • racing02
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 2035
      • Riihimäki

      #17
      Originally posted by Tzeimi
      Mää luulin että 7Jx15 et27 oli max ulospäin... noissa muissa posteissa oli vähän sitä ilmaa että et24 tuo liian ulos - onkelmia takakaaren kanssa.
      Kyl se on 7" leveellä vanteella ilman levityksiä maksimi samalla ihan molempiin suuntiin ;-) Haarukka jää aika kapeaksi.

      195/50/15 on mun mielestä liian matalan näköinen nollakakkoseen. Ehdottomasti ainakin jos alusta on suht korkea. 205 olis parempi mutta saattaa olla ahdasta, meniskö kapeammalla vanteella...? Tai sitten 195/55...

      Comment

      • Tzeimi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 2067
        • Banshee - Jyväskylä

        #18
        Originally posted by racing02
        Kyl se on 7" leveellä vanteella ilman levityksiä maksimi samalla ihan molempiin suuntiin ;-) Haarukka jää aika kapeaksi.
        Ok

        195/50/15 on mun mielestä liian matalan näköinen nollakakkoseen. Ehdottomasti ainakin jos alusta on suht korkea. 205 olis parempi mutta saattaa olla ahdasta, meniskö kapeammalla vanteella...? Tai sitten 195/55...
        Joo, ei mikään must toi 7" leveä... 6":kin passaa ja 14"... Ainoa kriteerinpoikanen olisi, että olisi edes jossain määrin ikäkauteen passaavat.

        Joskus näin yhden, missä oli E30 peltivanteet siirretyillä keskiöillä - ei ollut paha. Mutta miten nuo istuu ilman ropelointia?
        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
        & 02 tulpo saniteetti dyno




        Älä väkisin, ota isompi vasara.
        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

        Comment

        • racing02
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 2035
          • Riihimäki

          #19
          Originally posted by Tzeimi
          Joo, ei mikään must toi 7" leveä... 6":kin passaa ja 14"... Ainoa kriteerinpoikanen olisi, että olisi edes jossain määrin ikäkauteen passaavat.

          Joskus näin yhden, missä oli E30 peltivanteet siirretyillä keskiöillä - ei ollut paha. Mutta miten nuo istuu ilman ropelointia?
          Joku 195/60/14 voiskin olla sopivan henkinen sun kulkineeseen. E30 peltivanne hopean värisenä tai mustalla keskiöllä - varmaan ihan bueno. Eikös jotain aikalailla sen näköisiä ALPINA peltivanteita ole ollutkin olemassa niihin aikoihin. En tosiaan tiedä mikä e30 vakio ET on mutta vois hyvinkin sopia.

          Comment

          • toho
            Bimmer Rookie
            • Dec 2002
            • 155
            • Kymenlaakso

            #20
            7*15 ET 16 vanteet ja 195/50 renkaat.
            Jotain tartteis tehä jos noilla meinaa enempi ajella.
            Pikkasen tulee liikaa kaarista ulos.
            Vakio alusta ja koskemattomat kaaret.
            Last edited by toho; 14-04-2020, 17:31.

            Comment

            • Striezel
              Bimmer Rookie
              • Nov 2002
              • 192
              • Kokkola

              #21
              Originally posted by racing02
              Kyl se on 7" leveellä vanteella ilman levityksiä maksimi samalla ihan molempiin suuntiin ;-) Haarukka jää aika kapeaksi.

              195/50/15 on mun mielestä liian matalan näköinen nollakakkoseen. Ehdottomasti ainakin jos alusta on suht korkea. 205 olis parempi mutta saattaa olla ahdasta, meniskö kapeammalla vanteella...? Tai sitten 195/55...
              Aivan, tuo 7" on maksimi leveys, ja et:n haarukka liikkuu muutamassa millissä. Ja silti joutuu takakaarista leikkaamaan, ainakin matalammasta autosta. Ja joskus edestäkin. Olen toki kuullut puhuttavan, ja joskus jopa nähnyt levittämättömässä -02:ssa jotain 13mm et:llä olevia 7x15 vanteita, mutta näillä ei kyllä sitten ajeta muuta ku sunnuntaisin kirkkoon..

              Ja tuo 195/50 on tosin hieman matala/liian pienellä halkaisijalla..mutta jos haetaan ajoominaisuuksia/pitoa ilman levityksiä, niin tuo on lähes ainut vaihtoehto (jos ei mennä 16 tuumaiseen, mikä näyttää oikein hassulta!). Kun tuo 205/50 ei oikeen meinaa mahtua.. Riippuu tietysti aina madalluksesta, jäykkyydestä ja pyöränkulmista jne. että miten mahtuu. Toinen syy voi tietysti olla että vannetta suurennetaan isompien jarrujen takia (aika harvoin nähty). Muutenhan 13 tai 14 tuumainen näyttää ainakin mun mielestä -02:ssa hienoimmalta..mutta käytännön syistä aikoinaan valitsin omaan autoon (kuva ylempän&#228 nuo 15 tuumaiset, ja kuvassa olevat "liian matalat" 195/45 renkaat koska kyseisen merkkisiä ei tehdä muuta kokoa, ja halusin niitä kokeilla. Eikä näytä mielestäni hirveän hassulta, koska auto on melko matala. Tulevaisuudessa on tarkoitus tuon auton lokasuojan kaaria muokata sen verran että mahtuis tuo 205/50..tai sitten tulee jonkinlaiset levitykset ja reilusti leveämmät vanteet/renkaat.. Aika näyttää!
              Last edited by Striezel; 20-03-2006, 17:24.

              Comment

              • Striezel
                Bimmer Rookie
                • Nov 2002
                • 192
                • Kokkola

                #22
                Originally posted by racing02
                Joku 195/60/14 voiskin olla sopivan henkinen sun kulkineeseen. E30 peltivanne hopean värisenä tai mustalla keskiöllä - varmaan ihan bueno. Eikös jotain aikalailla sen näköisiä ALPINA peltivanteita ole ollutkin olemassa niihin aikoihin. En tosiaan tiedä mikä e30 vakio ET on mutta vois hyvinkin sopia.
                E30 peltivanteiden et on 35, löytyy 5" tai 5,5" leveänä. Varmaankin istuu ihan hyvin -02een tuollaiset, ja yllämainitulla renkaalla.

                Comment

                • Tzeimi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 2067
                  • Banshee - Jyväskylä

                  #23
                  Toinen syy voi tietysti olla että vannetta suurennetaan isompien jarrujen takia (aika harvoin nähty).
                  No niin, nyt ollaan ytimessä

                  Muutenhan 13 tai 14 tuumainen näyttää ainakin mun mielestä -02:ssa hienoimmalta..
                  Samaa mieltä

                  Tulevaisuudessa on tarkoitus tuon auton lokasuojan kaaria muokata sen verran että mahtuis tuo 205/50..tai sitten tulee jonkinlaiset levitykset ja reilusti leveämmät vanteet/renkaat.. Aika näyttää!
                  Mulla olis pari uutta Turbo-look-alike kuttaperkka härpäkettä... oisko näistä mitä hä? vai meinaatko vielä enempi?
                  Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                  & 02 tulpo saniteetti dyno




                  Älä väkisin, ota isompi vasara.
                  If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎