M10 moottori

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AaTeeÄs
    Newbiemmer
    • Feb 2018
    • 6
    • Helsinki, Suomen ainoa pääkaupunki

    #1

    M10 moottori

    Mikä moottori mahtaisi olla kyseessä? Lohkon perällä vauhtipyörän päällä +2889839+ (viimeiset kaksi numeroa voivat olla myös 99 tai 93 tms.). Samoilla kohdin ylösalaisin erotettavissa myös numerot 1 ja 6. Lohkon kyljessä numerosarja 1 255 157 Siitä vähän eteen (vai taakse?)-päin ellipsi jonka sisällä 26K71. Eli mahtaakohan noiden numeroiden perusteella selvitä missä BMW:ssä mylly on alunperin ollut? Ja mistä pääsit tiedon lähteelle? BMW2002faq.com sivustolta löysin kyllä taulukoita joissa valmistenumeron perusteella on kerrottu mallit, mutta eipä ainakaan tämä vauhtipyörän päällä ollut numerosarja osunut silmiin.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16673
    • Asikkala

    #2
    26K71 on -71 valettu lohko ? Numerot 1 ja 6 on 1,6 litrainen ? Näkyykö välissä piste tai pilkku ? Jostain tarttunut päähän että nämä + merkit olisi tehtaan vaihtomoottori. Joku tietää peremmin. Miten tämä päätyi sinulle ?

    Comment

    • AaTeeÄs
      Newbiemmer
      • Feb 2018
      • 6
      • Helsinki, Suomen ainoa pääkaupunki

      #3
      Hi!
      Aika vaikea sanoa onko tuossa piste vai pilkku. Jos veikata pitää niin sanoisin, että on pilkku. Tuo tehtaan vaihtomoottori selittäisi sen, miksi numeroa ei löydy tuosta bmw2002faq.com -sivuston listasta. Moottori on peräisin 1600 TI kilpurista (historic ralli, maltillisella 136 hp / 158.6 Nm virillä) kun omistaja vaihtoi isompaan luokkaan. Oli tarkoitus tiputtaa konehuoneeseen, mutta päädyin kuitenkin "matching number" myllyyn vakiotehoilla. Eli tuo 1600 TI oli tiedossa ja pitäisin luotettavana kun auto on läpäissyt kisaleiman. Kiinnosti eniten, että löytyykö lohkolle oma kori vai onko moottori kasattu muiden osista. Vaikein tuossa lienee nuo 1600 TI männät jotka kuulemma ovat kiven takana???
      Moottorin "spagetti pakosarjoineen" + "housuputki" + kaksi Italy 45 tuplaweberiä + imusarja + pari irtokantta (118) ja jotain muuta pienempää konehuoneen irtosälää olen laittamassa myyntiin.

      Comment

      • racing02
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2091
        • Riihimäki

        #4
        Ei ne plussat mitään tarkoita. Voisiko kolmas numero olla 9? 288-alku ei täsmää oikein mihinkään.

        Comment

        • AaTeeÄs
          Newbiemmer
          • Feb 2018
          • 6
          • Helsinki, Suomen ainoa pääkaupunki

          #5
          Kyllä tuo aika selvä 8 on. Tosin on hiukka erilainen kuin edeltävä 8

          Comment

          • racing02
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 2091
            • Riihimäki

            #6
            Toinen ja viides numero on muutettu. Lyöty päälle uudestaan. Ei näytä tehtaan tekemältä.
            Se voisi olla alunperin esim. 268... joka täsmäisi -72 1602:een. Pidän sitä bmw2002faq:n listaa melko luotettavana.
            Last edited by racing02; Yesterday, 06:38.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16673
              • Asikkala

              #7
              Jos kutonen on samanl. kuin ysi ylösalaisin niin toinen numero ei ole ollut kutonen.

              Comment

              Working...
              X