koitin hakua mutta ei löydy vastauksia iski taas inspiraatio, kun löyty hyvänlaiset vanteet mutta 5 pulttiset. on sellainen mielikuva että joku täällä sanos että jonku 5-sarjan etutolpan saa sopimaan "suoraan" 2002 koriin. ja entä sitten tuo takapää? taas täältä joskus luettua E30 325 taka akseli, onnistuuko ja miten vai miten takapään saisi parannettua 5 pulttiseksi
Announcement
Collapse
No announcement yet.
2002 alusta
Collapse
X
-
E30:ssäkään ei ole 5x120 jakoa (paitsi M3:ssa) ja takapalkki on muutenkin liian leveä.
E36 compactin taka-akselistosta lähtisin sorvaamaan jos pakko se 5x120 on sinne saada.- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
onko se muuten edes laillista laittaa e30/36 taka-akselia jos sitä vähän joutuu pätkimäään että mahtuu auton alle? sitä vaan saisi parempaa jarrua ja perää tuolla tyylillä, kun taka tukivarret ja jarrut pitäisi muutenkin vaihtaa että saa laittaa joskus tehoja pellin alle. e21 323 takakynkät menis ilmeisesti suoraan mutta löytyykö niitä enään. miten paljon noi e30/36pätkäperän takatukivarret eroaa -02:sta että voisko niitä yhdistää omaan taka-akseliin
Comment
-
-
Originally posted by mini1275 View Postonko se muuten edes laillista laittaa e30/36 taka-akselia jos sitä vähän joutuu pätkimäään että mahtuu auton alle? sitä vaan saisi parempaa jarrua ja perää tuolla tyylillä, kun taka tukivarret ja jarrut pitäisi muutenkin vaihtaa että saa laittaa joskus tehoja pellin alle. e21 323 takakynkät menis ilmeisesti suoraan mutta löytyykö niitä enään. miten paljon noi e30/36pätkäperän takatukivarret eroaa -02:sta että voisko niitä yhdistää omaan taka-akseliin
E21 menisi palkkiin mutta omat hommansa on jousien ja iskarien kanssa. Lisäksi ne levittää raideväliä.
Eiköhän niitä vanteita löydy 4x100 jaollakin...
Comment
-
-
Originally posted by mini1275 View Postkoitin hakua mutta ei löydy vastauksia iski taas inspiraatio, kun löyty hyvänlaiset vanteet mutta 5 pulttiset. on sellainen mielikuva että joku täällä sanos että jonku 5-sarjan etutolpan saa sopimaan "suoraan" 2002 koriin. ja entä sitten tuo takapää? taas täältä joskus luettua E30 325 taka akseli, onnistuuko ja miten vai miten takapään saisi parannettua 5 pulttiseksiKulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by poke View PostHelpoin ja halvin tapa vaihtaa 5-pulttiset navat on käyttää E12:n pikkukoneisen napoja. Samalla voi päivittää jarrutkin 5-sarjasta.
Ok, jos tarkoitit etupäätä niin joo, on helppo sen jälkeen kun on onnistunut hankkimaan tii:n etutolpat niin sitten e12 pikkunapa käy.
Comment
-
-
Originally posted by racing02 View PostVoisitko kuvailla millä tavalla helppo? Puhuttiin siis takapäästä.
Ok, jos tarkoitit etupäätä niin joo, on helppo sen jälkeen kun on onnistunut hankkimaan tii:n etutolpat niin sitten e12 pikkunapa käy.
Verraten siihen, jos haluaa istuttaa esim E21 323i:n tuuletetut levyt eteen, niin ei sen takia tarvitse Tii/turbon tolppia etsiä. E21 316/318 etunapa menee heittämällä 02:n ns. pikkutolppaan. ja 323i levy menee heittämällä 316/318 napaan.
Takapäässä E12 pikkukoneisen akselitumpit menee 02:n orggis tukivarsiin laakereineen. Eli sama homma kuin edessä, etsii pienemmällä laakerisetillä olevat E12 akselitumpit. Jarrut käy vaikka sitten E34 518i:stä, jos haluaa vain automaattisäätöiset rumpujarrut taakse.Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by poke View PostNo etupäässä käy ihan ns. pikku tolppaankin(esim 1502) E12 pikkukoneisen napa, jolloin napa on 5-pulttinen. E12 napaa on tehty ainakin kahdella erikokoisella laakerilla. Ne joissa on sama laakerisetti kuin 02:ssa esim 1502-mallissa menee heittämällä paikalleen. Jarrut on sitten kyllä askarreltava 5en osista kans.
Oletko oikeasti ottanut jostain 5-satkusta navan ja laittanut sen oikeasti 02:n pikkulaakeri tolppaan? Minkä ikäinen E12 oli kyseessä?
Comment
-
-
Originally posted by Tzeimi View PostJännä juttu, filmien mukaan E12 olis isolla laakerilla.
Oletko oikeasti ottanut jostain 5-satkusta navan ja laittanut sen oikeasti 02:n pikkulaakeri tolppaan? Minkä ikäinen E12 oli kyseessä?
omassa 1502ssa on varmuudella pikkutolppa, koska nyt siinä on E21 316 -82n navat.Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by poke View PostNo etupäässä käy ihan ns. pikku tolppaankin(esim 1502) E12 pikkukoneisen napa, jolloin napa on 5-pulttinen. E12 napaa on tehty ainakin kahdella erikokoisella laakerilla. Ne joissa on sama laakerisetti kuin 02:ssa esim 1502-mallissa menee heittämällä paikalleen. Jarrut on sitten kyllä askarreltava 5en osista kans.
Verraten siihen, jos haluaa istuttaa esim E21 323i:n tuuletetut levyt eteen, niin ei sen takia tarvitse Tii/turbon tolppia etsiä. E21 316/318 etunapa menee heittämällä 02:n ns. pikkutolppaan. ja 323i levy menee heittämällä 316/318 napaan.
Takapäässä E12 pikkukoneisen akselitumpit menee 02:n orggis tukivarsiin laakereineen. Eli sama homma kuin edessä, etsii pienemmällä laakerisetillä olevat E12 akselitumpit. Jarrut käy vaikka sitten E34 518i:stä, jos haluaa vain automaattisäätöiset rumpujarrut taakse.
Comment
-
Comment