Mikä moottori mahtaisi olla kyseessä? Lohkon perällä vauhtipyörän päällä +2889839+ (viimeiset kaksi numeroa voivat olla myös 99 tai 93 tms.). Samoilla kohdin ylösalaisin erotettavissa myös numerot 1 ja 6. Lohkon kyljessä numerosarja 1 255 157 Siitä vähän eteen (vai taakse?)-päin ellipsi jonka sisällä 26K71. Eli mahtaakohan noiden numeroiden perusteella selvitä missä BMW:ssä mylly on alunperin ollut? Ja mistä pääsit tiedon lähteelle? BMW2002faq.com sivustolta löysin kyllä taulukoita joissa valmistenumeron perusteella on kerrottu mallit, mutta eipä ainakaan tämä vauhtipyörän päällä ollut numerosarja osunut silmiin.
M10 moottori
Collapse
X
-
Hi!
Aika vaikea sanoa onko tuossa piste vai pilkku. Jos veikata pitää niin sanoisin, että on pilkku. Tuo tehtaan vaihtomoottori selittäisi sen, miksi numeroa ei löydy tuosta bmw2002faq.com -sivuston listasta. Moottori on peräisin 1600 TI kilpurista (historic ralli, maltillisella 136 hp / 158.6 Nm virillä) kun omistaja vaihtoi isompaan luokkaan. Oli tarkoitus tiputtaa konehuoneeseen, mutta päädyin kuitenkin "matching number" myllyyn vakiotehoilla. Eli tuo 1600 TI oli tiedossa ja pitäisin luotettavana kun auto on läpäissyt kisaleiman. Kiinnosti eniten, että löytyykö lohkolle oma kori vai onko moottori kasattu muiden osista. Vaikein tuossa lienee nuo 1600 TI männät jotka kuulemma ovat kiven takana???
Moottorin "spagetti pakosarjoineen" + "housuputki" + kaksi Italy 45 tuplaweberiä + imusarja + pari irtokantta (118) ja jotain muuta pienempää konehuoneen irtosälää olen laittamassa myyntiin.
Comment
-
Comment