Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw 2002 jarrujen ilmaus ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mike the poika
    Bimmer Rookie
    • Aug 2008
    • 89
    • finland/turku

    bmw 2002 jarrujen ilmaus ongelma

    tervehdys taas kyselin tossa aikasemmin ongelmaa ku en jarruja saa ilmatuksi nyt on kaikki osat uusia paitsi tehostin eikä vieläkään saa ilmatuksi poljin on vähän jäykempi uuden pääsylinterin myötä mutta lopussa kuuluu tehostajan takaa ilmanpihahdus voisko se olla jotenkin sökö?
    T&P
  • racing02
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2048
    • Riihimäki

    #2
    Tehostaja pihisee ihan normaalisti. Ja vaikka se olisi rikki niin ei vaikuta ilmaamiseen mitenkään. Ilmaamisessa on usein ongelmansa ja se vaatii harjoittelua. Mikä sun ongelma tarkemmin on? Eikö polkimeen tule mitään tuntoa/painetta?

    Usein on vaikea saada alkuun painetta kun järjestelmä on kokonaan tyhjä. Laita ilmaruuviin pitkä letku minkä ripustat ylöspäin niin että ylettyy nestesäiliötä korkeammalle. Jätä ilmaruuvi auki ja säiliö täyteen nestettä. Odota kunnes neste nousee letkussa kunnolla. Voi kestää tuntejakin. Tee tämä kaikille pyörille, aloita takaa. Tämän jälkeen polkimessa pitäisi olla sen verran tuntoa että normaali ilmaaminen rauhallisesti pumppaamalla ja ilmaruuveja availemalla pitäisi onnistua.

    Comment

    • mike the poika
      Bimmer Rookie
      • Aug 2008
      • 89
      • finland/turku

      #3
      ..

      polkimeen tulee vähän tuntoa mutta pettää lopussa eikä ota jarrut edes kunnolla kiinni.
      T&P

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        #4
        Olikos sulla jo tuossa 4-mäntäiset satulat edessä? Kyllä, alkupään 2002:sissa on 2-mäntäiset.

        Mikäli sulla on 4-mäntäiset, kannattaa ottaa huomioon, että etujarruista toiset mäntäparit ovat samassa piirissä takajarrujen kanssa. No, mitenkäs tämä vaikuttaa jarrujen toimivuuteen?
        Mikäli sulla on takajarruhihnat säädetty liian kauas rummusta, menee jarrupolkimen painalluksesta suurin osa niiden takajarruhihnojen siirtämiseen lähemmäs rumpua. Tällöin olet myös ulosmitannut suuren osan etujarrujen tehosta, kun siellä ei ole toisessa mäntäparissa tapahtunut vielä yhtään mitään, vaikka toiset mäntäparit (omassa piirissään) jo toimivat.
        Tämä saa aikaan usein tunteen siitä, että jarruissa olisi ilmaa, kun polkimen liikkeestä puolet menee takajarruhihnojen siirtämiseen "löysät pois" alueelta.

        Kuinka ratkaista ongelma? Säädät takajarruhihnat mahdollisimman lähelle rumpua, niin että ne kevyesti koskettavat kitkapintaa. Sitten kunnon ilmaus jarruille ja johan pitäis löytyä jarrut.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • racing02
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 2048
          • Riihimäki

          #5
          pettää lopussa.... ? Voiko jarruvivustossa polkimen ja pääsylinterin välillä olla jotain väärin kasattu? Onko vaihdettu erikokoisia satuloita tai sylintereitä kuin alunperin? Onko takajarrukengät säädetty oikein?

          Comment

          • mike the poika
            Bimmer Rookie
            • Aug 2008
            • 89
            • finland/turku

            #6
            ..

            niitä kenkiä en oo vielä säätäny täytyy testata tänään niin ja kaikki jarrujen osat on alkuperäisiä 2002:sen osia.
            T&P

            Comment

            • reekoon
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 3437
              • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

              #7
              onhan jarrusatulat oikein päin ts. ilmaus ruuvi satulan yläpuolella. Joku joskus 3000 omegaan satuloita vaihtaessaan laittoi aluksi vasemman puolen oikealle jne. ja ihmetteli miksi ei ilmaannu. Oli ruuvi satulan alareunassa.
              E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
              JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


              E36 316i Compact Hellrot

              Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
              Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10078
                • KVLA

                #8
                Originally posted by T3 View Post
                Kuinka ratkaista ongelma? Säädät takajarruhihnat mahdollisimman lähelle rumpua, niin että ne kevyesti koskettavat kitkapintaa. Sitten kunnon ilmaus jarruille ja johan pitäis löytyä jarrut.
                Ilmatessa rumpujarrullisia autoja kannattaa ilmatessa aina vetää käsijarru päälle.Tällöin vältytään (takapyörien)mäntien turhalta liikkeeltä,vaikka kengät olisikin "normaalisäädöissä".

                Comment

                • mike the poika
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2008
                  • 89
                  • finland/turku

                  #9
                  ..

                  autoon saatiin jarrut ei välttämättä kyllä ihan ohjekirjan mukaisesti mutta ei inssi sitä tiedä kiitokset T3:melle
                  T&P

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎