tervehdys taas kyselin tossa aikasemmin ongelmaa ku en jarruja saa ilmatuksi nyt on kaikki osat uusia paitsi tehostin eikä vieläkään saa ilmatuksi poljin on vähän jäykempi uuden pääsylinterin myötä mutta lopussa kuuluu tehostajan takaa ilmanpihahdus voisko se olla jotenkin sökö?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
bmw 2002 jarrujen ilmaus ongelma
Collapse
X
-
Tehostaja pihisee ihan normaalisti. Ja vaikka se olisi rikki niin ei vaikuta ilmaamiseen mitenkään. Ilmaamisessa on usein ongelmansa ja se vaatii harjoittelua. Mikä sun ongelma tarkemmin on? Eikö polkimeen tule mitään tuntoa/painetta?
Usein on vaikea saada alkuun painetta kun järjestelmä on kokonaan tyhjä. Laita ilmaruuviin pitkä letku minkä ripustat ylöspäin niin että ylettyy nestesäiliötä korkeammalle. Jätä ilmaruuvi auki ja säiliö täyteen nestettä. Odota kunnes neste nousee letkussa kunnolla. Voi kestää tuntejakin. Tee tämä kaikille pyörille, aloita takaa. Tämän jälkeen polkimessa pitäisi olla sen verran tuntoa että normaali ilmaaminen rauhallisesti pumppaamalla ja ilmaruuveja availemalla pitäisi onnistua.
-
-
Olikos sulla jo tuossa 4-mäntäiset satulat edessä? Kyllä, alkupään 2002:sissa on 2-mäntäiset.
Mikäli sulla on 4-mäntäiset, kannattaa ottaa huomioon, että etujarruista toiset mäntäparit ovat samassa piirissä takajarrujen kanssa. No, mitenkäs tämä vaikuttaa jarrujen toimivuuteen?
Mikäli sulla on takajarruhihnat säädetty liian kauas rummusta, menee jarrupolkimen painalluksesta suurin osa niiden takajarruhihnojen siirtämiseen lähemmäs rumpua. Tällöin olet myös ulosmitannut suuren osan etujarrujen tehosta, kun siellä ei ole toisessa mäntäparissa tapahtunut vielä yhtään mitään, vaikka toiset mäntäparit (omassa piirissään) jo toimivat.
Tämä saa aikaan usein tunteen siitä, että jarruissa olisi ilmaa, kun polkimen liikkeestä puolet menee takajarruhihnojen siirtämiseen "löysät pois" alueelta.
Kuinka ratkaista ongelma? Säädät takajarruhihnat mahdollisimman lähelle rumpua, niin että ne kevyesti koskettavat kitkapintaa. Sitten kunnon ilmaus jarruille ja johan pitäis löytyä jarrut..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
onhan jarrusatulat oikein päin ts. ilmaus ruuvi satulan yläpuolella. Joku joskus 3000 omegaan satuloita vaihtaessaan laittoi aluksi vasemman puolen oikealle jne. ja ihmetteli miksi ei ilmaannu. Oli ruuvi satulan alareunassa.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostKuinka ratkaista ongelma? Säädät takajarruhihnat mahdollisimman lähelle rumpua, niin että ne kevyesti koskettavat kitkapintaa. Sitten kunnon ilmaus jarruille ja johan pitäis löytyä jarrut.
Comment
-
Comment