Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw 1800 vaihdeloodan vaihto.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Valfrid
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2010
    • 216
    • Kinnula

    #16
    Originally posted by gr0da View Post
    laatikko on 4-vaihteinen.. ja tosiaan se laatikko on priimakunnossa.. mutta maantieajossa se on hiukan nihkeetä kun ei oikein viitti ajaa kun max 80km/h .. mutta ei tuu ainakaan sakkoja.
    Jos autosi on muuten moottorin/apulaitteiden/voimansiirron osalta kunnossa niin voit huoletta vetää sillä kaikkia Suomessa sallittuja nopeuksia. Eikös se ole jo kuitenkin 4.22 välityksellä?

    Latausongelmiin löytyy myös korjaajia ja jopa osia ainakin Saksan Ebayta tutkimalla ja tutustumalla suomalaisiin wanhan liiton purkamoihin. Itse en vaihtaisi 12v sähköjä 60-lukuiseen harrasteautoon.
    530xdA LCI '07
    ALPINA B10 V8 '01
    M 535i '80
    520i facelift '76
    520i '75
    K1200S '08
    Valmet 361 D '64

    Comment

    • gr0da
      BTCF Member
      • May 2012
      • 23
      • Helsingby

      #17
      ... projekti jatkuu hiljaiselon jälkeen, ja ompas tapahtunut edistystäkin. Pikkusen päivitystä projektiini.

      Jostain perverssistä syystä haluan pitää auton kuitenkin 6 volttisena, vaikka se on hieman epäkäytönnillinen.. Himmeet valot, laiska sisätilaflekti radion hankkimisen vaikeus (rahallisesti)..

      Aloin etsimään vikaa latauksesta, purin regulaattorin paloiksi, putsasin kosketuspinnat, käämin osat uusiksi.. Lataus ei toiminut. Mobilisti ryhmässä mulle kerrottiin vinkki, että jos tasavirtalaturin napoihin kytkee virrat niin laturi toimii moottorina, kokeilin, ja laturi ei pyöriny. Löysin vian laturista, oli kupari menny poikki sieltä käämikasasta. Punnitsin kuparin, ja käämin laturin vastaavalla määrällä, joten nyt lataus toimii.

      Vaihdelaatikkon vaihdon jätän väliin. Ei tosiaan ole järkevää alkaa muuttamaan toimivaa settiä. Ja pysyy auto alkuperäisenä, vaikka sitä en ainakaan nytten meinaa museoida.

      Auton etupäähän on tullut hitsattua melkein neliö pelliä. Jouduin hitsaamaan hiekkapellin yläpuolelta puskuriin asti uudet pellit niin nokan ulkopuolelle,moottorinkin tilaan, että sai "kotelon" kuntoon.. Tässä vaiheessa alkoi jo hitsaushommat vituttamaan ..

      Ulommat lokasuojan pellit joutu kanssa hitsaamaan kuntoon, kun uusia ei ollut saatavilla, tai noh toiselle puollele olisi saanut "uuden" pellin 600€.. ei oikein napannu ostaa noin kallista osaa parin tonnin autoon.

      Nyt on hitsaushommat edistynyt, ja paskakohdat käsitelty kemiallisesti ja maalattu sinkkimaalilla.

      Seuravaksi pellit ja valot kiinni ja hakemaan leimaa, kun käyttöauto menee ajokieltoon reikien ja puslien takia..

      Tässä sitten kun saa talliin lämmityksen kondikseen, niin sitten pakkeloimaan ja maalailemaan..

      Kun on nytten tullu harjooteltua kaikkea alusta asti (hitsaus peltiosien teko, käämiminen) niin kai sitä vois harjotella auton maalamistakin sitten.


      Vois laittaa kuvia kehiin, mutta vinkkejä siihen, että minne ootte uppinu kuvat ennen tännelaittoa?


      Tosiaan, tähän tarkennukseksi vielä, että allekirjoittanut ei ole ikinä ennemmin tehnyt perushuoltoja kummempia asioita autolleleen, joten työt on voitu tehdä epäkurrantisti ja päin hittoa.. Mutta tekemällähän oppii, ja siperia opettaa


      Palaillaan..

      Comment

      • racing02
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2035
        • Riihimäki

        #18
        Originally posted by gr0da View Post
        Tosiaan, tähän tarkennukseksi vielä, että allekirjoittanut ei ole ikinä ennemmin tehnyt perushuoltoja kummempia asioita autolleleen, joten työt on voitu tehdä epäkurrantisti ja päin hittoa.. Mutta tekemällähän oppii, ja siperia opettaa
        Näin on, pääasia että saat vehkeen pysymään hengissä eikä se jää maatumaan jonkun kuusen alle. Sitten kun oppia karttuu voit tehdä ne toisella kerralla paremmin Suunnitelmat tuntuu nyt ihan hyvältä muutenkin, kun et ole tekemässä muutoksia mitkä sitten kaduttaa myöhemmin.

        Comment

        • nullzwei
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 11056
          • ?

          #19
          tuosta https://1966bmw1800.wordpress.com

          löytyy pitkällä alaspäin kelauksella mielenkiintoisia teknisiä apulaitevinkkejä laatukuvien kera 6-volttiseen.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎